Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Familier på hyttetur - fordeling av betaling

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-12, 13:18   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Familier på hyttetur - fordeling av betaling

Heisann,

trenger noen råd og synspunkter ifbm en mulig hyttetur - begynte å tenke på fordeling av betaling og kom litt i stuss:

Familie 1 består av 2 voksne, en gutt på 13 og en jente på 16
Familie 2 består av 1 voksen, en gutt på 15

Hytta koster 10 000,- for en uke - blir det rettferdig å dele dette i to synes dere?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:35   #2
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Jeg ville kanskje tatt utgangspunkt i hvor mange soverom hver familie legger beslag på?

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:42   #3
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Hvis jeg var medlem i familie 1 hadde jeg foreslått å betale to tredjedeler av prisen, altså dele prisen per person, ikke per familie.

Tror ikke jeg hadde foreslått det dersom jeg var medlem i familie 2, og forskjellen på 5000 og 3300 er ikke sååå stor (men det spørs jo hvor god råd man har).

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:49   #4
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Jeg ville kanskje tatt utgangspunkt i hvor mange soverom hver familie legger beslag på?

Det er 3 soverom på hytta, famile 1 får 2 soverom, og familie 2 får ett soverom.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:52   #5
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Hvis jeg var medlem i familie 1 hadde jeg foreslått å betale to tredjedeler av prisen, altså dele prisen per person, ikke per familie.

Tror ikke jeg hadde foreslått det dersom jeg var medlem i familie 2, og forskjellen på 5000 og 3300 er ikke sååå stor (men det spørs jo hvor god råd man har).

Jeg er i familie 2 og har ikke tenkt noe annet enn å dele 50/50 - men, så begynte jeg å tenke litt nærmere på det Jeg er enig - det er ikke så mye penger det er snakk om, og jeg kommer nok ikke til å foreslå noen annen deling. Men, dersom de har tenkt på det så ville jo det vært hyggelig

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 13:54   #6
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Vi leide hus i Italia, med ett vennepar med barn og vi delte leien av huset på to. Noe jeg synes var helt i orden !

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:06   #7
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Opprinnelig lagt inn av Albatross, her.

Vi leide hus i Italia, med ett vennepar med barn og vi delte leien av huset på to. Noe jeg synes var helt i orden !

Ja, når det er to voksne i hver familie så er det jo veldig greit!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:12   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Så lenge barna er i den alderen at de helt sikkert ikke betaler selv, så hadde jeg sett det som naturlig at det ble delt på de voksne.. Altså at en familie betaler en del. Ihvertfall så lenge det bare er snakk om et ekstra barn.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:35   #9
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Jeg håper familie en foreslår å betale to tredjedeler. Det ville jeg gjort om jeg tilhørte den familien med flest medlemmer. Men jeg håper ikke dette blir et irritasjonsmoment for deg om så ikke skjer.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 14:54   #10
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Jeg håper familie en foreslår å betale to tredjedeler. Det ville jeg gjort om jeg tilhørte den familien med flest medlemmer. Men jeg håper ikke dette blir et irritasjonsmoment for deg om så ikke skjer.

Neida det blir det ikke! Jeg er hverken gnien eller vanskelig når det kommer til penger. Jeg kommer ikke til å nevne dette med et ord så lenge de ikke nevner noe. Og, en deilig tur får vi uansett!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 15:14   #11
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Jeg synes ikke antall barn har så mye å si, men familie 1 har to voksne og sikkert to inntekter? Og familie en har bare en inntekt. Så en skjevfordeling ville være det riktige synes jeg.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 15:27   #12
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Jeg synes ikke antall barn har så mye å si, men familie 1 har to voksne og sikkert to inntekter? Og familie en har bare en inntekt. Så en skjevfordeling ville være det riktige synes jeg.

Ja, det var akkurat dette som dukket opp i hodet mitt da jeg begynte å tenke her. De er to voksne med to inntekter, mens jeg jo er alene med en inntekt. Vi får se hva som skjer, ingen skade skjedd uansett

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 15:59   #13
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Heisann,

trenger noen råd og synspunkter ifbm en mulig hyttetur - begynte å tenke på fordeling av betaling og kom litt i stuss:

Familie 1 består av 2 voksne, en gutt på 13 og en jente på 16
Familie 2 består av 1 voksen, en gutt på 15

Hytta koster 10 000,- for en uke - blir det rettferdig å dele dette i to synes dere?

Nei, helt klart ikke syns jeg.
Familie 1 er dobbel så stor som familie 2, både når det gjelder barn og voksne. Syns fam. 1 skal betale 2/3 (de er tross alt 2 voksne, fam.2 er 1 voksen)

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 07-03-12, 17:21   #14
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Jeg tenker nok litt annerledes. Jeg tenker to familier på tur, da skal regninga deles på to også. Det blir annerledes dersom man må leie en dyrere hytte fordi man trenger et ekstra soverom til den ene familien. Det syns jeg i såfall den familien som trenger ekstra soverom bør bekoste. Når det gjelder maten så skulle man jo tro at den ene familien spiser dobbelt så mye som den andre familien. Jeg syns det hadde blitt litt vanskeligere å beregne dette. Når det er sagt så hadde nok ikke jeg vært den som hadde tatt det opp dersom jeg var familie 2.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-12, 13:33   #15
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Maten tenker jeg ikke på, den blir kjøpt inn underveis fra begge familiene - det kommer til å gå aldeles utmerket.

Litt forskjellige meninger her ser jeg, spennende! Takk for tilbakemeldinger! Jeg kommer, som sagt, ikke til å foreta meg noe - men, syntes det var en litt interessant problemstilling.

Ut på tur, aldri sur!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 09-03-12, 16:55   #16
Lollo
Nytt Medlem
 
Lollo sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 49
Innlegg: 9
Lollo er på en erverdig vei

Sv: Familer på hyttetur - fordeling av betaling

Syns helt klart at det bør deles på antall voksne, det jeg anser som riktig iallefall! Men uansett, god tur!!

Lollo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 11:58   #17
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Familier på hyttetur - fordeling av betaling

Kan du ikke bare spørre vennefamilien om hvordan dere skal dele på utgiftene?
Hvordan fordeler dere utgiftene til mat? Det blir vel naturlig å fordele matpengene litt skjevt siden det er 4 kontra 2 personer.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 12:17   #18
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Familier på hyttetur - fordeling av betaling

Dety finnes jo en mellomting på 6000/4000 også...

Synes forøvrig kommentaren om størrelsen på hytta er valgt ut fra størrelsen på familiene eller om det uansett ville blitt leid denne hytta er fornuftig.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 13:40   #19
Tone-Rose
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 42
Innlegg: 212
Tone-Rose har en fantastisk aura rundt segTone-Rose har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Familier på hyttetur - fordeling av betaling

jeg ville nok delt prisen på antall voksene med inntekt... her er 3 voksene som skal betale for hytta, altså prisen delt på 3... slik ville i alle fall jeg regnet på det hvis vår familie skulle leie ei hytta sammen med en enslig forsørger med ett barn.... men er jo individuelt da, så dette må jo familiene bli enige om seg imellom...

__________________




Skriv gjerne en kommentar i Dagboka mi
Tone-Rose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 20:38   #20
Basics
Juniormedlem
 
Basics sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 61
Innlegg: 33
Basics er på en erverdig vei

Sv: Familier på hyttetur - fordeling av betaling

Jeg synes som flere at det er opplagt å dele kostnaden her på antall voksne, særlig siden fam. 1 har to inntekter. Det hadde nok vært lurt å avklare dette før man bestilte ferien, men jeg håper at familie 1 er anstendige nok til å naturlig ta 2/3 av leiekostnaden. Det hadde iallefall jeg insistert på. Håper dere får en flott tur!

__________________


Basics er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:15   #21
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Familier på hyttetur - fordeling av betaling

Så sant ingen sa noe ville jeg ha delt det rett på midten, for jeg hater konfrontasjoner og diskusjoner om sånt. Men jeg ville nok ha godtatt det om den større familien tilbød seg å betale noe mer og jeg ville nok ha tilbudt å betale mer hvis jeg hadde den større familien. Igjen: Jeg ville aldri ha diskutert det i forkant.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:55   #22
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Familier på hyttetur - fordeling av betaling

Jeg sier som de fleste andre at man burde dele på antall voksne. I min vennekrets så har iallefall det alltid vært praksis uansett hvor mange par det har vært (men nå har vi ofte reist flere single og par, og de med barn har hatt barn under et par år ).

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 08:21   #23
Happy girl
Medlem
 
Happy girl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 63
Happy girl er på en erverdig vei

Sv: Familier på hyttetur - fordeling av betaling

Vi var tre søsken som reiste på ferie:
Fam 1 To voksne og tre barn på 10-8-4 år
Fam 2 To voksne og 1 baby
Fam 3 En voksen

Vi delte hus utgifter likt på tre familier, men oss som hadde mange barn kjøpte mesteparten av maten til alle i huset i den tiden vi bodde der.

__________________


Startvekt : 98,7 kg Første delmål: 89,9 kg
Andre delmål: 84,9 kg Tredje delmål: 79,9 kg Mål: 75,0 kg kansje ned til 70 kg etterpå.
Happy girl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Sture Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-03-12, 17:13   #24
andrineandrine
Juniormedlem
 
andrineandrine sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 18
andrineandrine er på en erverdig vei

Sv: Re: Familier på hyttetur - fordeling av betaling

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Så sant ingen sa noe ville jeg ha delt det rett på midten, for jeg hater konfrontasjoner og diskusjoner om sånt. Men jeg ville nok ha godtatt det om den større familien tilbød seg å betale noe mer og jeg ville nok ha tilbudt å betale mer hvis jeg hadde den større familien. Igjen: Jeg ville aldri ha diskutert det i forkant.

tror jeg går for dette jeg også. men sånt er veldig vanskelig. tror uansett at familie 1 forstår det, om du foreslår at dere deler på et annet vis en 50/50. kanskje de foreslår det selv også.. tror jeg hadde følt på det om jeg var i familie 1.

andrineandrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hyttetur lizliz Spørsmål og svar 4 22-09-11 21:42
Hva er lurt å ha med på hyttetur? Peppa Gris Ketolysekuren 3 09-09-11 14:04
Utfordring: Hyttetur ... Hjelp! FrkMarge Ketolysekuren 19 04-07-11 20:05
Betaling Lava Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 21-06-09 12:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no