Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye karbs er det i......

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-06, 08:41   #1
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg
Question

Hvor mye karbs er det i......

Har lest boken, veldig spennende med mange gode råd!

Vet dere hvor mange karbs det er i:

*blåbær
*pesto
*soltørkede tomater i olje

Når dere spiser tunfisk, velger dere den med olje, vann eller gelè? Går en boks med sardiner i olje som en lunsj?

Ha en fin dag folkens!

Klem

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 08:45   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbs er det i......

Hvis du går på forsiden av forumet (trykk på "ressurser" helt øverst her) så finner du en genial matvaretabell. Den bruker jeg ofte.

Jeg liker ikke tunfisk i gele, det er jo kattemat. :blæh: Jeg liker best den med olje så jeg velger den, selv om oljen ikke akkurat er så bra, men den heller jeg av. Tunfisk i vann er liksom så tørt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 09:06   #3
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye karbs er det i......

På ICA har de fått tunfisk i sataysaus, tunfisk i karrisaus og tunfisk i sursøt saus. Litt mer karbohydrater såklart, men ikke helt avskrekkende, 7-8 karber i en boks mener jeg å huske. Har ikke prøvd enda, men kjøpte en boks med sataysaus, det hørtes ihvertfall veldig godt ut

Ellers er jeg oppvokst med tunfisk i gele med majones på brødskiva, så jeg har stort sett kjøpt det. Men er nok enig i at når man skal bruke den f.eks i salat funker det bedre med den i olje eller vann. Og siden olje er bra for oss, og kanskje ikke så tørt, ville jeg valgt olje!

Ellers sier jeg som Iset, du finner mye i tabellen det er linket til på forsiden av www.lavkarbo.no
Du kan også prøve www.fitday.com, det er en gratis tjeneste der du kan legge inn alt du spiser, og få prosentvis karbohydrater, fett, proteiner osv, de har næringsinnhold på VELDIG mange varer. Men det er en amerikansk side, på engelsk og med mye varer som er typisk amerikanske, og med amerikanske måleenheter. Så jeg har ikke helt vent meg til den, syntes det ble uforholdsmessig mye leting..

Når det gjelder pesto og soltørkede tomater, tror jeg ikke du finner det i tabellen her på lavkarbo (har sett etter). I sånne tilfeller har jeg tatt meg en tur i butikken, og funnet noen forskjellige varianter på glass eller ferdigpakket. Da står det ofte næringsinnhold, og du kan ta utgangspunkt i det. På mitt pestoglass står det 3,5 g karbohydrat pr 100 g, og en god ts gir lekker smak i fløtesauser eller pizzafyll

__________________

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-09-06, 09:22   #4
nita58
Medlem
 
nita58 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Alder: 55
Innlegg: 424
nita58 har en fantastisk aura rundt segnita58 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye karbs er det i......

Tusen takk for råd, tar meg en titt neste gang jeg er i butikken!

Sjekker matvaretabellen! Supert tips!
Heia jenter og gutter som står på, jippi!!!!

__________________









nita58 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse......igjen :o) Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 14:16   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye karbs er det i......

Opprinnelig lagt inn av LilleVille, her.

På ICA har de fått tunfisk i sataysaus, tunfisk i karrisaus og tunfisk i sursøt saus. Litt mer karbohydrater såklart, men ikke helt avskrekkende, 7-8 karber i en boks mener jeg å huske. Har ikke prøvd enda, men kjøpte en boks med sataysaus, det hørtes ihvertfall veldig godt ut

Hadde en boks tunfisk med sataysaus oppå salaten min i dag, men jeg nekter å tro at det er bare 4 karber i en slik boks! Det er jo både ananas, paprika o.a oppi. Er det noen som har sjekket om karbinnholdet er fakta for tunfisk i satay-/karri-/sursøtsaus er jo sååå godt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no