Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

"Kald" Sukrin

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-10, 09:07   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

"Kald" Sukrin

Jeg synes at Sukrin gir en kald og isete ettersmak.

Et eller annet sted leste jeg at en bruker på forumet her blandet Sukrin med andre søtstoffer, kjørte det i blender og ettersmaken ble borte - eller kraftig redusert. Men jeg husker ikke hva det ble blandet med, eller mengdene. 2 andre stoffer, en av de var Stevia?

Så mange tråder hvor dette er brukt, umulig å finne den posten igjen.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 10:01   #2
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Kald" Sukrin

Jeg blander med stevia. Ca ei halv ts på en kopp sukrin (amerikansk cup). Dette er blandingsforholdet. Er litt usikker på hvor mye dette tilsvarer i sukker. Men for meg søter det iallefall 2-3 kaker. Men jeg syns ting lett blir veldig søte nå. Jeg bruker mange av Lauren på http://healthyindulgences.blogspot.com/ sine oppskrifter. Men bruker bare ca halvparten av søtingen hun bruker.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 12:22   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: "Kald" Sukrin

Jeg fant det selv....

Sitat:

Hvis du bruker sukrinmelis, så kan du prøve å kombinere det med natreen-pulver og splenda f.eks. Jeg fant at de blandet sammen (og kvernet til melis i kaffekvern) hadde en fantastisk "punch" og smakte som vanlig sukker (jeg er kresen) etter koking/baking. Når jeg studerte detaljer rundt sukrin på andre LC blogger, fant jeg tips om at sukrin trenger noe å henge seg fast i, for ikke å re-krystallisere, så jeg tror jeg skal prøve en slik blanding når jeg får tid.

Mvh
BiggieS

Jeg husket feil, det var Natreen og Splenda... Jeg har Splenda, får se om jeg kjøper Natreen. Lagt inn av Biggie Small i den Vaniljefudge-tråden.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 15:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 20:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 11:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 15:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 02:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no