Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-01-12, 23:42   #1
superkisen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 29
superkisen er på en erverdig vei
Question

Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose

Tittelen sier vel alt. Jeg er i min andre uke i ketose, og det jeg liker aller best er metthetsfølelsen. Jeg kan gå 4 og 5 timer uten å spise og føler nesten ingen sult, men minner meg selv på å spise hver 3-4 timer. Mitt problem når jeg har gått på "normalt" kosthold har alltid vært den sinnsyke sultfølelsen jeg har fått dersom det har gått mer enn 3 timer uten mat. Jeg har rett og slett fått vondt i magen. Vil denne metthetsfølelsen og mangelen på sult vedvære, selv når man går ut av ketose, dersom man fortsetter på et lavkarbo-kosthold ala fedon lindberg?

superkisen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 00:38   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.187
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose

Jeg holder meg stort sett på 50-70g karbo til dagen, og opplever mye det samme som deg. Så du kan i alle fall gå opp en del på karbo før du får sultfølelsen man opplever på høykarbo.

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 00:42   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose

Det er nok veeeeeldig individuelt.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 23:14   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose

Enig med de andre, du må nok prøve deg litt fram over tid og se hva som skjer Det er stor forskjell på å spise ketogent og spise 70 g kh pr dag, men du vet nok ikke hvordan din kropp reagerer på det før du har prøvd

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 23:18   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose

Bare skyte inn at på lavkarbo, og da særlig ketogent kosthold, er det slett ikke nødvendig å spise hver 3-4. time, spis når du er sulten du
Ofte jeg spiser 2 måltider pr dag, forsøker etter beste evne å la kroppen bestemme når det er tid for påfyll, og ikke klokka

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-01-12, 23:26   #6
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Bare skyte inn at på lavkarbo, og da særlig ketogent kosthold, er det slett ikke nødvendig å spise hver 3-4. time, spis når du er sulten du
Ofte jeg spiser 2 måltider pr dag, forsøker etter beste evne å la kroppen bestemme når det er tid for påfyll, og ikke klokka

Lytte til kroppen er viktig, ja
Veldig ofte spiser jeg bare 1 gang om dagen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 00:15   #7
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose

Bare en gang? Blir du ikke slapp da?

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 00:18   #8
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Bare en gang? Blir du ikke slapp da?

Nei, faktisk ikke! Det gjelder både meg og sambo, og vi trener endel
( Innimellom er det egg Til frokost, om vi er sultne)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-01-12, 00:25   #9
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gir lavkarbo (men ikke i ketose) samme metthetsfølelse som ketose

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Nei, faktisk ikke! Det gjelder både meg og sambo, og vi trener endel
( Innimellom er det egg Til frokost, om vi er sultne)

Spiser dere store porsjoner da?

Jeg spiser alltid frokost...kanskje gammel vane
Og lunsj blir i pausen på jobb. Det kan variere fra kl 11 til kl 12.30. Middag har vi hver dag og hele fam spiser da. Og så spiser jeg kveldsmat en eller annen gang på kvelden. Men mulig jeg ikke trenger det....

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Svar

Emneord
ketose metthet lavkarbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som går på lavkarbo-ikke ketose ikita Lavkarbo generelt 19 15-10-13 22:02
Lavkarbo - men ikke ketose Paris Lavkarbo generelt 6 17-11-11 21:47
Ikke ketose, men lavkarbo ... hjelp! IdaKristine Lavkarbo generelt 10 03-02-11 12:48
Er ketose og ketolyse det samme? Anne62 Spørsmål og svar 4 26-10-10 14:48
Lavkarbo, men ikke ketose, funker det? Cec1973 Lavkarbo generelt 18 14-06-10 21:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no