Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Cloetta melkesjokolade

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-10, 19:47   #1
yesbody
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
yesbody er på en erverdig vei

Cloetta melkesjokolade

Jeg er ganske fersk på lavkarbo. Gikk ned 3-4 kg på 1,5 uke, men er faktisk gått opp igjen 2 av de..
Nå lurer jeg på om jeg spiser for mye nøtter/jordbær? Ellers spiser jeg så og si bare rent kjøtt, kylling, reker, scampi, fisk pluss grønnsaker som blomkål og broccoli. Og salat, tomat, agurk. Masse egg, oster og fløte. Har tilsammen gått 3 uker nå, og tatt av 2 kg. Trener moderat utenom. Er dette normal vektnedgang?

Et annet spørsmål - har smakt Cloettas sjokolade uten tilsatt sukker. Den er god, synes jeg. Er det ok å spise den?

Spiser også gjennomsnittlig 1 knekkebrød til dagen (sport pluss). Skal jeg kutte ut det?

yesbody er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 19:48   #2
yesbody
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
yesbody er på en erverdig vei

Sv: Cloetta melkesjokolade

Glemte å skrive hvor mye nøtter og jordbær jeg spise. Jeg spiser ca 1/3 kurv med jordbær hver 3.dag. Og 100-150 gr nøtter hver dag. Ofte pistasjenøtter...

yesbody er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 19:57   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta melkesjokolade

Opprinnelig lagt inn av yesbody, her.

Glemte å skrive hvor mye nøtter og jordbær jeg spise. Jeg spiser ca 1/3 kurv med jordbær hver 3.dag. Og 100-150 gr nøtter hver dag. Ofte pistasjenøtter...

Du bør nok holde litt igjen på kaloriene, selv om man er på lavkarbo betyr ikke det nødvendigvis at man kan kjøre innpå med kalorier det man makter. 150 g pistasjenøtter inneholder ca. 980 kalorier... Sier seg selv at det på toppen av et vanlig kosthold gir i overkant med kalorier.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 20:44   #4
yesbody
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
yesbody er på en erverdig vei

Sv: Cloetta melkesjokolade

Ja, seff ser den, men jeg spiser mye sjeldnere ordentlige måltid, kanskje bare to-tre måltider til dagen, og de er ikke så store heller. Orker ikke å lage varm mat hele dagen, så bruker nøtter som måltidserstatter. Hvor mye kalorier er det snakk om at vi kan innta da? To venninner av meg fråtser i all slags fet mat flere ganger til dagen, men går likevel ned.. Jeg, derimot, spiser nesten bare kalorifattig kjøtt, og fisk pluss grønnsaker. Steker det med litt fløte og noen fetaostterninger da... Kokt egg til frokost, ikke stekt egg med bacon (som er aaaltfor fett for meg til frokost!) hehe...

Tingen er at jeg spiser lite fett i forhold til mange andre som kaller lavkarbo for "fettkur" og trykker i seg på fett.... Skal slutte å spise så mye nøtter, og se om det hjelper. Hadde du eller noen andre hatt et tall på hvor mange kalorier man kan ha til dagen, så hadde det blitt enklere. Bare gøy å telle karber og kalorier! ;-)

yesbody er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:25   #5
emgra
Juniormedlem
 
emgra sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 37
Innlegg: 31
emgra er ny på veien

Sv: Cloetta melkesjokolade

http://ola22004.vgb.no/author/janjan3441/
Den kan være til hjelp. Hvor mye karber er det jo du selv som bestemmer.

__________________
Livet er en lek, hvis du husker reglene!


emgra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:25   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta melkesjokolade

Opprinnelig lagt inn av yesbody, her.

Tingen er at jeg spiser lite fett i forhold til mange andre som kaller lavkarbo for "fettkur" og trykker i seg på fett.... Skal slutte å spise så mye nøtter, og se om det hjelper. Hadde du eller noen andre hatt et tall på hvor mange kalorier man kan ha til dagen, så hadde det blitt enklere. Bare gøy å telle karber og kalorier! ;-)

Jeg liker også å telle. Og selv om jeg synes jeg stapper i meg fett hele dagen kommer jeg vanligvis ikke opp i mer enn rundt 1500 kcal... Nå har jeg ikke så mye å ta av så vekta er forholdsvis stabil, noe jeg er fornøyd med.

Det sies at man ikke trenger å telle kalorier på lavkarbo, men det er flere som erfarer at man i alle fall etterhvert må holde et øye med kaloriene allikevel. Det sier vel seg selv at man ikke trenger like mye om man har kommet ned på 70 kg som når man veier 130? Du må bare prøve deg frem.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:26   #7
emgra
Juniormedlem
 
emgra sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 37
Innlegg: 31
emgra er ny på veien

Sv: Cloetta melkesjokolade

WOOOPS!! Feil link!
http://www.matvareguiden.no/sider/bmr.asp
Den mente jeg! *flau*

__________________
Livet er en lek, hvis du husker reglene!


emgra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 22:50   #8
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Cloetta melkesjokolade

Jeg ville kutta ned på nøttene først og fremst, mye karbo i nøtter.
Kanskje valgt et annet knekkebrød eller prøvd å holdt deg unna dem en liten stund?
Kalorier skal man vel helst ikke tenke så mye på...

Lykke til

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 23:39   #9
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Cloetta melkesjokolade

Du kan jo kjøpe wasa fiber plus, de er det bare 0,3 sukkerarter pr 100g så
er jo karbohydratene en skal telle hvis en går på lavkarbo eller ketolyse. Er vikrtig å drikke opp til 3 liter vann til dagen, spise en del grønnsaker med lite karbohydrater i, og spise nok fett. De anbefales å spise avokado siden det er en frukt som inneholder veldig lite kh men en del fett

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 23:45   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta melkesjokolade

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

Du kan jo kjøpe wasa fiber plus, de er det bare 0,3 sukkerarter pr 100g så
er jo karbohydratene en skal telle hvis en går på lavkarbo eller ketolyse.

Man skal telle med alle karbohydratene, ikke bare sukkerartene

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 23:47   #11
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Cloetta melkesjokolade

på ketolyse sitt forum skrev torkil at sukkeralkoholer kan trekkes fra

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 23:48   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta melkesjokolade

Opprinnelig lagt inn av Notabella, her.

på ketolyse sitt forum skrev torkil at sukkeralkoholer kan trekkes fra

Ja, men det er vel ikke sukkeralkoholer i knekkebrød?

I tillegg til sukkerarter så er det stivelse fra mel i knekkebrød Det er også karbohydrater.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 23:52   #13
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Cloetta melkesjokolade

ååå ja da er det 5g pr knekkebrød så da er det vell litt mye .
har ikke spist dem selv etter at jeg begynnt heldigvis for jeg har en snill mamma som lager noen til meg som det bare er 1 kh pr

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 23:53   #14
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta melkesjokolade

Det er 5 gram pr 100gram vare

Hjemmelagde knekkebrød er best

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 23:58   #15
Notabella
Medlem
 
Notabella sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Aksdal
Alder: 33
Innlegg: 124
Notabella er på en erverdig vei

Sv: Cloetta melkesjokolade

på denne pakken stod d pr skive var oppi 40 tror jeg pr 100 g.

Ja de hjemmelagede er kjempe god å lukter så godt tror d er nannah sine mamma lager til meg mener på at det var samme ingredienser hun bruker.

__________________

Bloggen
Notabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 14-40 kh til dagen Svar med sitat
Gammel 25-07-10, 00:00   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta melkesjokolade

Jepp pr. skive ja

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 13:31   #17
yesbody
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 6
yesbody er på en erverdig vei

Sv: Cloetta melkesjokolade

Takk for mange gode svar!

Jeg tror rett og slett jeg må begynne å lage ting selv, sånn som knekkebrød og proteinbrød. For problemet mitt er at jeg ikke orker varme måltid hele tiden. Har begynt å knaske blomkål og broccoli til mellommåltid da. I dag skal jeg ha scampisalat! Nå om sommeren er skalldyr helt fantastisk å spise på lavkarbo, synes jeg! Får kutte ut å spise så mye nøtter, tenker jeg ja!
Jeg har generelt litt dårlig fantasi på dette her, så jeg får gå inn og studere oppskrifter, tenker jeg!
Sist jeg tok av meg 25 kilo, var jeg veggis, og da var det jo protein, og masse karbohydrater på menyen hver dag, ikke sant. så nå blir d helt omvendt! hehe.. Men den gangen gikk jeg mye sulten, pluss trente hardt 4-5 ganger i uken. Nå har jeg to barn, og ikke så mye tid til å trene, så må slanke meg på noe som jeg slipper å sulte meg på hvertfall! Trener 2-3 ganger i uken enda da, men tar det litt roligere nå. Hadde ikke sjans på intervalltrening etter jeg begynte på lavkarbo. hehe.. Trener 60-80% av max, og har byttet ut spinning med mer styrketrening og "skimaskinen" som går mest på fettforbrenning. Høres ikke det greit ut da?

yesbody er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 16:22   #18
Isa88
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 35
Innlegg: 30
Isa88 er på en erverdig vei

Sv: Cloetta melkesjokolade

Hehe, kjenner meg litt i igjen når du nevner intervall, var hardt i begynnelsen, men jeg synes faktisk at det går mye lettere nå jeg føler meg i bedre form, mer utholden og raskere. Tror man egentlig bare trenger litt tid før en blir vant til det. Men uansett så er det bare til å trene det du vil og føler for jeg skal begynne med pilates igjen, gleder meg litt oppstramming

Lykke til videre

Isa88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, tenker å prøve Atkins Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 22:43   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Cloetta melkesjokolade

Opprinnelig lagt inn av yesbody, her.

Jeg har generelt litt dårlig fantasi på dette her, så jeg får gå inn og studere oppskrifter, tenker jeg!

Planlegging er alfa og omega for å klare dette Prøv å planlegg hvertfall 2-3 dager framover, så slipper man "panikk-kjøp".

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cloetta sjokolade wevi Ketolysekuren 47 16-04-10 10:39
Endulge melkesjokolade ... søt uten sukker Lavkarbo generelt 3 31-07-08 09:34
Cloetta Mørk sjokolade totitten Spørsmål og svar 5 10-04-08 18:49
Holex melkesjokolade KW87 Ketolysekuren 24 01-02-08 17:08
sunt med melkesjokolade? jeef-micro Generell ernæringsdebatt 2 07-08-06 11:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no