Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Byggris

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-07-11, 18:59   #1
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Byggris

Ja, dette byggris greiene som dei er begynt å reklamere for på TVen er det like gale som vanlig ris?

Jeg tenker for noen på lavkarbo/ketose...

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 19:07   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Byggris

Opprinnelig lagt inn av liquid84, her.

Ja, dette byggris greiene som dei er begynt å reklamere for på TVen er det like gale som vanlig ris?

Jeg tenker for noen på lavkarbo/ketose...

Ja, nesten like ille. Byggris har 67,5g kh i 100g, ris har ca 76g kh

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 19:09   #3
liquid84
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Utenfor Bergen
Alder: 39
Innlegg: 48
liquid84 er på en erverdig vei

Sv: Byggris

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ja, nesten like ille. Byggris har 67,5g kh i 100g, ris har ca 76g kh


Så pass.

Jaja, da vet jeg noe mer jeg skal holde meg unna.

__________________
Hovedmål: Få symptomene på PCOS redusert.
liquid84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 19:10   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Byggris

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ja, nesten like ille. Byggris har 67,5g kh i 100g, ris har ca 76g kh

Hmm, det står 24,5 g karbo på den byggrispakken jeg har.
Det er noe jeg spiser en gang i blandt.

Edit: Det er Møllerens byggris express (diverse) jeg har.
(Og jeg går ikke ut av ketose selv om jeg spiser dette til middag.)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 21-07-11 kl 21:07.
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 19:11   #5
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Byggris

Hei,
Verken bygg eller ris er matvarer tillatt på ketogene kosthold…
Dersom du lurer på hvor mye kh en matvare eller ingrediens innholder så er Matvareguiden og næringsinnhold.no fantastiske verktøy.
Møllerens byggris
Møllerens Byggris Express Taco

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 19:29   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Byggris

Har ikke sett den reklamen jeg, trodde det var vanlig byggris det var snakk om

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 20:27   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Byggris

Byggris er ikke noe særlig på et ketogent kosthold, men på f.eks Lindberg eller generell lavkarbo er det et veldig god alternativ i et C-måltid. Byggris har glykemisk index på 35. Fullkornpasta f.eks har ca 40.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 20:44   #8
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Byggris

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Hmm, det står 24,5 g karbo på den byggrispakken jeg har.
Det er noe jeg spiser en gang i blandt.

Edit: Det er Møllerens byggris express (diverse) jeg har.
(Og jeg går ikke ut av ketose selv om jeg spiser dette til middag.)

Jeg har og vurdert byggris som alternativ en gang i blant. Fant 3 typer, det var vel den med tomat og basilikum som hadde færrest kh.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 17:56   #9
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Byggris

Forresten..... Når det står kh i ris, er det snakk om tilberedt eller utiberedt vare? For 100g tiberedt vare vil jo ikke gi 100g utilberedt vare. Om risen da veier det dobbelte etter at den er varmet, vil jo det si at man får i seg dobbelt mengde kh..... jeg tar ikke helt feil nå vel?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 23:47   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Byggris

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Forresten..... Når det står kh i ris, er det snakk om tilberedt eller utiberedt vare? For 100g tiberedt vare vil jo ikke gi 100g utilberedt vare. Om risen da veier det dobbelte etter at den er varmet, vil jo det si at man får i seg dobbelt mengde kh..... jeg tar ikke helt feil nå vel?

Disse byggrispakkene skal ikke tilsettes vann,, baare varmes opp. Så der er nok karboinnholdet pr 100 g spiselig vare.

Det tror jeg står på en del pakker også. Noen sausepakker står det næringsinnhold for tørr vare og deretter for ferdig tilberedt vare.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 06:05   #11
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Byggris

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Disse byggrispakkene skal ikke tilsettes vann,, baare varmes opp. Så der er nok karboinnholdet pr 100 g spiselig vare.

Det tror jeg står på en del pakker også. Noen sausepakker står det næringsinnhold for tørr vare og deretter for ferdig tilberedt vare.

Ah, så det er trygt når man ikke går ketolyse veien?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 10:52   #12
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Byggris

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Ah, så det er trygt når man ikke går ketolyse veien?

Tja, trygt og trygt... De ...eeeh... luftige bivirkningene jeg får etter å ha spist slikt, kunne ha drept en hest eller to... De stinker!!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 11:00   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Byggris

Ellers står det at byggris består av trege karbohydrater, så det er nok ikke det verste man kan spise hvis man først skal spise kornprodukter

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spørsmål ang BYGGRIS mosafreia Dr Lindbergs 2 06-05-10 17:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no