Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse og søtstoffer

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-06, 12:56   #1
BigDaddy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 10
BigDaddy er på en erverdig vei
Question

Ketolyse og søtstoffer

Startet på ketolyse-kuren for 4 dager siden, so far so good (stixen gir ihvertfall utslag, håper vekten gjør det samme etterhvert).

Søtstoffer er jo ikke noe nytt tema her inne, og jeg synes boken er litt mangelfull på dette området.

F.eks.: "net carbs" er vel et Atkins-begrep. Gjelder dette for Ketolysekuren også? Hadde jo vært fint å kunne spise en sånn Atkins-bar i ny og ne f.eks. Den inneholder jo masse carbs (ca 50 pr 100g) hvorav lite sukker og mye sukkeralkoholer (poly-xxx) hvis jeg husker riktig, derav 2 "net carbs" eller noe. I Ketolyse-boken er ikke sukkeralkoholer oppgitt blant de tillatte søtningsstoffene (aspartam, acesulfam etc).
Altså: hva er "reglene" her?

Hvis noen kan tipse meg hvor jeg får kjøpt "tillatte" søtningsmidler ville jeg også vært takknemlig (acesulfam K var vel det som hørtes best ut i boken?). Eneste de hadde på den lokale helsekosten var BjørkeSøt (Xylitol) og det kan jeg jo ikke bruke mye av hvis jeg har skjønt det riktig.

Merker meg for øvrig at Atkins ikke anbefaler søtningsstoffer i induksjonsfasen. Ser ingen slike advarsler i Ketolyse-boken? Hadde jo vært godt med noe søtt snart

På forhånd takk for svar, går nemlig an å bli litt forvirret hvis en leser alle rådene for alle forskjellige lavkarbo-dietter har jeg funnet ut

BigDaddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 13:42   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Hei
Jeg er ikke sikker på dette med kunstige søtstoffer og ketolyse dietten, men jeg vil anbefale deg på det sterkeste å holde deg unna så mye søtt som mulig. Ihvertfall i en startfase. Du vil oppdage at søtbehovet avtar betydelig og blir helt borte om ikke så lenge.
Tar du kunstige søtstoffer, så trigger du bare søtbehovet er min erfaring.

Uansett...lov - ikke lov...det kommer sikkert noen etter meg som vet mer om dette Jeg er bare en liten Lindberger


Lykke til!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 13:50   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Jeg går på ketolyse og teller bare netcarbs. Det vil si at jeg teller de karbohydratene som trigger insulinproduksjonen min. Enkelte av søtstoffene gjør ikke det og telles da ikke med. Om jeg sier noe feil nå så får andre arrestere meg

Men, man bør ligge mest mulig unna søtstoffer uansett.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 14:06   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Uttrykket net carbs betyr rene sukkerkarber. Sukkeralkoholer er likevel karbohydrater. De fleste mennesker reagerer ikke negaitvt på sukkeralkoholer, men dette er veldig individuelt, her må du bare prøve deg fram. Men som andre har sagt, hvorfor opprettholde søtsuget, og ikke minst hvorfor proppe seg med så mye kunstig. Hvis du absolutt må ha noe søtt, ta heller litt frukt. Det er mulig jeg banner i kirka nå, men jeg ville heller ha spist et eple enn en Atkins-bar.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 14:22   #5
NK
Juniormedlem
 
NK sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 54
Innlegg: 37
NK er ny på veien

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Klipp limer litt her.................................



Proponents of several diet plans such as the Atkins and Zone diets say low or moderate carbohydrate foods lead to less of an insulin spike in the blood after meals, which helps people burn off more unwanted fat. However, a new study has found that bars advertised as “low-carbohydrate” do not actually reduce insulin levels in the blood as much as expected.

In this study, the researchers asked 20-adults to eat one of five test meals on five separate days; a low-carbohydrate energy bar (Atkins Advantage Bar); a moderate-carbohydrate energy bar (Balance Bar - Zone diet), a high-carbohydrate energy bar (Power Bar); white bread (which is nearly all carbohydrate); and broiled chicken breast (contains no carbohydrate).

Blood samples before and after consuming these meals provided blood glucose and insulin level readings. The white bread and the chicken-only meals are foods at both ends of the blood sugar/insulin scale—they are used to measure and compare the insulin response caused by other meals.

Results showed that both the low-carb bar and the moderate-carb bar produced blood insulin levels similar to that seen with the bar containing a lot of sugar. The high insulin response caused by eating the reduced carbohydrate bars was most surprising. The researchers suggested that it might not be carbohydrates alone that raise insulin levels.

The truth is that makers of these “low-carbohydrate” bars simply replace the carbohydrate with fat (glycerol). The overall energy content of low-carb bars is similar to that of higher carbohydrate bars. None of the manufacturers of low-carbohydrate snack foods have the data to support the claim that their products keep after-meal insulin levels low. This study, (supported in part by Atkins Nutritionals) showed that low-carbohydrate food bars produce an insulin response that is no different to that seen with sugar-laden food bars.

NK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kostholdsfilosofi: Mørk sjokolade + rødvin Svar med sitat
Gammel 26-07-06, 16:54   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av BigDaddy

F.eks.: "net carbs" er vel et Atkins-begrep. Gjelder dette for Ketolysekuren også?

Net carbs er ikke et Atkins begrep. Det er også et EU-begrep...
I EU/EØS land er det som står som karber på næringsinnhold allerede fratrukket kostfiber - ergo er det altså netto karber. Smart !

Sitat:

Hadde jo vært fint å kunne spise en sånn Atkins-bar i ny og ne f.eks. Den inneholder jo masse carbs (ca 50 pr 100g) hvorav lite sukker og mye sukkeralkoholer (poly-xxx) hvis jeg husker riktig, derav 2 "net carbs" eller noe. I Ketolyse-boken er ikke sukkeralkoholer oppgitt blant de tillatte søtningsstoffene (aspartam, acesulfam etc).
Altså: hva er "reglene" her?

Når det gjelder karber fra sukkerarter, så skal disse telles med i karbe tallet, mens karber fra sukkeralkoholer skal trekkes fra. Sukkeralkoholer eller polyoler, er et fiber og kan trekkes fra. Dette må du trekke fra selv. Men noen ganger har produsenten gjort det for deg og det står net carb med store bokstaver foran på pakka. Aspartame etc er søtningsstoff (jeg forøvrig advarer sterkt mot) og er alltid tilsatt sammen med et sukkeralkohol/polyol. Det vanligste er Maltitol. Tåler du disse uten større mageproblemer (luftsmerter, diarre) er det bare å spise barene.men vær oppmerksom på at mange reagerer på søtstoff og sukkeralkoholer og opplever at det stagger vekttapet. Vær måteholden og prøv å lavære å venne deg til dem.

Sitat:

Hvis noen kan tipse meg hvor jeg får kjøpt "tillatte" søtningsmidler ville jeg også vært takknemlig (acesulfam K var vel det som hørtes best ut i boken?). Eneste de hadde på den lokale helsekosten var BjørkeSøt (Xylitol) og det kan jeg jo ikke bruke mye av hvis jeg har skjønt det riktig.

Anbefaler Stevia, Splenda eller Natreen som søtstoff uansett diett. Dette er de minst farlige som finnes på markedet i dag. Stevia må du kjøpe på netttet, de andre finner du i dagligvarebutikken, - som granulat/pulver og/eller som dråper. Søk her på forumet så finner du egne tråder som omhandler disse og andre.

Sitat:

Merker meg for øvrig at Atkins ikke anbefaler søtningsstoffer i induksjonsfasen. Ser ingen slike advarsler i Ketolyse-boken? Hadde jo vært godt med noe søtt snart

Ketolyse advarer ikke mot søtstoff i boka, men anbefaler allikevel at du er måteholden med søtstoff generelt. (se www.ketolyse.no )

Lykke til

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-07-06, 00:58   #7
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 53
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Jeg har fulgt ketolysekuren og har drukket MINST 1,5 liter cola light hver dag under hele kuren. Har nå gått ned nesten 35 kg på ett år, det kunne kanskje vært 40 kg uten cola'n - hvem vet??...

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-06, 12:59   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av auroraborealis

Jeg har fulgt ketolysekuren og har drukket MINST 1,5 liter cola light hver dag under hele kuren. Har nå gått ned nesten 35 kg på ett år, det kunne kanskje vært 40 kg uten cola'n - hvem vet??...

Torkil anbefaler ikke at en drikker så mye brus hver dag. Men om du tåler det og er fornøyd med farten du går ned i er det sikkert greitt.

Dessverre er det veldig mange som får problemer om de drikker mye brus og/eller spiser mye kunstig søtet godteri !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-07-06, 13:04   #9
BigDaddy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 10
BigDaddy er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Takker for mange bra og oppklarende svar! Synes som sagt boka er mangelfull på dette området, tips til deg Torkil!

Skal prøve å være litt forsiktig med søststoffene (ihvertfall i starten), men noen fanatiker skal jeg ikke bli. Får kanskje prøve meg frem med én type av gangen og se om det slår negativt ut; håper jeg klarer å gå så vitenskapelig til verks.

Heistads sukkerfrie gele ga ihvertfall mersmak, nam nam!

BigDaddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-07-06, 14:58   #10
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Off topic, men er det sånn at faren for stagnasjon pga søtstoffer blir større jo nærmer målet man kommer? Er jo sånn at de siste kiloene er verst å få av og at folk med stor overvekt går mest ned i starten.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-07-06, 00:42   #11
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Fjonken

Off topic, men er det sånn at faren for stagnasjon pga søtstoffer blir større jo nærmer målet man kommer? Er jo sånn at de siste kiloene er verst å få av og at folk med stor overvekt går mest ned i starten.

Det vil jeg tro. Når man veier mye så går man vel ned mye i vekt uansett fordi man har så mye fett på kroppen likevel at eventuelle forstyrrelser fra søtstoffer ikke har så veldig mye å si på vektnedgangen.

Jeg har ett eksempel fra megselv men det gjelder meieriprodukter; jeg gikk ned jevnt og trutt fra 103 kg til 93-94 kg men da stoppet alt opp! Jeg gikk ikke ned men holdt vekta. På veien ned spiste jeg ost og hadde fløte i omeletten hver dag. Men så fikk jeg tipset (fra Kenn Hallstensen, Eat-kurset) om å kutte ut meieriprodukter en stund og da skjedde det ting igjen og jeg begynte å gå ned igjen, selv om jeg spiste ellers den samme maten som før. En ganske rar opplevelse syntes jeg den gangen (og litt ennå).

Jeg merker at når jeg drikker mye pepsi max e.l. at jeg blir mere sulten enn før og jeg blir dårlig i magen. Men det er lenge siden, drikker kunstig brus veldig sjelden. Men drakk mye før (+ drakk mye sukkerholdig brus også såklart).

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon

Sist redigert av donjuanwannabe : 28-07-06 kl 01:38.
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-07-06, 10:49   #12
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Takk for godt svar Don..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 28-07-06, 12:55   #13
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Jeg tror at forskjellige søtstoffer har forskjellige virkinger på ulike kropper. Som Don nevnte så tror jeg også at kroppen bedre tålte ulike søtstoffer da jeg veide mer enn jeg gjør nå.

For meg ser det nå ut til at store mengder maltitol hemmer mitt vektap, det gjorde det ikke tidligere- jeg prøver å rettferiggjøre "misbruket" med at det er bedre å å sprekke på maltitolgodterier enn sukker godterier...,men selvfølgelig burde jeg bare holde meg helt uanna.
Splenda merker jeg foreløpig ingen bivirkinger med, og er mitt favoritt søtstoff - men det beste er å "avsukkre" kroppen og venne seg av med alt det søte og jeg skal derfor nå snart igjennom en 2 ukers renselses kur.

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-06, 23:55   #14
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Når det gjelder karber fra sukkerarter, så skal disse telles med i karbe tallet, mens karber fra sukkeralkoholer skal trekkes fra. Sukkeralkoholer eller polyoler, er et fiber og kan trekkes fra. Dette må du trekke fra selv. Men noen ganger har produsenten gjort det for deg og det står net carb med store bokstaver foran på pakka. Aspartame etc er søtningsstoff (jeg forøvrig advarer sterkt mot) og er alltid tilsatt sammen med et sukkeralkohol/polyol. Det vanligste er Maltitol. Tåler du disse uten større mageproblemer (luftsmerter, diarre) er det bare å spise barene.men vær oppmerksom på at mange reagerer på søtstoff og sukkeralkoholer og opplever at det stagger vekttapet. Vær måteholden og prøv å lavære å venne deg til dem.

ÅÅÅ då må jag spørre en ting..
I Lacryl pastiller er det 39 karbs och disse 39 karbs er enbart fra sukkeralkoholer...

Ska jag då regne med att det er 0 karbs i disse da..
jag syns ikke jag reagerer på søtstoff i heletatt..då kan jag ju spise disse ikke sant?? (håper,håper)

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-06, 02:52   #15
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

Når det gjelder karber fra sukkerarter, så skal disse telles med i karbe tallet, mens karber fra sukkeralkoholer skal trekkes fra. Sukkeralkoholer eller polyoler, er et fiber og kan trekkes fra. Dette må du trekke fra selv. Men noen ganger har produsenten gjort det for deg og det står net carb med store bokstaver foran på pakka. Aspartame etc er søtningsstoff (jeg forøvrig advarer sterkt mot) og er alltid tilsatt sammen med et sukkeralkohol/polyol. Det vanligste er Maltitol. Tåler du disse uten større mageproblemer (luftsmerter, diarre) er det bare å spise barene.men vær oppmerksom på at mange reagerer på søtstoff og sukkeralkoholer og opplever at det stagger vekttapet. Vær måteholden og prøv å lavære å venne deg til dem.

ÅÅÅ då må jag spørre en ting..
I Lacryl pastiller er det 39 karbs och disse 39 karbs er enbart fra sukkeralkoholer...

Ska jag då regne med att det er 0 karbs i disse da..
jag syns ikke jag reagerer på søtstoff i heletatt..då kan jag ju spise disse ikke sant?? (håper,håper)

hallooo.. har jag skjønnt det rett???(jag missupfatter ju ting ganske ofte,så jag må spørre en ekstra gang ) trenger svar nååå innen jag førspiser mig på disse pastiller..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-06, 11:01   #16
BigDaddy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 10
BigDaddy er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Hei,
selv om det var jeg som stilte spørsmålet i utgangspunktet tror jeg jeg nå kan si: ja, det stemmer. Sukkeralkoholer = 0 "net" carbs.
Du har altså min tillatelse til å proppe i deg!

Opprinnelig lagt inn av Fridolina

hallooo.. har jag skjønnt det rett???(jag missupfatter ju ting ganske ofte,så jag må spørre en ekstra gang ) trenger svar nååå innen jag førspiser mig på disse pastiller..

BigDaddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-06, 11:11   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Det som er så fantastisk deilig ved å klare å holde seg konsekvent unna alt sukker og søtningsstoff i 2-3 uker, er at det plutselig smaker DRITT!
Jeg er en skikkelig sukkerjunkie/karbojunkie, og blir fort avhengig av sukker, så avhengig av jeg får skikkelig narkosymptomer når jeg slutter med det! Derfor må jeg egentlig holde meg helt unna. Jeg klarte å holde meg konsekvent unna både sukker og kunstig søtt i flere uker en gang, og resultatet var at da jeg skulle ta meg en Atkins-bar, som jeg elsket før, smakte den så søtt at jeg måtte kaste hele baren etter to biter!!!! Jeg fikk sjokk!
Tilogmed frukt ble før søtt, og alle andre smaker kom mye tydeligere frem. Jeg ble rene gourmeten.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-08-06, 12:03   #18
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av BigDaddy

Hei,
selv om det var jeg som stilte spørsmålet i utgangspunktet tror jeg jeg nå kan si: ja, det stemmer. Sukkeralkoholer = 0 "net" carbs.
Du har altså min tillatelse til å proppe i deg!

Proppe i seg er vel å gå litt langt
Siden det om dette også er en del uenighet. Har sett på forumet her at det strides om disse sukkeralkoholene er så uskjyldige som man i utgangspunktet tror.
Nå skal ikke jeg være noen partypoopher, for jeg koser meg også med slikt godteri innimellom. Tenkte bare jeg ville minne om at den gode regelen med å føle seg litt frem bør få gjelde angående dette også

For jeg er vel ikke helt på jordet her ?

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 01-08-06, 12:10   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Stemmer det, Nalana. Faktisk så er det veldig MANGE som enten går opp i vekt eller som får stoppet hele vektnedgangen av søtstoffer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 01-08-06, 14:45   #20
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Ketolyse og søtstoffer

Takk før svaren dere ...
Jodå,jag vet att en del ikke kan spise søtningmedel,men som jag skrev i mitt inlegg så har JAG ikke noe problem med dette ...
Men den dagen jag får problem med å gå ned i vekt,då ska jag tenke over viss det kanskje er søtningmiddlet..
Men som det ser ut nå,kan jag spise noen pastiller då å så..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har fått ketolyse-varer, men drøyer litt med å starte på kuren Melania Ketolysekuren 13 19-05-07 12:17
Hvor mye kjøtt går med på en 7-ukerskur? (Ketolyse) Feline Spørsmål og svar 2 05-02-06 00:50
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 12:13
Ketolyse eller Atkins? har lyst å prøve noe av dette, men vet ikke hva... Chumpsy Ketolysekuren 13 29-07-05 23:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no