Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Stevia

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-04, 10:10   #1
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Unhappy

Stevia

http://pub.tv2.no/nettavisen/matogdr...icle253538.ece

Her advares det mot stevia som jeg vet noen bruker her. Jeg for min del holder meg unna kunstig søtstoff.
Men hvorfor er det noen som mener at stevia er bedre enn aspartam?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 10:18   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Uff, jeg blir så cofused....
Det jeg har lest om Stevia er at det er en urt og ikke et kunstig tilsetningsstoff... og at det har flere helsemessige gode effekter..
Jeg har også lest at det er lovlig som kosttilskudd, me ikke i bruk i mat for der har større firmaer skvist dem ut, og fått dem gjort ulovlig slik at de skal ha monopol.. (aspartam ol.)

Jeg er liksom ikke sikker på hva som er propaganda og politikk, og hva som er sannhet?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 11:17   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Nei det er ikke enkelt å vite hva en skal tro når en hører motstridende ting. Men en ting har vi lært og det er at vi ikke skal stole blindt på myndighetene for det virker som om myndighetene er påvirket av de som har penger og makt.
Men når de går ut og hevder at stevia er farlig så burde de si hva som er farlig med det og vise til resultat av undersøkelse.


Sist redigert av Kristian : 16-07-04 kl 11:56.
Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 11:23   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Ja ikke sant. Jeg har sendt mail til artikkelforfatteren og spurt etter kilder.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 11:55   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Det er bra, kanskje du greier å få de til å snu i denne saken

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 12:40   #6
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Enig i at det er forvirrende. Men det er nå en gang slik at alt som er NATURLIG ikke nødvendigvis er gunstig. Og motsatt; det som er kunstig, kan godt være helt greit å bruke. Så det er vanskelig for oss å konkludere selv, på bakgrunn av sunn fornuft. Problemet til helsekostbutikkene er at de må framlegge dokumentasjon på at det IKKE er skadelig å bruke Stevia. Og hvem gidder sponse slik forskning?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 12:46   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Og like viktig, de må passe på at der ikke finnes noen tung dokumentasjon for gode virkninger på menneskekroppen... For da skal produktet på Apoteket!

Det var det som skjedde med blant annet johannesurt, nå må du ha resept for å kjøpe... Hvorfor? Jo dette naturlige produktet hadde jo helbredende virkninger!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 12:46   #8
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Her er en nyttig lenke med masse stoff om Stevia, og med mange litteraturhenvisninger under. Står mange positive helseeffekter av Stevia. Land som Japan bruker Stevia til ALT som skal søtes. Japan har som kjent en meget god helse hos sin befolkning. Kan virke som dette er økonomi og politikk, ikke helsediskusjon....

http://www.rain-tree.com/stevia.htm

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 12:50   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Når det gjelder økonomi, så selges nå Stevia som søtstoff i kapitalismens hjemland, USA! Mens i sosialkapitalistiske EU er der totalforbud mot omsetning av Stevia...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 13:26   #10
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Da har jeg funnet kilden til artikkelen i nettavisen. Mattilsynet, og de støtter seg på EU's vitenskapelige komite, og ingen andre...

http://www.mattilsynet.no/portal/pag...rtSectionId=34

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 15:08   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Mulig nedsatt fertillitet, og det var alt de hadde å komme med. Det går da ikke an å forby noe med så lite å fare med.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 16:18   #12
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Ja ikke sant. Jeg har sendt mail til artikkelforfatteren og spurt etter kilder.

Her er svaret:

Sitat:

Hei Lise

Som jeg skriver i teksten er det Mattilsynet som er kilde til saken. Har også vært innom matportalen.no.

http://www.mattilsynet.no/portal/page?_pageid=34,1&_dad=portal92&_schema=PORTAL92&a rticleId=11614&artSectionId=34
http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1057315917.51
http://matportalen.no/Saker/1089807433.14
http://matportalen.no/Matportalen/Saker/1075202713.12

Mvh
Tore Åsvestad
Journalist
TV 2 Nettavisen

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 16:37   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Også har jeg da skrevet svar tilbake...

Sitat:

Takk Tore!

Jeg gjorde et søk på mattilsynet og fant artiklene du viser til. Kilden Mattilsynet viser til er EU's vitenskapelige råd.

Men stevia-debatten er jo noe nyansert da. I land som Japan brukes stevia i alt som søtes, inkludert CokaCola Light! I USA omsettes Stevia nå som søtstoff mens det tidligere har vært forbudt.

Mener at Dag Viljen Polyzyenski og Iver Mysterud i Mat & Helse har skrevet en lengre artikkel om Stevia. Kanskje du vil kontakte dem om du ønsker å få flere vinklinger, og ikke minst få igang en debatt om hva som kan selges som helsekost, kontra hva som kan omsettes som kunstige tilsetningsstoffer - hva bivirkninger angår?

Slik jeg har forstått logikken bak myndigheter og vitenskapelige råd så er det OK med bivirkninger så lenge de er dokumentert godt nok... *smiler*

Legger ved en link til en lengre artkkel om stevia: (Med omfattende referanser)
http://www.rain-tree.com/stevia.htm

Ønsker deg en strålende helg!

Mvh,

Hans Petter Wilhelmsen
(Lise har reist på tur)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 16-07-04, 23:14   #14
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Kjempebra skrevet Hans Petter. Håper han tar deg på alvor og gjør som du skriver.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 11:39   #15
ani-dalh
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 10
ani-dalh er på en erverdig vei

Sv: Stevia

Grunnen til at Stevia ikke er godtkjent - har vist seg i forsøk på rotter - kan fære til nedsatt "svømmere" hos menn (dvs fruktbarhet)

ani-dalh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 12:56   #16
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Stevia

nåja, noen jeg snakket med påsto at stevia kunne gi en "rus" ala narkotika for noen, og trigge depresjon.. jeg vet ikke helt jeg. alt er jo farlig for tiden.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 13:56   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Ikke noe Stevia til kjærsten min

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:49   #18
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Stevia

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ikke noe Stevia til kjærsten min

Ikke til min heller!

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 15:38   #19
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Stevia

min kan få masse, vi vil ikke ha barn allikevel

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 16:02   #20
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Stevia

Da er det bare til å pøse på da!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 17:38   #21
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Stevia

What? Ani-dalh, link, dokumentasjon?

Jeg har jo bestilt stevia, men ikke faen om jeg gir dette til barna mine hvis det er sant....vi skal jo ikke ha flere barn, men barnebarn vil jeg gjerne ha!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 17:50   #22
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Stevia

nåja, usa og japan bruker jo dette. har ikke hørt om at det blir færre folk der. og om det kanskje virker sånn på rotter er det kanskje ekstreme mengder som må til, og kanskje virker det annerledes på mennesker og. aspartam kan kanskje være kreftfremkallende, men det var ganske så store mengder det var snakk om. 8-10 liter brus om dagen over lang tid overført til mennesker ifølge ærneringsfysiologen på evjeklinikken.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:00   #23
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Stevia

Ok..ja kanskje en gang innimellom er greit. Er jo ikke akkurat mengder med søtstoff jeg fôrer ungene med.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:22   #24
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Stevia

Sitat:

A 1985 study reported that steviol, a breakdown product from stevioside and rebaudioside (two of the sweet steviol glycosides in the stevia leaf), is a mutagen in the presence of a liver extract of rats pretreated with a PCB blend — but this finding was criticized on procedural grounds that the data were mishandled in such a way that even distilled water would appear mutagenic. Over the following years, bioassay, cell culture, and animal studies have shown mixed results in terms of toxicology and adverse effects of stevia constituents. While reports emerged that found steviol and stevioside to be weak mutagens, the bulk of studies show an absence of harmful effects. In a 2008 review, 14 of 16 studies cited showed no genotoxic activity for stevioside, 11 of 15 studies showed no genotoxic activity for steviol, and no studies showed genotoxicity for rebaudioside A. No evidence for stevia constituents causing cancer or birth defects has been found.

Other studies have shown stevia to improve insulin sensitivity in rats, and possibly even to promote additional insulin production, helping to reverse diabetes and metabolic syndrome. Preliminary human studies suggest stevia can help reduce hypertension, although another study has shown it to have no effect on hypertension. Indeed, millions of Japanese have been using stevia for over thirty years with no reported or known harmful effects. Similarly, stevia leaves have been used for centuries in South America, spanning multiple generations in ethnomedical tradition as a treatment for Diabetes mellitus type 2.

Sitat Wikipedia. Ikke akkurat verdens mest pålielige kilde, men det står da i alle fall litt om stevia der.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 19:23   #25
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stevia

Vi er ferdig med disse ungegreiene, og har byttet sukkeret ut med Stevia. Vi holder ungene unna, sånn for sikkerhets skyld.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Knallgod sjokoladefromasj HP Kake/dessert og snacks 5 08-12-11 14:27
Angående Stevia HP Kake/dessert og snacks 10 19-01-05 18:31
Stevia Nille Lavkarbo generelt 0 22-05-04 10:18
Dosering av Kal Stevia Zoë Lavkarbo generelt 1 16-05-04 19:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no