Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Det irriterer meg …

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-07, 09:20   #1
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Det irriterer meg …

...at dagen tv-kjøkken ikke er mer med i tiden liksom!!

sitter å ser på "god morgen Norge" og jeg synes Wenche i kjøkkenet er så koselig...

MEN, det er jo nesten bare sukker, brunt sukker, melis, hvetemel, KARBOHYDRATER all over...

Skal det være sunt, er det bare å kutte litt ned på fettet liksom!?!?!

AAAARGH!!!!

lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 09:31   #2
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 38
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Det irriterer meg....!!!

Smiler.. sånn er det desverre. men men.. noen ganger kan man kose seg med det. andre ofter enn meg iallfall.. ser min søster som spiser godis hele dagen. og hun veier 50 kg.. lille spinkle greia.. sitter på sofaen å surfer gjør hun stort sett også. men hun har en utrolig bra forbrenning. så hu er sånn at hu kan spise kaker hver dag

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 17:07   #3
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Det irriterer meg....!!!

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

ser min søster som spiser godis hele dagen. og hun veier 50 kg.. lille spinkle greia.. sitter på sofaen å surfer gjør hun stort sett også. men hun har en utrolig bra forbrenning. så hu er sånn at hu kan spise kaker hver dag

Det er vel en vanlig misoppfatning dessverre. Hun spiser med stor sannsynlighet ikke så mye hvis du ser dagen (eller uken) under ett.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 17:11   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Det irriterer meg....!!!

Jeg irriterer meg grønn over godmorgen norge kjøkkenet når hun gang på gang på gang forteller om hvor sunne diverse retter er når det er lite fett

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 17:47   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Det irriterer meg....!!!

Lar være å se på bare for at jeg ikke skal gremme meg....

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 19:43   #6
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Det irriterer meg....!!!

hehe ja har tenkt på det selv..men hun er koselig da

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 19:47   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Det irriterer meg....!!!

Hehe enig. Jeg tror jeg kommer til å få konstant høyt blodtrykk etterhvert, fordi jeg hisser meg opp så fort av slik idioti. ALT er bare low-fat hele tiden. Chips er sunt om det er 50 % mindre fett i det, spis lettmargariner, mageroster ... Jeg blir sprø. Gleder meg til den dagen lavfett ikke automatisk blir sett på som det sunneste av 90 % av befolkningen.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:24   #8
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 38
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Det irriterer meg....!!!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Det er vel en vanlig misoppfatning dessverre. Hun spiser med stor sannsynlighet ikke så mye hvis du ser dagen (eller uken) under ett.

hun bor her store deler av uken.. så det gjør min søster alså. hun spiser iallfall 4 liter is i uka. 200 gram sjokolade om dagen... tja.. hun lever på sukker

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:40   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Det irriterer meg....!!!

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

hun bor her store deler av uken.. så det gjør min søster alså. hun spiser iallfall 4 liter is i uka. 200 gram sjokolade om dagen... tja.. hun lever på sukker

Hadde jeg kun spist 200g sjokolade og en halv liter is for dag så hadde jeg vært død av sult.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 22:56   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Det irriterer meg....!!!

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Jeg irriterer meg grønn over godmorgen norge kjøkkenet når hun gang på gang på gang forteller om hvor sunne diverse retter er når det er lite fett

Ja!! For ikke å snakke om hva hun anbefaler av fett til steking - nemlig varmpressede oljer ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 23:00   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Det irriterer meg....!!!

Jeg pleier å humre litt jeg når jeg ser på henne... Og tenker at dette vet jeg mer om enn deg... Tjihi

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 23:12   #12
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Det irriterer meg....!!!

Opprinnelig lagt inn av Nillomien, her.

hun bor her store deler av uken.. så det gjør min søster alså. hun spiser iallfall 4 liter is i uka. 200 gram sjokolade om dagen... tja.. hun lever på sukker

Viser til mitt tidligere svar (som er sannheten).

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Det er vel en vanlig misoppfatning dessverre. Hun spiser med stor sannsynlighet ikke så mye hvis du ser dagen (eller uken) under ett.

Det er ikke mulig å gå oppå en person hele dagen og se hva denne spiser. Hvis hun spiser masse is og sjokolade en uke så kan jo den neste uken være helt uten. Og neste uke deretter osv osv. Eller at hun ikke spiser så mye annet den uka hun spiser sjokolade og is. Prøv å følg henne 1 mnd. da og se hvor mye hun spiser.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 22:40   #13
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Det irriterer meg....!!!

Men det er faktisk mulig å reagere på karbohydrater med sterk nedgang i vekt...

Så det kan jo være grunnen til at din søster kan spise hva hun vil

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 09:49   #14
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Det irriterer meg....!!!

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff, her.

...at dagen tv-kjøkken ikke er mer med i tiden liksom!!

sitter å ser på "god morgen Norge" og jeg synes Wenche i kjøkkenet er så koselig...

MEN, det er jo nesten bare sukker, brunt sukker, melis, hvetemel, KARBOHYDRATER all over...

Skal det være sunt, er det bare å kutte litt ned på fettet liksom!?!?!

AAAARGH!!!!

Her om dagen så jeg på Wenche`s kjøkken igjen. Hun lagde en grønnsaksrett, som i og for seg er helt greit, bortsett fra det FORBASKA brødet hun HELE tiden skal servere til....

Men det morsomme var, at hun sa (noe hun BESTANDIG sier etter div. høytider):

"Nå er vel de fleste av oss lei av påskens mange kjøttretter, så derfor skal jeg lage noe sundt idag" (HELLO SISTER!!!!!!???!?!??!?!?!)

HÆHÆHÆ!!!! Hun skulle sett menyene vi glefser i oss....

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 10:22   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Det irriterer meg....!!!

Nå er jeg litt for mye i ørska så tidlig på morran til å få med meg wenche... Men til min STORE overraskelse har jeg sett på et par Jamie Oliver programmer hvor han ikke har brukt noe som helst som inneholder raske karber... bla laget han brekkbønner i tomatsaus i stedet for pasta Har han blitt omvendt?

Svensk tv hadde et program som fokuserte helt på lavkarboretter. Fikk selvfølgelig bare med meg siste halvdelen, og ikke hvilken kokk det var, men det var bra program!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 11:29   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Det irriterer meg....!!!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Viser til mitt tidligere svar (som er sannheten).



Det er ikke mulig å gå oppå en person hele dagen og se hva denne spiser. Hvis hun spiser masse is og sjokolade en uke så kan jo den neste uken være helt uten. Og neste uke deretter osv osv. Eller at hun ikke spiser så mye annet den uka hun spiser sjokolade og is. Prøv å følg henne 1 mnd. da og se hvor mye hun spiser.

Det er ganske godt mulig, faktisk
Samboeren min er tynn som en strek, og jeg får som regel med meg hva han spiser, pluss at han legger ut om all pizzaen og brødskivene han tyter i seg på jobb.
En vanlig dagsmeny (som er representativ for hele uken, i hvert fall i helgene) for ham ser noe sånt ut; ikke noe frokost, fem brødskiver på jobb, et par pizzzastykker eller lasagne på jobb, hjem og får lavkarbomiddag av a mor (undertegnende), men gjerne med pommes frites e.l i tillegg, i løpet av kvelden; fra en halv til en hel sjokolade (200 grams), minst en halv liter pepsi, kanskje fra noen jafser til en hel potetgullpose, og om han orker, en burger eller knekkebrød.
Så jeg vet at folk fungerer annerledes! Han er tynn som en strek, har definert kropp og overhodet ikke mage. Men sånn er hele familien hans.
Hvordan blodårene hans ser ut, er en helt annen sak. Jeg blander meg ikke borti det jeg. Han vet hva jeg mener

::

En annen sak, jeg synes ikke Wenche er noe spesoelt, hun virker stressa og litt prippen, minner meg om en tante jeg har... Men det er jo ikke saklig i sammenhengen da. Jeg synes Lise på frokost-tv (og frokost-tv i sin generalitet) er bedre. Ikke akkurat lavkarbo hun heller, men hun snakker i det minste varmt om en del mat som kan samsvare med hva vi mener er riktig å spise
Søt og morsom er hun også!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 11:44   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Det irriterer meg....!!!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jeg synes Lise på frokost-tv (og frokost-tv i sin generalitet) er bedre. Ikke akkurat lavkarbo hun heller, men hun snakker i det minste varmt om en del mat som kan samsvare med hva vi mener er riktig å spise
Søt og morsom er hun også!

Syns du det? Jaja, smaken er forskjellig. Jeg syns hun virker nervøs, uproff og litt fjåsete... Men nå så jeg vel bare de to første sendingene deres da, mulig hun har blitt mer rutinert.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-07, 11:47   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Det irriterer meg....!!!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Syns du det? Jaja, smaken er forskjellig. Jeg syns hun virker nervøs, uproff og litt fjåsete... Men nå så jeg vel bare de to første sendingene deres da, mulig hun har blitt mer rutinert.

Det har hun! Jeg tenkte nemlig det samme i starten, og så har hun blitt finere på håret
(Saklig... )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no