Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Få kalorier er ikke bra for fosterutvikling

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-01-11, 11:06   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Få kalorier er ikke bra for fosterutvikling

http://www.abcnyheter.no/nyheter/vit...barnets-hjerne

En diett med få kalorier tidlig i svangerskapet påvirker utviklingen av fosterets hjerne, mener forskere.

"En gruppe [aper] spiste så mye de ville første halvdel av svangerskapet, mens den andre gruppen fikk 30 prosent mindre, et ernæringsnivå som tilsvarer det hos mange vordende mødre, særlig dem som lider av morgenkvalme.

Dietten med lavere kaloriinntak førte til begrenset vekst av flere hundre nevroner og påvirket hundrevis av gener. "


Da blir det vel viktig å prøve å få i seg fet mat (med mye kalorier) hvis man er ille plaget av morgenkvalme?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 12:25   #2
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Få kalorier er ikke bra for fosterutvikling

Ja. Bare spise det kroppen ikke blir kvalm av.Kanskje derfor jeg var så sulten i begynnelsen da? Jeg gikk mest opp i vekt i begynnelsen også. Kroppen er så bra.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor telles ikke kalorier? Julie Spørsmål og svar 38 05-09-10 12:17
Hvorfor teller Atkins kalorier og Ketolyse ikke? Margrethe Spørsmål og svar 23 13-09-09 14:55
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 22:27
The Health Report - kalorier ikke årsak til overvekt? Snikende Saccosekk Nyheter / media 8 20-07-07 02:36
Tell kalorier, ikke karbohydrater (Dagbladet) silje Nyheter / media 18 04-05-07 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no