Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blir så trett av magnesium

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-13, 11:24   #1
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Blir så trett av magnesium

Jeg MÅ ta magnesiumtilskudd, hvis ikke får jeg raskt mangel på det. Problemet er at jeg blir så gruelig trett og slapp av tilskuddet. Jeg tar 600 mg hver kveld og sliter enormt med å komme meg ut av senga om morgenen. Elimineringsmetoden forteller meg at dette er på grunn av magnesium-tilskuddet

Noen tips? Andre som har det slik? Hvilket tidspunkt er eventuelt best å ta magnesium på?

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 12:00   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir så trett av magnesium

Du er helt sikker på at det er magnesiumen som gjør det? Jeg blir trøtt før snegetid av magnesium, men om jeg er trøtt om morran handler det om andre ting( feks at jeg har ME, ikke sovet nok, overgang til ketose etter en sprekk mm).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:04   #3
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir så trett av magnesium

Ja, helt sikkert. Jeg vet de fleste kun blir trette rett etter inntak, men jeg er trett i mange, mange timer uavhengig av søvn og annet. Jeg har kuttet magnesiumen i perioder for å sjekke og det er det eneste som sammenfaller med trettheten. Dessverre får jeg kramper, humørsvigninger og annet uten, så det er jo heller ikke noe alternativ...

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:16   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir så trett av magnesium

Du har sikkert prøvd med litt mindre magnesium også?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:21   #5
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir så trett av magnesium

Ja, jeg tok 300 mg en stund, men da fikk jeg kramper og musklene sviktet på min daglige, bratte gåtur :/

Takk for at du tenker sammen med meg, Imse, det setter jeg stor pris på

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:36   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir så trett av magnesium

Du jeg kom på noe, mangel på kalium kan gi kramper. Og jeg lurer på om ikke ketolysetablettene bl.a. inneholder kalium. Hva med å få tatt en kaliumprøve?

Jeg har uten legeinnblanding tatt kalium, fordi jeg så at jeg fikk skikkelig lite kalium i perioder, og tok da 750mg, noe som er langt under dagsbehovet, men da sank også mitt behov for magniesium.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 13:37   #7
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir så trett av magnesium

Det var smart, det skal jeg forsøke Takk!

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-01-13, 14:01   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Blir så trett av magnesium

Det kan jo lønne seg å se hvilken magnesiumtype du tar og så forsøke noe annet, eller magnesiumcaps (som er en blanding av flere magnesiumtyper).

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 20:18   #9
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Blir så trett av magnesium

Drikker du nok?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 20:39   #10
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir så trett av magnesium

Jeg drikker tre liter vann om dagen, går ikke tørst.

Har nå forsøkt Imses tips. Tar kalium og mindre mengde magnesium, og nå er problemet tilnærmet forsvunnet. Takk for alle svar

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 21:13   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir så trett av magnesium

Er du kvitt urolige bein også?

Uansett superbra!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 21:29   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blir så trett av magnesium

Opprinnelig lagt inn av Muff-muff, her.

Jeg drikker tre liter vann om dagen, går ikke tørst.

Har nå forsøkt Imses tips. Tar kalium og mindre mengde magnesium, og nå er problemet tilnærmet forsvunnet. Takk for alle svar

Jeg går utifra at du har fått kalium hos legen for kalium er ikke noe man trikser med selv. Men en banan eller fire gir bra kalium.

Jeg går selv på ganske lav kaliumdose; 750 mcg, men må sjekke hos lege to ganger i året.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 21:35   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Blir så trett av magnesium

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg går utifra at du har fått kalium hos legen for kalium er ikke noe man trikser med selv. Men en banan eller fire gir bra kalium.

Jeg går selv på ganske lav kaliumdose; 750 mcg, men må sjekke hos lege to ganger i året.

Dersom man vet sikkert at man får seg for lite, så lurer jeg veldig på hva som er så farlig med å ta en tablett som gir rundt 1/2-1/3 av anbefalt dagsdose. Jeg vet hva som er farlig med FOR mye, men når man som meg feks lå på så og si ikke noe kalium, så har jeg i perioder tatt en tablett nå og da. Jeg skal forretsen sjekke hps lege nå, for å se hva nivåene ligger på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 21:43   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Blir så trett av magnesium

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Dersom man vet sikkert at man får seg for lite, så lurer jeg veldig på hva som er så farlig med å ta en tablett som gir rundt 1/2-1/3 av anbefalt dagsdose. Jeg vet hva som er farlig med FOR mye, men når man som meg feks lå på så og si ikke noe kalium, så har jeg i perioder tatt en tablett nå og da. Jeg skal forretsen sjekke hps lege nå, for å se hva nivåene ligger på.

Det er akkurat det 'vet sikkert' som er så vanskelig. Jeg hadde for lite og ble testet et helt døgn mens de gav meg kalium, nettopp for at det ikke skulle bli for mye igjen. Trenger man kalium bør man også få sjekket elektrolyttene av og til.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 21:48   #15
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir så trett av magnesium

Er det nok å ta multivitaminer som inneholder magnesium, eller bør man ta ekstra magnesium? (Litt utenom trådstart, men

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 14-01-13, 21:50   #16
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Blir så trett av magnesium

Og jeg er alltid trøtt, men aldri tenkt på at magnesiumen spilte noen rolle. Hmm... nyttig info! Takk!

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magnesium Snorkfrøken__ Lavkarbo generelt 14 29-08-10 20:04
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23
Sliten og trett? Mona_K Spørsmål og svar 11 09-03-10 16:42
Magnesium Superteddy Ketolysekuren 5 21-02-10 11:23
Magnesium? Skrible Eurodiett 6 03-02-08 13:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no