Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

O Orakel....ang. mengde mat..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-05, 11:05   #1
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

O Orakel....ang. mengde mat..

Jeg lovte at jeg skulle komme tilbake med flere dumme spørsmål ...og her er de:
1) det er mange fantastisk gode oppskrifter her - leste de på atkins/induksjonssiden - gjelder disse for meg nå når jeg skal starte med ketolysekuren?
2) Det er relativt store porsjoner (iallefall for meg som er vant til GR veiing av maten) er det ment for en person som ett måtlig under "induksjonen" eller på ketolysekuren?
3) Er det noen steder på disse sidene jeg kan titte på hvor mye hver enkelt spiser pr måltid og komponere min egen meny utifra det?

Takker millioner av ganger for svar - skal begynne på mandag med ketolysekuren, må bare forberede meg litt først
Håper alle får en riktig fin dag videre!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 13:41   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Det finnes ikke dumme spørsmål, bare dumme svar !
Skal prøve å svare deg jeg, siden ingen av "Ketolysene" har svart enda.

Opprinnelig lagt inn av konepone

1) det er mange fantastisk gode oppskrifter her - leste de på atkins/induksjonssiden - gjelder disse for meg nå når jeg skal starte med ketolysekuren?

Alle oppskrifter under Induksjon/Ketolyse kan brukes på Ketolysekuren. Men du må jo regne på karbene da. Spørs hvor mye du spiser til andre måltider. Noen av de på vedvarende/Ketolyse kan også brukes. Det er fordi Atkins har strengere regler med HVA SLAGS matvarer, men Ketolyse har strengere regler for antall karber (Atkins tillater 20 - mest basert på grønnsaker).

Opprinnelig lagt inn av Konepone

2) Det er relativt store porsjoner (iallefall for meg som er vant til GR veiing av maten) er det ment for en person som ett måtlig under "induksjonen" eller på ketolysekuren?

Det er ikke alle oppskriftene som er ment som en porsjon.
Det er ment som et måltid om det står f.eks. "4 porsjoner" på så er det beregnet at 4 personer kan spise det til et måltid eller en person spise det til 4 måltid. Her må du også regne karber for å se hvor mye du får i deg. Du skal spise til du ikke er sulten lenger, eller fornøyd. Ikke til du er stappmett.

Opprinnelig lagt inn av Konepone

3) Er det noen steder på disse sidene jeg kan titte på hvor mye hver enkelt spiser pr måltid og komponere min egen meny utifra det?

Du kan gå inn på dagbøkene og ta en titt. Mange skriver hva de spiser der. Fine ideer å plukke opp. Om du leter litt finner du sikkert "Hva skal du ha til middag i dag"-tråden, eller "Hva skal du ha til lunch" etc etc. Tror det finnes en frokost tråd også et sted.

I boka til Torkil står det også menyforslag og masse gode oppskrifter ! Les boka godt før du begynner !

Lykke til videre

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 13:52   #3
konepone
Medlem
 
konepone sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Oslo, men snart Flateby
Alder: 49
Innlegg: 172
konepone er en juvelkonepone er en juvelkonepone er en juvel

Takk for svar, nille!!

Jeg ga deg poeng (skjønner ikke helt hvordan dette forumet er lagt opp, men jeg lærer..) fordi du er så rask og har så veldig mange bra svar, nille. Tusen takk!!

__________________
KONEPONE til mannbrann




Vi åler oss sakte nedover.........



konepone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 14:58   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Smile

Opprinnelig lagt inn av konepone

Jeg lovte at jeg skulle komme tilbake med flere dumme spørsmål ...og her er de:
1) det er mange fantastisk gode oppskrifter her - leste de på atkins/induksjonssiden - gjelder disse for meg nå når jeg skal starte med ketolysekuren?
2) Det er relativt store porsjoner (iallefall for meg som er vant til GR veiing av maten) er det ment for en person som ett måtlig under "induksjonen" eller på ketolysekuren?
3) Er det noen steder på disse sidene jeg kan titte på hvor mye hver enkelt spiser pr måltid og komponere min egen meny utifra det?

Takker millioner av ganger for svar - skal begynne på mandag med ketolysekuren, må bare forberede meg litt først
Håper alle får en riktig fin dag videre!

Hei
Jeg håper du får glede av ketolysekuren. Husk på jeg er mann, og noen av oppskriftene ble korrigert angående mengde i korrekturen. Jeg er overhodet ikke opptatt av veiing av maten, annet enn for evt å beregne karbohydratinnholdet. Etter en stund på ketolysekuren forsvinner sultfølelsen helt eller nesten helt og da trenger man ikke spise store porsjoner.
Mange har en underlig følelse av aldri å bli mett de første dagene på kuren og da får man gjjerne spise litt mer " lovlig" mat bare man holder seg under grensen for karbohydratmengde pr dag.
En del av vekttapet kommer på grunn av at man rett og slett ikke spiser mindre.
Har du et vekttap på mellom 1-2 kilo pr uke trenger du slett ikke tenke på matmengden, men går det tregt må du følge anvisningene om hva man skal gjøre når vekttapet stagnerer.
Det skal bli spennende å se dine resultater.
Vennlig Hilsen
Torkil Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 30-03-05, 16:14   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Ser at Sjefen sjøl har svart deg her. Så da har du iallefall gått skikkelig svar !

Her er linker til de trådene jeg snakket om (Aline hadde postet hele røkla i en annen tråd, så da stjal jeg lista for å lime den inn her jeg )


middagstråden
frokosttråden
frokostklubben
lunsjtråden
snaks

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Usikre helseeffekter av økologisk mat mofe Nyheter / media 1 06-02-06 01:19
Mat i barnehagen guro Barns kosthold 39 18-10-05 12:33
Kopi av e-mail sendt Mat & Helse Nille Nyheter / media 4 20-02-05 19:10
Mat og Helse om Atkins Aline Induksjonen 7 19-02-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no