Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Mellommåltid - noen gode råd?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-04, 12:57   #1
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Mellommåltid - noen gode råd?

Vi spiser som regel 3 måltider om dagen.

Men av og til føler vi behov for et mellommåltid , og det synes jeg er vanskelig for;

Fløterasjonen brukes opp på hovedmåltidene
Osterasjonen brukes ofte opp på hovedmåltidene
Og grønnsaksrasjonen brukes opp på hovedmåltidene....

....og da står vi igjen med.... eh.. kjøtt??
(vi orker ikke mer egg etter frokosten....)

Så i går ble mellommåltidet 100 g spekeskinke...


Hva spiser dere til med til mellommåltid?

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-04, 13:02   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Spekeskinke er jo snadder da... Men om det er slik at du trenger mellommåltid så går det jo an å porsjonere osten litt ut da...

Men når det er sagt: VANN - Herlig mellommåltid, ofte når jeg føler at jeg bare MÅ ha noe så fikser et stort glass vann det suget... tror det bare er tørst jeg...

Er det slik at du er sulten, så trenger du kansje å spise mer fett, og kansje ha 4-5 litt mindre måltider?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 24-04-04, 18:08   #3
Carbokiller
Seniormedlem
 
Carbokiller sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 793
Carbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt avCarbokiller har veldig mye å være stolt av

Ost er jo mer eller mindre karbofritt, det skal så uhorvelig store mengder ost til for å skaffe noen få karboser, at jeg ikke helt forstår at du har "brukt opp" osterasjonen??

Det jeg brukte når jeg var sugen på noe var stangselleri med ostebiter plassert oppå. Snaskens!

__________________




Carbokiller er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-04, 19:03   #4
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Det står max 100 g ost om dagen....


Men jeg kan kanskje spise mer enn det?

Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-04-04, 19:23   #5
Glykemia
Juniormedlem
 
Glykemia sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 14
Glykemia er på en erverdig vei

Har et lite mellommåltid nå jeg

Og det består av: noen oliven, babybell ost og 1/2 peppermakrell m en dæsj majones...og en god del vann.
Hva med en neve nøtter?

Glykemia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Starter med en Atkins "light" variant men skal sette meg mer inn i dette og håper det funker. Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 18:03   #6
tip
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 54
Innlegg: 6
tip er på en erverdig vei

Tips

Hei, jeg bruker å spise 2-3 mellommåltider. Forsøker å spise 6 måltider pr dag, det holder forbrenningen i gang...

Mine mellommåltider:
Noen Macarenanøtter
Noen Mandler
Spekeskinke pålegg
Krabbeboks
Reker
Klibrød med skinke
Sukkerfri gele
Baconsvor
Svarte oliven

Er det andre som har tips til raske måltider man kan ta på jobben?

T

tip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 22:30   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Kyllingvinger (Priors Black & White er gode)

Asia og Marrakesh lårmix fra samme sted.......(Prior altså) Har reddet meg mange ganger !

Noen få cherry tomater....

Spekeskinke er kjempegodt og skikkelig snadder, men veldig saltholdig.....

Tip: Hvor får jeg tak i Macarena nøtter - og hvordan smaker de ???

Ost: De er helt rett med 100 gram pr dag er max på Atkins Induksjon. På vedvarende kan man spise mer. 100 gram er ganske mye da.....veier du ??

Opprinnelig lagt inn av Atkins

*All cheeses have some carbohydrate content. The quantity you eat should be governed by that knowledge. The rule of thumb is to count 1 ounce/28 gram of cheese as equivalent to 1 gram of carbohydrate.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 22:33   #8
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Tip: Hvor får jeg tak i Macarena nøtter - og hvordan smaker de ???



Macadamianøtter får du i hvert fall kjøpt hos Meny. Og sikkert Ultra. Og i noen helsekostforretninger. Skal jammen begynne å kalle dem Macarenanøtter jeg og!!!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-05-04, 23:10   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ahhhhhh, den tok jeg ikke gitt...... Macarena - Macadamia er noe av det beste jeg vet, men dessverre tåler jeg de visst ikke......Buhuuuuu !!!Mye kulere å kalle de Macarena .... enig !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-05-04, 10:41   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Nille

Asia og Marrakesh lårmix fra samme sted.......(Prior altså) Har reddet meg mange ganger !

Åh ja de er gode, men de er fryktelig dyre .

Jeg spiser litt nøtter som mellommål
Og av og til tar jeg desserten til mellommåltid (blåbær/jordbær/bringebær med pisket krem og natreen), særlig om søtsuget tar overhånd.
Ridderost er også godt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 18:03   #11
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ridderost er også godt.

Å jaaa! Ridderost! Det beste jeg visste da jeg var barn. Mamma og Pappa kjøpte det noen ganger på lørdagene. Det var stas det! Har ikke spist det siden da, jeg. Det skal jeg litekke kjøpe når jeg kommer hjem da! (du og du så nostalgisk man blir av å være langt hjemmefra...)

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 06-12-04, 18:24   #12
Gir
Seniormedlem
 
Gir sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Trondheim
Alder: 45
Innlegg: 610
Gir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snillGir er virkelig snill

Valnøtter er godt
Ellers pleier vi å spise avskjær-kjøtt og ost som snacks. Utrolig godt
Heistads gele er kjempegodt spesielt som fromasj

__________________
Folk som sier de sover som et barn, er som regel barnløse

Delmål:


Gir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gudene vet .... Jeg vet ikke Svar med sitat
Gammel 08-12-04, 10:49   #13
NettaMamma
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Sandefjord
Alder: 42
Innlegg: 131
NettaMamma har en fantastisk aura rundt segNettaMamma har en fantastisk aura rundt seg

Spiser avogtil ost og spekeskinke-ruller... veeeldig godt, og så trenger man ikke mer enn to av slengen for å dekke behovet

__________________
NettaMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Holder på med Induksjonen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg drikke denne teen? fint om noen kan svare. Iset Atkins kosthold 13 23-05-07 10:43
Noen spørsmål.. Mokia Lavkarbo generelt 9 13-04-04 13:33
Vær så snill, kan noen hjelpe meg! Miro Generell ernæringsdebatt 2 04-04-04 23:00
er det noen som vet?? ayliah Atkins kosthold 9 19-02-04 14:15
Karbohydratkontrolls gode virkning Summer Lavkarbo generelt 9 10-02-04 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no