Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hvor mange egg daglig?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-06-10, 16:36   #1
somaya
Medlem
 
somaya sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 159
somaya er på en erverdig vei

Hvor mange egg daglig?

Det blir jo en del egg på lavkarbo. Lurer på hvor mange man igrunnen kan spise, og bør man f eks bare spise eggehviten om man overskrider et visst antall?

__________________




Stolt mamma til 4
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Gammel 04-06-10, 17:25   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange egg daglig?

Bare spis så mange egg du orker, du! Egg er friskmeldt for mange år siden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 18:10   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange egg daglig?

Jepp, så mange du vil. Og ikke bare hvitter nei, i så fall ville jeg heller holdt meg til plommene. Jeg lager feks. ofte eggerøre av 1 helt egg og 2 eggeplommer, det blir DEN gule, velsmakende, gode røren.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 19:40   #4
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange egg daglig?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jepp, så mange du vil. Og ikke bare hvitter nei, i så fall ville jeg heller holdt meg til plommene. Jeg lager feks. ofte eggerøre av 1 helt egg og 2 eggeplommer, det blir DEN gule, velsmakende, gode røren.

Hva gjør du med den ekstra hvita da?

Får jeg rester, nei da lager jeg bare av alt istede

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 21:25   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mange egg daglig?

Man kan jo lage mandelstenger eller marsipan eller marengs av de hvitene man får til overs.
(Oppskrifter på oppskriftsdelen av forumet :-)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 15:44   #6
somaya
Medlem
 
somaya sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 159
somaya er på en erverdig vei

Sv: Hvor mange egg daglig?

Det var godt å høre.
Husker bare mamma sa at et egg i uka for de med høyt kolestrol. Nå har jeg aldri målt kolestrolet (og tror ikke det er for høyt), men spiser MINST 3 egg daglig og lager jeg pannekake/lapper (lavkarb åv kårs) så blir det jo 6 og noen ganger er det egg i middagen også osv....

Full krise er det når jeg er lei av egg, hva kan jeg spise da

__________________




Stolt mamma til 4
somaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala fedon Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 18:03   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mange egg daglig?

Din mor har nok ikke fått med seg at egg er helt friskmeldt nå, det med kolesterol er en gammel myte. Før i tiden trodde man dette, både leger og alle andre, og det henger nok litt igjen hos enkelte, spesielt litt eldre folk. Men det er altså tilbakebevist for lenge siden.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor store andeler protein/fett/karbohydrat i prosent daglig.. gladhverdag South Beach 4 14-04-10 14:54
Hvor mye kaffe kan jeg drikke daglig? Sessaen Ketolysekuren 1 24-01-10 11:38
Hvor mange karbo og hvor mye fett pila Spørsmål og svar 16 17-11-09 13:13
Hvor mye fett daglig? emma1 Spørsmål og svar 3 10-05-08 13:24
Hvor mange kalorier daglig? jennys Lavkarbo generelt 13 23-11-06 16:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no