Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Forslag til mat når man har magekatarr

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-09, 14:31   #1
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Forslag til mat når man har magekatarr

Legen mener mageproblemene mine kan være magekatar, er mao litt begrenset hva som er behagelig å spise.
Er helt tom for matidèer, noe som ikke trigger vondten undøvendig, men som allikevel kan mette ... Forslag, anyone ?
Fet, stekt og krydret mat utgår, det samme gjør melkeprodukter, så hva gjenstår om man fortsatt helst vil ha det lavkarbo ? Kokte grønnsaker og hvit fisk tåler jeg litt av, men hadde vært deilig med litt variasjon

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 14:48   #2
martina
Medlem
 
martina sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 113
martina er på en erverdig vei

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Legen mener mageproblemene mine kan være magekatar, er mao litt begrenset hva som er behagelig å spise.
Er helt tom for matidèer, noe som ikke trigger vondten undøvendig, men som allikevel kan mette ... Forslag, anyone ?
Fet, stekt og krydret mat utgår, det samme gjør melkeprodukter, så hva gjenstår om man fortsatt helst vil ha det lavkarbo ? Kokte grønnsaker og hvit fisk tåler jeg litt av, men hadde vært deilig med litt variasjon

Hei, jeg også ofte plaget av magekatarr. Jeg tåler i små mengder syrende melkeprodukter som f.eks Biola. ellers kan jeg spise egg, dvs kokt egg og eggerøre.
Grillet kylling eller kyllingfilet stekt i ovn er også godt for magen. Kutt ut kaffe en periode hvis du drikker det.

Paradoksalt nok har smertene gitt seg når jeg tidligere har spist brødmat og syltetøy.

Du må nesten bare prøve deg forsiktig fram

__________________




Martina
martina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo i retninng Fedon Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 14:52   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Jeg fikk beskjed om å holde meg langt unna melkeprodukter, inkludert biola og youghurt da det var den beste næringa for bakteriene... For meg funket det best å spise tørre itng, så jeg ga litt f*** i lavkarbo de par ukene det varte.

Også funket Idoform veldig bra, de tablettene for akutt magebesvær (ikke de forebyggende).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 14:56   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Vet ikke om det blir helt det samme, men iflg helsepensumet mitt så står det når man har magesår, at "pasienten må selv kjenne hva han reagerer på, men kan ellers spise hva han vil.."

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 14:57   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Ja, også hold deg unne acetylsalisylsyre, ellerhvordandetnåskrives Også brus, juice og kaffe, selvfølgelig

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 15:48   #6
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

I "mitt gamle liv", så hadde jeg god hjelp av å spise litt (tørr) havregryn. 2-3 spiseskjeer 1-2 ganger om dagen. Magen roet seg kjapt med det. Ikke akkurat lavkarbo, men kanskje likevel verdt et forsøk? Tygget de litt (ikke veeeldig godt..) og drakk vann etterpå. Ellers holdt jeg meg unna kaffe når det stod på som verst. Hm. Nå er det lenge siden magen min har okket seg, når jeg tenker meg om..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 15:50   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Grønnsakssuppe (med medisterboller eller egg), og omelett er jo gode mettende og lettfordøyelige matretter.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 15:52   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

For et herlig forum, her får man hjelp til det meste !

Tusen takk for innspill, råd og tips !

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 15:55   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Forresten funker det IKKE å overse infeksjonen å dra på jentetur til køben... Fikk hvertfall valuta for hotellpengene!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 15:58   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forresten funker det IKKE å overse infeksjonen å dra på jentetur til køben... Fikk hvertfall valuta for hotellpengene!

Hehe, nok et godt råd !

Magen har kranglet siden 1.september ca, tror jeg skal ta det litt på alvor og være veeeeldig snill med den slik at den blir fort frisk og jeg kan fortsette på skikkelig lavkarbo Og eventuelle jenteturer til Køben

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-10-09, 17:47   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

du kan også tenke litt over syre/base i kosten din. Jeg fikk god hjelp av Fedonisten her inne. Bl.a med spes. vitamin/mneraler etc fra Fitline (nettet)

Ellers har du jo fått litt råd. Supper er j olette å variere snilt!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-10-09, 15:11   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Kostråd fra Lommelegen

Spis lite og ofte er et annet råd!
Metode for å bli kvitt magekatarr

En innsender sier at et godt tips for å bli kvitt magekatarr er potetvann. Man rasper en rå potet og legger denne i vann. La dette stå å godgjøre seg noen timer i kjøleskapet. Dette drikkes jevnlig og skal være med på å roe ned magen og bli kvitt magekatarr for godt.
Et annet tips er kålvann. Her er det samme framgangsmåte som med poteten. Rasp eller skjær en kål opp i småbiter og la det ligge i vann i noen timer før man drikker det.


Og kamillete!

Råd fra SOL!

Og husk at er man syk, så er man det!
Ketolyse/lavkarbo kan vent til man er frisk igjen! God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 09:41   #13
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Har stort sett spist suppe med snille grønnsaker samt litt kyllingkjøttdeig i de siste dagene. Følte meg bedre, ble eplekjekk og trykte innpå litt Volkornbrot og fiberrik med halvt kokt egg. Det skulle jeg ikke gjort...

Så nå skal jeg lage en stor kjele med snill suppe og holde meg til den ....

Kjøper med kål og forsøker å ha litt i suppa samt at jeg skal fikse litt kålvann.

Klarer ikke helt å la være å tenke litt lavkarbo heller, enda ikke vært over 50 pr dag

Legen mente jeg burde ta en ny runde med gastroskopi om jeg ikke ble bedre snart, men jeg kan virkelig virkelig ikke tenke meg noe mer grusomt enn den slangen... Har klaustrofobi og sliter big time med den slangen

Tusen takk igjen, alle snillingene !

Edit: Kikerter burde jo være ganske snille med maven ? De metter ganske godt og hadde gjort seg i suppa

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 10:12   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Vær så snill å ikke tenk lavkarbo og slanking nå! Det kan du gjøre senere, når magen din er snill mot deg igjen!

Om legen mener du skal ha en ny gastro, kan du be om beroligende/narkose. Du må bli på sykehuset en stund lenger, men kan være verdt det!
Jeg har ikke vært til gastro, men vet at om jeg noen gang virkelig må, så får de legge meg i full narkose! Vet at jeg ikke kommer til å fikse det!

Vær nå snill med deg selv, og fortsatt god bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 10:54   #15
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Er du sikker på at du rett og slett ikke er overfølsom/ ikke tåler egg?!? Det du beskriver er akkurat likt meg når jeg spiser egget "bart", tåler litt kamuflert, men må styre unna alt der jeg kan smake eggene. Reagerer på hviten, antar jeg, siden jeg tåler mat med plommer i mye bedre.

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:04   #16
less_is_more
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 1
less_is_more er på en erverdig vei

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Selolje har betennelsesdempende effekt og beroliger en overfølsom mage, samt havregynsgrøt(bjørns store havregryn-kan kokes på vann/soyamelk om vanlig melk er et problem), er bra for magen.
Leste en artikkel fra Haukland Sykehus der de behandet mage-tarm problemer med selolje og havregrøt, prøvde det på min 1 åring som sliter med magen, og det var veldig virkningsfullt!
2 dl havregyn i form av grøt til frokost, 1 SS selolje morgen og kveld(el. tilsvarende i kapsler). Gi det en uke, hva har du å tape? Link til artikkel.

less_is_more er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:48   #17
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Om legen mener du skal ha en ny gastro, kan du be om beroligende/narkose. Du må bli på sykehuset en stund lenger, men kan være verdt det!

OG bedøvende spray bak på tungen! Da unngår du brekningsrefleksen og alt går utrolig mye lettere.

Og god bedring til dere med magekatarr - det høres ikke behagelig ut!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:55   #18
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vær så snill å ikke tenk lavkarbo og slanking nå! Det kan du gjøre senere, når magen din er snill mot deg igjen!

Om legen mener du skal ha en ny gastro, kan du be om beroligende/narkose. Du må bli på sykehuset en stund lenger, men kan være verdt det!
Jeg har ikke vært til gastro, men vet at om jeg noen gang virkelig må, så får de legge meg i full narkose! Vet at jeg ikke kommer til å fikse det!

Vær nå snill med deg selv, og fortsatt god bedring!

Tuuusen takk, Kitt
Tenker egentlig ikke så mye slanking nå, men rett og slett å gi kroppen så mye snill mat som mulig, inkludert lite raske karber.

Har tatt gastro 5 ggr tidligere, blir bare mer og mer grusomt for hver gang .. Har også tatt endoskopi, skikkelig sært og litt ekkelt, men siden jeg ikke trenger fri passasje den veien for å få puste gikk det greit nok
Gir magen ene uke ekstra så får vi se, nå har jeg ikke de helt store krampene og diareèn har roet seg, så detta årnær sæ !

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Er du sikker på at du rett og slett ikke er overfølsom/ ikke tåler egg?!? Det du beskriver er akkurat likt meg når jeg spiser egget "bart", tåler litt kamuflert, men må styre unna alt der jeg kan smake eggene. Reagerer på hviten, antar jeg, siden jeg tåler mat med plommer i mye bedre.

Har alltid vært glad i egg, har aldri hatt den type problemer pga det tidligere i allefall, men skal helt klart tenke gjennom om jeg reagerer på egg når jeg skal spise det igjen
Takk for tips !

Opprinnelig lagt inn av less_is_more, her.

Selolje har betennelsesdempende effekt og beroliger en overfølsom mage, samt havregynsgrøt(bjørns store havregryn-kan kokes på vann/soyamelk om vanlig melk er et problem), er bra for magen.
Leste en artikkel fra Haukland Sykehus der de behandet mage-tarm problemer med selolje og havregrøt, prøvde det på min 1 åring som sliter med magen, og det var veldig virkningsfullt!
2 dl havregyn i form av grøt til frokost, 1 SS selolje morgen og kveld(el. tilsvarende i kapsler). Gi det en uke, hva har du å tape? Link til artikkel.


Dette skal jeg jammen prøve ut Selolje har jeg og jammen tror jeg at det er igjen havregryn nederst i skuffen
Melk fungerer dårlig så da koker jeg det på vann.

Takk takk !

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 12:59   #19
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Opprinnelig lagt inn av Charmtassen, her.

OG bedøvende spray bak på tungen! Da unngår du brekningsrefleksen og alt går utrolig mye lettere.

Og god bedring til dere med magekatarr - det høres ikke behagelig ut!

Jeg er über allergisk mot bla lokalbedøvelse, så den sprayen må jeg nok styre unna, ellers hadde jeg definitivt krevd å få slik ja

Magen er ikke bra enda, men nå som jeg holder meg unna fett og krydret mat slipper jeg de helt store krampene, er litt deilig bare det

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-10-09, 13:02   #20
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Hvis du har diaré så pleier i hvert fall gelé å hjelpe på min mage. Heistad sin er jo i tillegg lavkarbo-vennlig. Jeg liker best den med bringebær, selv om både den og jordbær har litt kunstig smak. Litt variasjon kan det jo bli.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 19:43   #21
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatar

Æsj... Har fått hint om magekatarr jeg også. Streng beskjed om å holde meg unna fet mat, sterk mat, brus, kaffe, alkohol. Spise lite og ofte det jeg kjenner magen klarer takle.

Magekataren utartet seg hos meg ved at jeg alltid føler meg megaoppblåst, helt oppunder ribbeina!. NESTEN gravidemage. Og jeg føler meg mett hele tiden selv om det er lenge siden jeg har spist. Har dessuten en diiger klump i halsen.. føles slik i allefall..

Hvis ikke kostholdsendringen forbedrer sakene, ja da må psyken til pers! Da er det psykisk mener Dr Legen..

Så nå skal denne dama legge lavkarbo på hylla for en stund. Bare spise yoghurt med havregryn i, lavkarbopasta og kokt fisk med brokkoli til. Jess.

Går bra med de av dere som har hatt/har det? Noen tips??

Drikker IKKE potetvann, men skal kjøpe kamillete i morgen.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 18-12-09 kl 19:39.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 19:49   #22
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatarr

Jeg spiste mer Fedon i 2-3 uker og nå er maven helt fin igjen
Trykker innpå fet, stekt mat som aldri før

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 19:55   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatarr

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg spiste mer Fedon i 2-3 uker og nå er maven helt fin igjen
Trykker innpå fet, stekt mat som aldri før

Hmm, ja, kjenner magen murrer tilfreds når Fedonmat blir nevnt...
Får prøve det! ...(må sette meg inn i hva Fedon mat er, har jo en liten anelse, men..)

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 19:56   #24
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatarr

Jeg gikk forresten opp 5 kilo på et par-tre uker da jeg begynte å få trøbbel med magen! Det er myyye det!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-11-09, 20:14   #25
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til mat når man har magekatarr

Når jeg tenker meg om fikk jeg magetrøbbelet etter at jeg hadde tatt influensavaksinen... Tilfeldighet eller er det en bivirkning???

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
magekatarr


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forslag til mellommåltid on-the-go? Abbe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 13-08-09 17:24
Forslag til forbedring av søk Areola Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 8 27-02-09 08:50
Forslag til underforum Fjonken Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 04-03-06 09:09
Magekatarr/magesår MHM Fysisk og mental helse 21 31-03-05 09:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no