Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Mellommåltid

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-04, 17:38   #1
Liva
Juniormedlem
 
Liva sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sunnfjord
Alder: 45
Innlegg: 25
Liva er ny på veien

Mellommåltid

Et 4 måltid om dagen (er på min 9. induksjonsdag), men savner å ha noko å snaske på innimellom måltida av og til. SÅnn som tidligare, då blei det ofte til at eg åt eple elller anna frukt.
Har dere nokre gode, sunne forslag m 0 karbophydrat i? Bør eg la vere å ete mellom måltida?

Liva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Legens diett, ligner Atkins' Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 20:05   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du kan godt spise mellom måltidene. Litt av vitsen på Atkins er at du IKKE skal gå sulten. Du kan spise f.esk.

  • selleristang med kremost (Tine har mange gode med urter etc)
  • 1/2 avocado med rekesalat (eller Skagensalat fra Rimi, den er knallgod)
  • Ost skåret i staver (pass på mengden)
  • Neper skåret i biter
  • kyllingvinger (Prior Black & White er helt max) og kyllinglår
  • blomkål buketter og kålrabi stykker dyppet i seter rømme (gjerne tilsatt urter & krydder)
  • reddiker
  • kokte egg (eller hardkok egg, del det i to, bland plommen med majones og sellerisalt (eller annet krydder) og fordel i den halve hvitten igjen)
  • Fetaost biter
All mat har karbohydrater. Det er bare at når det er under 0.5 gr pr 100 gram er de ikke forpliktet til å oppgi det på deklarasjon. Om du har mellom måltid med noen få gram spiller det ingen rolle...

Det kommer sikkert fler forslag fra andre her inne !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 20:37   #3
libr
Gjest
 
Innlegg: n/a

hei nille.....

Kan jeg spise alt dette her når jeg er i intro fasen???

.JIIPPPYY!!!!!!!

  Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 20:46   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Du kan godt spise mellom måltidene. Litt av vitsen på Atkins er at du IKKE skal gå sulten. Du kan spise f.esk.

  • 1/2 avocado med rekesalat (eller Skagensalat fra Rimi, den er knallgod)
Det kommer sikkert fler forslag fra andre her inne !!

Hm, nå ble jeg overrasket. Nå går ikke jeg på Atkins, men trodde kanskje ikke Avocado var lov på induksjon...
Det er vel det da....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 21:45   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Anne

Hm, nå ble jeg overrasket. Nå går ikke jeg på Atkins, men trodde kanskje ikke Avocado var lov på induksjon...
Det er vel det da....

Og nå har jeg fått svar av ekspertisen, Nille. JO det er lov med en halv avocado om dagen på induksjon Da vet jeg det!!!!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 21:49   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

For ordens skyld, om det er noen andre som lurer, her er svaret mitt til Anne :

Joda, på Atkins Induksjon kan du spise 1/2 avocado til dagen om du vil.

Ref DANDR 2003 The Induction Phase:

side 129 Special category foods: To add variety, you can also eat 10 to 20 olives, 1/2 avocado.....

eller side 133. Fra "sample menu of 20 grams of Carbohydrate": Three egg omelette with avocado.

Hvis noen har sagt det ikke går an har de ikke lest den nyeste engelsek utgaven....................

og her er mer:


Opprinnelig lagt inn av atkins.com

Produce Profile: Avocados
Martha Schueneman, CCP
Are avocados the perfect fruit? Could be. They're low in carbs and sky-high in vitamins, minerals, beneficial fats and powerful antioxidants. Even on Induction, you can enjoy half an avocado each day guilt-free.




__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-08-04, 21:51   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av libr

hei nille.....

Kan jeg spise alt dette her når jeg er i intro fasen???

.JIIPPPYY!!!!!!!

Jupp, alt dette kan du spise, men ikke alt på en gang, - og ikke ubegrenset - du må holde øye med karbene !!

.....du kan forresten spise oliven også ... de svarte har minst karber...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mellommåltid - noen gode råd? Zoë Induksjonen 12 08-12-04 10:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no