Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Januartrening 2012

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-01-12, 18:40   #76
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

[quote=Brokkoli;
Men jeg lurer på en liten ting, som kanskje dere har merka noe til? Før (for meg betyr "før" som regel "da jeg spiste høykarbo") ble jeg alltid komplett utkjørt etter trening, og det var vanskelig for meg å gjøre noe som helst etterpå. Nå føler jeg at jeg aldri blir helt utkjørt. Altså, jeg blir jo sliten for jeg pusher meg selv gjennom økta, det er ikke det jeg sier - men jeg føler at jeg ikke "bruker meg opp", slik jeg gjorde før. Har dere også merka denne forskjellen, sammenliknet med før dere oppdaget lavkarbo? Er dette fordi jeg tidligere tømte glukogenlagerne mine, mens jeg nå bare får mer energi fra mitt eget fett når jeg har brukt opp overskuddsketonene?[/quote]

Ja, dette kjenner jeg godt igjen. Jeg restitueres mye raskere etter trening på dette kostholdet, enn på det kostholdet som staten anbefaler. Helt klart. Jeg kan også kjøre langkjøring uten å gå tom nå, noe som slettes ikke var mulig før.

Hva som er den fysiologiske forklaringen må jeg overlate til folk som kan mer om dette enn meg, men jeg er hellig overbevist om at kroppen min jubler.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 20:01   #77
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Ellep, her.

Har akkurat vært på skitur, 12 km, flott føre men tåke på toppen, ble dyktig sliten.

Målsetting for neste uke:
Gå på jobb hver eneste dag: 25 min. hver vei. Lett om morgen, hardt hjem igjen.
Gå min. en mil på ski annenhver dag, har prøvd hver dag, men da blir det kramper og strekker om natta. Går bedre når jeg begrenser litt.

Tar du tilskudd av magnesium? Det holder benkramper borte (600mg om kvelden)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-01-12, 23:10   #78
Ellep
Medlem
 
Ellep sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 101
Ellep er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Tar du tilskudd av magnesium? Det holder benkramper borte (600mg om kvelden)

HEI
Ja, jeg tar det, men ved nærmere sjekk så tar jeg kun 200 gram pr. dag. Sikkert på tide å øke dosen.

__________________


Ellep er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:09   #79
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg sammenligner bare med meg selv og ikke med det "alle andre" holder på med, kjenner og føler. Kjenner hvordan det føles med f.eks 85 kontra noen og 90 og da kjenner jeg at 85 er snillt, mens 93 ikke er fult så snillt! Også er det jo forskjell på hvor lenge disse "snille" eller "slemme" intervallene varer og hvor lange pausene i mellom er.

Er litt misunnelig på deg som klarer styre intensitetssoner ut fra feeling, men det kommer sikkert ved erfaring. Ser at alle som trener på et visst nivå bare "vet" av erfaring når kroppen deres er i riktig sone ut fra planlagt målsetning for økten.

Jeg er ikke like erfaren som deg og bruker ofte pulssone og klokke for å kontrollere at jeg er inne i riktig intensitet slik at jeg klarer trene riktig

Enig med du, 85% av maks er snillere enn 93% av max, men begge deler er i terskelsonen og altså bra for å øke "motoren" din nellie.

Har du testet din makspuls nellie?

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:21   #80
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av Ellep, her.

Har akkurat vært på skitur, 12 km, flott føre men tåke på toppen, ble dyktig sliten.

Målsetting for neste uke:
Gå på jobb hver eneste dag: 25 min. hver vei. Lett om morgen, hardt hjem igjen.
Gå min. en mil på ski annenhver dag, har prøvd hver dag, men da blir det kramper og strekker om natta. Går bedre når jeg begrenser litt.

Magnesium er jo ikke en slags trylleformel som fjerner kramper....verdt å notere seg. Ser at mange sverger til magnesium i store doser under Birkebeinerrittet og rennet hvert eneste år.....vel, regelmessig trening er nok den aller beste medisin mot kramper hvor du får musklene vant til å jobbe over mange timer.

Noe som mange birkebeinere ser ut til å glemme hvert eneste år.....hahaha.

Skal du bli kvitt kramper så er mitt råd å trene jevnlig den distansen du ønsker, gjerne lengre og ikke vær redd for å få i deg salter i maten gjennom kostholdet ditt.

Magnesium fjerner kun symptomet, men ikke årsaken til krampene er min mening.

Nå kommer sikkert mange til å uttale seg masse om magnesiumets fortreffelighet i kroppen osv osv og de kjemiske reaksjoner som skjer osv.

Bare tull, tren jevnt, venn kroppen til lengre distanser, så skal du se at du blir kvitt krampene du får etter 10km på ski. Ikke start med annenhver dag 10km, kanskje det er for mye, start med 5km kanskje. Etter en stund kan du øke distansen.

Å starte for brått, for raskt og for mye for en som er utrent er garantert kramper, magnesium eller ei...

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:27   #81
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Magnesium er jo ikke en slags trylleformel som fjerner kramper....verdt å notere seg. Ser at mange sverger til magnesium i store doser under Birkebeinerrittet og rennet hvert eneste år.....vel, regelmessig trening er nok den aller beste medisin mot kramper hvor du får musklene vant til å jobbe over mange timer.

Noe som mange birkebeinere ser ut til å glemme hvert eneste år.....hahaha.

Skal du bli kvitt kramper så er mitt råd å trene jevnlig den distansen du ønsker, gjerne lengre og ikke vær redd for å få i deg salter i maten gjennom kostholdet ditt.

Magnesium fjerner kun symptomet, men ikke årsaken til krampene er min mening.

Nå kommer sikkert mange til å uttale seg masse om magnesiumets fortreffelighet i kroppen osv osv og de kjemiske reaksjoner som skjer osv.

Bare tull, tren jevnt, venn kroppen til lengre distanser, så skal du se at du blir kvitt krampene du får etter 10km på ski. Ikke start med annenhver dag 10km, kanskje det er for mye, start med 5km kanskje. Etter en stund kan du øke distansen.

Å starte for brått, for raskt og for mye for en som er utrent er garantert kramper, magnesium eller ei...

Det hender at Hupah tar feil

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:28   #82
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Det hender at Hupah tar feil

Sorry mente Hypah

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 03:02   #83
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Sorry mente Hypah

Sjelden jeg uttaler meg om trening uten belegg for det jeg kommer med. Magnesium er noe man tar for å bli kvitt eller forebygge kramper. For de fleste av oss amatørtrenere her inne bør vi nok først bli god i trening før vi begynner med magnesium er min påstand. Kona tar magnesium i enorme doser pga sin sykdom, hun har ikke kramper, men så har hun ikke trent så mye hardt, langt og lenge heller akkurat. Skulle hun plutselig gått 1 mil på ski hver dag rett fra sofaen hadde nok ikke all verdens magnesium hjulpet henne fra å få krampe fordi musklene får jo sjokk av å jobbe for lenge...haha.

Jeg har også hatt tendenser til krampe når treningsnivå er for lite og viljen for stor....har som regel gått over når man tar det rolig og bygger opp kroppen til å tåle belastningen over tid, da selvsagt uten magnesium. Dog jeg har heller ikke påvist magnesiummangel. Men som sagt ser mange birkentrenere som eter magnesium som de spiser sitt siste måltid når krampa tar de.....bare så synd at de samme slutter trene når birken er over...hehehe. Kanskje en sammenheng?

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 14:02   #84
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Januartrening 2012

Fortsatt sjuk, så får ikke trent.
Meget irriterende for jeg vil så gjerne komme i gang igjen.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 14:16   #85
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Januartrening 2012

8.jan:
RLT/restitusjon etter gårsdagens hardøkt. 30 min rolig sone i1 på tredemøllen. Styrketrening i slynge etterpå.

  Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 14:51   #86
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Skøyter med hele familien i dag. Intensiteten blir ikke så høy, ikke pga unger, men heller teknikk. Men så holder vi på en stund da. Ble et knall og fall, slo kneet så må være litt forsiktig med tunge øvelser på beina... Typisk meg føler jeg. Klemte fingre, brudd i foten, kink i ryggen...

5/1: 40 min klattring
- 30 min Jillian
- 10 min strekk
- rokkering
- 20 min core / bekkenbunn
- 6755 skritt
6/1: 35min Jillian
- 10 min stretch
- rokkering (begynner å få teknikk, men neimen om jeg orker særlig lenge, hoftene er BLÅ!)
- 10 min bekkenbunn
- 10588 skritt
7/1: 135min skitur i rolig tempo
- rokkering
- 4788 skritt
8/1: 70min skøyter
- 20min styrke med og uten strikk
- 10min bekkenbunn
- rokkering








__________________




Min journal

Sist redigert av VSB : 08-01-12 kl 17:53.
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 19:37   #87
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Januartrening 2012

Årets første treningstur gjennomført!

60/800

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 19:44   #88
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Årets første treningstur gjennomført!

60/800

Så bra!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 20:45   #89
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Januartrening 2012

07.01.2012:
Vedbæring og måking: 1.40 tilsammen
Jillian: No more troubel zones
Kalorier: 1475

08.01.2012
Styrke og mageøvelsene av Jillians Ripped in 30 (1,2,3,4)
Kalorier:679

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 23:11   #90
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Januartrening 2012

Er i klar bedring fra flunsa.
Luntet 5 km med tiåringen i går og 2 km m syvåringen i dag. Så var det så fristende løst langs ene kanten av akebakken at jeg skiftet til teliser og tråkket opp to ganger bare for å få noen deilige sekunder i pudder ned igjen. Sånn ca 100-150 meter opp, relativt bratt tror jeg. Sånn totalt nydelig variert "trening" i frisk luft. Både samvær med unger og noen sekunder ren livsnytelse i løssnø. Elsker det!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 16:21   #91
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Januartrening 2012

9. januar.

  • 10 minutter tredemølle oppvarm
  • Styrke på skulder og armer (mest redcord)
  • 35 minutter snille intervaller på tredemølla 2 min på 3 av (makspuls på 85% for de som er spesielt interesserte)

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 16:23   #92
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Januartrening 2012

7.januar: Jogget ute på snø og is (uten pigger og med livet som innsats) 5 km
8.januar: Langrenn med familien, 7 km
9.januar: 75 minutter spinning intervall

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 16:59   #93
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Januartrening 2012

9. januar

60 minutter Stram opp puls. (Det er 30 minutter kondisjon med høy puls før 30 minutter styrke).

30 minutter yoga

10. januar

60 minutter zumba
60 minutter stram opp
60 minutter qigong

1290/3000

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:11   #94
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Endte opp med 315/300 forrige uke, etter en hyggelig fjelltur.

Denne uka har jeg det litt mer travelt, så jeg satser på 250 minutter totalt, og jeg begynner i morgen.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 18:56   #95
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Januartrening 2012

Ny Jillian på plass her:

Shed it with weights, så da blir det den når jeg er litt mindre mett.

...sånn... da slipper jeg ikke unna den.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:05   #96
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Januartrening 2012

60 min kondisjon/styrke

120/800

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 21:14   #97
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Januartrening 2012

Styrkeøkt lørdag (dog litt færre øvelser denne første gongen). Spinningøkt m gode intervaller i dag.
Må oppjustere pulsklokka, presterte å ha 102% av makspuls . Altså har eg trent med litt for lav intensitet tidligare
Utrekningspulsen (standardformelen) gjeld ikkje meg. Ligg høgt i forhold til snitt (nokon må jo dra opp )

Var uansett deilig å kome i gang... Kjenner meg full av pepp!!! jippi!!

(Traff kjekke folk og fekk ledd masse på timen. Like viktig som sjølve treninga)

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 21:51   #98
Victory
Seniormedlem
 
Victory sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 46
Innlegg: 2.318
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Sv: Januartrening 2012

Utført: Shred it with weights, level 1 og 2

Kalorier: 593

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:02   #99
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Styrketrening og løping i 90 min. 400/2000 min.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 22:30   #100
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Januartrening 2012

Finne fram noen gamle dvd-er i dag. Ikke så tøfft på knærne.
8/1: 70min skøyter
- 20min styrke med og uten strikk
- 10min bekkenbunn
- rokkering
9/1: 60 min pilates ball








__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny Giv 2012, blir DU med? Kanutten Lavkarbo generelt 457 07-08-12 19:16
Nyttårsforsettet 2012! ToreH Generell diskusjon 62 26-06-12 16:35
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 20:05
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 11:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no