Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva sier du?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-15, 12:07   #1
Maria82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 17
Maria82 er på en erverdig vei

Hva sier du?

Ser det er mange som er drevne her, og kan dette godt!
Vi er jo alle forskjellige, og hadde vært kjekt å høre litt råd og tips.
Lyst å svare?

1) Hvor lenge har du vært i ketose / prøvd ketosekuren?
2) Hvordan synes du det går?
3) Har du noen tips å dele, som du skulle ønske du visste når du begynte på kuren?
4) Har du en favorittmat/oppskrift som du har lyst å dele?

Maria82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 14-02-15, 12:13   #2
Maria82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Innlegg: 17
Maria82 er på en erverdig vei

Sv: Hva sier du?

Jeg kan jo begynne

1) Jeg har vært i ketose i en mnd

2) Jeg synes det går overraskende bra, denne kuren funker mye bedre på meg enn alle andre slankeopplegg jeg har prøvd.

3) Tips:
-ikke sammenlign med andres vektnedgang, ikke fokuser dag for dag - men gjerne mnd for mnd
-spis deg mett, men ikke fråts i ´lovlig´ mat.
-liker snickers? Prøv denne: http://www.iherb.com/Atkins-Endulge-...4&sr=null&ic=6

4) favorittmat/oppskrift
Nå har jeg akuratt bakt steinalderbrød.
6 egg
120 gram x 6 forskjellige nøttetyper og frø
1 dl olje og cocosa
2 ts salt

Maria82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 19:02   #3
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva sier du?

Opprinnelig lagt inn av Maria82, her.

1) Hvor lenge har du vært i ketose / prøvd ketosekuren?
2) Hvordan synes du det går?
3) Har du noen tips å dele, som du skulle ønske du visste når du begynte på kuren?
4) Har du en favorittmat/oppskrift som du har lyst å dele?


Som gammal ruttis kan jeg vel slenge meg på jeg.

1) Har levd permanent på Ketolyse/Lavkarbo i ganske nøyaktig 8 år og 12 dager til nå...

2) Jeg har fått livet i gave på nytt. Blitt helt frisk fra utallige plager og sykdommer, og gått ned 54 kilo. Jeg som før var så syk og ødelagt av betennelser at jeg ikke kunne jobbe og måtte ha hjelp til å kle på meg om morran, kjører nå rundt i ei anleggsmaskin på 100 tonn hver eneste dag, sterk og glad og fornøyd med livet

3) Skriv opp ALT du spiser, hver eneste dag, i hvertfall i et halvt år fremover. Da kan du lett gå tilbake og "feilsøke" hvis vektnedgangen stopper opp. (For mitt vedkommende stoppet vekta opp hvis jeg spiste bær, mandler, nøtter og tomater, selv om "alle" andre på Ketolyse kunne spise det)

4) Hvit saus lagd av en boks kremfløte, et beger Coop Cream Cheese, noen hvitost-rester fra kjøleskapet, og et egg. Varmes forsiktig, skal ikke koke. Smaker helt som vanlig hvit saus, perfekt til gratinering av grønnsaker og bacon i ovnen.

Ønsker alle nye masse lykke til videre! Stå på!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-02-15, 19:13   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva sier du?

1
Har vært i ketose i over tre og et halvt år, og kommer til å være det resten av livet
2
Går helt supert, er etterhvert veldig vant med dette livet.
3
For meg er ikke dette en kur, men en livstil takket være sykdommer der ketose er eneste valget mitt. For de som er nye vil jeg anbefale å se på alle mulighetene i stedet for å se på ketose som en begrensing. Utrolig mye god mat man kan kose seg med, selv i ketose.
4
Siden jeg er multiallergiker og må holde meg unna gluten, alle meieriprodukter (inklusive smør og ost), nøtter, mandler, soya, eggehvitte, skalldyr og enkelte fisker, setter jeg utrolig stor pris på sausekjøtt eller tilsvarende middager som koker i timevis og får frem alle de gode smakene uten å måtte bruke noe ekstra for å fremheve/balansere smakene

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva sier dere når folk sier at LCHF/lavkarbo ikke er bra? Tessa84 Generell diskusjon 44 23-04-12 23:53
Er det her jeg sier hei, jeg er ny? SnartGudinna? Ketolysekuren 14 08-09-11 00:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no