Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

På'an igjen - tålmodighet på prøve. Hva skjer?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-02-09, 19:28   #1
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

På'an igjen - tålmodighet på prøve. Hva skjer?

Hei alle sammen!

Har vært aktiv her for noen år siden, men begikk vel samme feil som mange andre her inne - slanket meg og trodde jeg så var "ferdig" og hadde ikke lenger fokus på mat, hm. Sluttet så å røyke for nå to år siden, og kg har kommet "listende", en kg, tre kr, osv.osv., i tankene skulle jeg "bare" før jeg så skulle innskjerpe. Tok mange små skippertak og er 100% sikker på at jeg er et produkt av at jeg har slanket på meg en drøss av unødvendige kg.....grrrr

Om noe ikke funker, gjør noe annet - og det er nettopp det jeg da gjorde for en uke siden (var først innom litt Allevo, men jeg må tygge mat).

Ketolyse funket veldig bra på meg for noen år siden, kostholdet følte jeg at jeg kjente så jeg startet opp forrige mandag......

Føler selv jeg har vært veldig nøye, men hva skjer forrige uke - ned 200 g en dag - opp 400 g dagen etter, ned 900 g og så i dag opp 1 kg??

Blir veldig fortvilet - føler jeg er flink, men kan det være at kroppen har vært innom så mye rart at den bruker litt tid på å komme igang - føler meg "mindre", men vekta.....grrrrr

PS! Jeg tar samtlige ketolysetabletter....

Her er en dag:

F: 1 fiberrik (gul pakke) med masse smør, ost og skinke 4 c
L: 100 g issalat- 1,5 c fetaost m olje, skinke, 30 g rød paprika 1,5 c - tot 3c
M: Oksekjøtt masser av smør og 150 g blomkål - 4,5 c
K: 1 fibberrik, masser av ost - 4 carb
Totalt 15 carb

Varierer litt på kvelden, alt ettersom hva jeg har tid til. I tillegg drikker jeg ca. 2 kopper kaffe med rikelig fløte i?

Noen tips fra om endringer - på forhånd takk!

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 19:33   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve...hva skjer?

Heisann

Ja kroppen trenger tid

Og fiberrik hadde jeg kutta omgående. De tar for mye av karbeinntaket. Bruk det på grønnsaker som vokser over jorda. Da får kroppen de vitaminer, mineraler og enzymer den trenger for å fungere og forbrenne optimalt

Og la vær å veie deg hver dag, skaper bare frustrasjon

Lykke til , vær tåmodig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 19:40   #3
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve...hva skjer?

Ja, jeg har vært innom tanken - ren latskap (og litt gammel vane). Det er liksom så enkelt, skal omgående innskjerpes - takk!

Har ellers vært innom sidene dine og hentet ut noen oppskrifter - jeg må si jeg er skikkelig imponert over både oppskrifter, logg, trening og ikke minst ditt resultat - skikkelig motiverende - takk for at du deler!

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 19:41   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve...hva skjer?

Næmen.. takk

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 20:20   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve...hva skjer?

Prøv å veie deg kun 1 gang i uka....da slipper du å oppleve oppgang annenhver dag og samtidig bli stressa / sur...

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-09, 21:33   #6
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve...hva skjer?

Ja, her og nå er jeg enig i det men det var det med praktiseringen..... har litt å gjøre med at jeg nå i begynnelsen får en bekreftelse på at jeg er på riktig vei. Vel, jeg skal gjøre et forsøk og kun veie en gang i uken. Takk

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-09, 17:21   #7
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg
Question

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve ... Hva skjer?

Vel, her er jeg igjen - og jeg må si at jeg er veldig fortvilet over så og si NULL i bevegelse av vekten - et sted mellom 1 til 1,5 kg på flere uker? Jeg forstår at når en har slanket seg en stund kommer på såkalte "platåer", men i starten??? Hm, vel det eneste positive er vel at en ikke legger på seg.

Tålmodigheten kobler inn av en eller annen rar grunn (er utålmodig av natur) - trives med kosten og "henger meg fast" fnis

Har lest en rekke tråder om andre hvor intet skjer for å ta til meg råd, det siste nå er at jeg forsøker å øke vannmengden (sliter veldig med det) - ellers har jeg som Gerd rådet meg kuttet helt ut fibberrik.

Dagsmeny ca.- skriver ikke eksakt karber her nå, men jeg regner ut:
F 2 egg og skinke + litt paprika
L Salat m/proteiner og ost
M Gr.saker og proteiner
K Sjelden - litt ost og gr.saker om jeg mangler karber

I tillegg ca. 2 kopper kaffe og noe TAB
Fettkildee hovedsakelig meierismør og oljer....

Andre som erfaringer om det å ikke gå ned......, tips please

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 10:29   #8
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve ... Hva skjer?

Vi reagerer forskjellig på denne kuren. Tror jeg gikk ned drøyt en halv kilo første uka, etter det ca en halv kilo hver uke. Noen uker ingenting. Har ført "matliste" over hva jeg spiser. Ser at mye fett(løs i magan=nok fett) og vann er bra, samt det å begrense ost og brøderstatninger. Er kjempemisunnelig på dem som kan fråtse i ost. Og så kan jeg av en eller annen merkelig grunn ikke spise store måltider på kvelden. Synes du gjør det bra på denne kuren jeg, og maten her er jo ikke akkurat noen lidelse heller. Husk; en kunne levd på magre salater, telt kalorier og alltid vært sulten.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 12:15   #9
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve ... Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

… maten her er jo ikke akkurat noen lidelse heller. Husk; en kunne levd på magre salater, telt kalorier og alltid vært sulten.

Jepp!
Been there. Done that. No good.
Da var jeg sulten, sint og kald. Takk for påminnelsen.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/




Sist redigert av Løvetann : 16-02-09 kl 16:43.
Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 12:27   #10
bubbletopp
Juniormedlem
 
bubbletopp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 54
Innlegg: 49
bubbletopp er på en erverdig vei

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve ... Hva skjer?

hællæ Felix!!

Jeg sliter med nettopp det samme som deg... har nå begynt i min 4 uke på ketolysekuren og det er ikke motiverende. Gikk ned 2,5 kg første uka ... de neste ukene har vekten svinget veldig og etter 3 uker var jeg nesten tilbake i utgangspunktet...
ikke noe gøy... jeg drikker nok for mye pepsi max og skal nå slutte med den.. håper det hjelper.. så fra nå blir det te og vann.

Hjelper ikke det vet jeg ikke hva jeg skal gjøre... følger nemlig kuren ellers..

__________________



bubbletopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 17:45   #11
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve ... Hva skjer?

Takk for svar alle sammen, jeg spiser litt slik som jeg gjorde for et par år siden - men et betyr jo kanskje ikke at jeg kan det nå?

Spiser en del ost, og ser at jeg kansje ikke skal gjøre det for en periode (snufs), likeledes skal jeg forsøke å "nesten" kutte ut TAB.... og gyve på med vann (ikke så lett, men skal presse det ned )

Supert med input fra dere alle, det motiverer videre.......JEG GIR MEG IKKE..., vel osten er fortært allerede i dag - så jeg får teste fra i morgen.

Andre forslag til litt å "snaske" på uten at det må telles...

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 14:47   #12
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve ... Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Felix, her.

Andre forslag til litt å "snaske" på uten at det må telles...

Spis deg mett på fett kjøtt/fet fisk til alle måltider så mister du lysten på noe å snaske på...

"Snasking" kommer pga blodsukkerkødd, dvs at du har spist/ikke har spist noe som trigger insulinet ditt. Med mest mulig ren mat, kjøtt, fisk og fett, god og mett til alle måltider, unngår du dette.

ps. Du skriver "proteiner" i dagsmenyen din, og at du spiser skinke til frokost. Jeg skjønner at du ikke spiser skinke hver dag altså, men uansett; skinke kan fort bli for magert. Jeg savner fettet i menyen din. Det rene animalske fettet. Jeg går IKKE ned hvis jeg ikke spiser animalsk fett ihvertfall.

Hva slags proteiner? Kroppen klarer faktisk å omdanne proteiner til glukose i blodet hvis det ikke finnes tilgang på nok fett.
Det at man spiser bare salatgrønnsaker og magert kjøtt kan være en felle for mange. Da virker ikke ketolysen, nei. Dessuten kalles det noe helt annet. Det kalles Grete Roede.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 17-02-09 kl 14:54.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 15:28   #13
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve ... Hva skjer?

Hm, fikk litt å tenke på der du - takk skal du ha.

Joda, jeg spiser faktisk skinke veldig ofte til frokost og nesten alltid i salaten til lunsj.....hm Middag har jeg ofte kylling eller fet fisk. Forsøker å pøse på med oljer og meierismør, ....

Det er klart at mye vi blir innprentet fra andre kostholdfilosofier ligger å lurer, og jeg ser helt klart at det raskt kan ødelegge litt.....

Skal sette meg ned i kveldinga å revudere mitt inntakk - takk for input

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 15:40   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve ... Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

"Snasking" kommer pga blodsukkerkødd, dvs at du har spist/ikke har spist noe som trigger insulinet ditt. .

Og av gammel vane, trang til å putte ting i munnen. Tyggis, pastiller osv kan øke den trangen, så dersom du bruker det så kan det være lurt å ligge unna en periode.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 15:45   #15
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve Hva skjer?

Ikke sant?! Skumle Grete Roede ligger og sniker i bakhodet ja... Dumme dama!

fra meg til deg! Masse lykke til videre!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 15:48   #16
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve ... Hva skjer?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og av gammel vane, trang til å putte ting i munnen.

Heh. Nemlig. Jeg røyker fortsatt. Sånn sett så har jo jeg den lille kosen min å putte i munnen hele tiden.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:12   #17
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve Hva skjer?

Fnis - ble tatt litt på "senga" der - en Ifa der - og en Ifa her...... svooop - tomt for Ifa..... - jeg tar budskapet, imidlertid er det ok å ha i visse situasjoner da ånden ikke er hva den var

Det er nok også slik at vi må gi oss litt tid til å innprente nye vaner og ja, GR er gone - eller GR who??

Takk for super duper input - vi klarer det vi bestemmer oss for

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 21:16   #18
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve Hva skjer?

Glemte å kommentere røyken din........ hm .- vel, hvorfor tror du jeg nå etter hele 2 år er som jeg er........ til tross for ekstra kg er det faktisk helt herlig å være en ikke røyker - ler litt - hvordan er det med den ånden kombinert med røyk - noen som trenger en IFA

Neida, skal ikke vøre ekkel - kos deg du og ønsker du å slutte ville jeg i dag ha gjort det kombinert med en diett (får vekk litt av røykefokuset) - vel vel - fortsatt fin kveld med eller uten noe i munnen

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 22:28   #19
Kakeåndsen
Medlem
 
Kakeåndsen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 81
Kakeåndsen er ny på veien

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve Hva skjer?

Vi er flere i samme båt. Jeg har gått ned 4,4 kg på 7 uker. Og det etter at de siste 4 ukene å ha gått opp 100 gram. Vekta svinger hit og dit. Men uten kuren hadde jeg garantert gått opp!

__________________
Kakeåndsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 12:41   #20
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve Hva skjer?

Etter å ha gått ned ca 12 kg de første 4 mnd av kuren har jeg bare gått ned 2 kg de siste 2 mnd. Den siste uka har jeg gjort noen endringer, og nå føler jeg det har løsnet igjen. Hva har jeg gjort:

-spiser laks nesten hver dag, enten til lunsj eller middag
-kuttet ut blomkål
-kuttet ut tyggis

Blomkål og tyggis brukte jeg ikke på begynnelsen av kuren og de to siste månedene har jeg spist mindre laks.

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 13:30   #21
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve Hva skjer?

Hæhæhæææ....jeg har sikkert en aldeles nydelig ånde ja, Felix... Best å være kjæreste med en annen røyker da, heh. *posevis med Ifa mottas med takk*

Jeg har analysert meg selv fram til at jeg er en person som er ekstremt opphengt i noe å putte i munnen hele tiden, så jeg måtte velge å vente litt med røykeslutt til etter slankinga hvis ikke så hadde jeg garantert ikke klart det. Sånne ting som å holde fingrene beskjeftiget med noe annet funker heller ikke da jeg hverken kan strikke eller hekle. Jeg er glad i å snekre og bygge ting, men det er liksom ikke sånt man tar med seg oppi sofaen når man skal kose seg litt.

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 20-02-09 kl 14:12.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 22:46   #22
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg
Wink

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve Hva skjer?

Om du må putte noe i munnen så funker tannpirkere helt ok - hiha ikke noe hekling her i gården....!

Vel, nok om det - noe skjer med kroppen om dagen, og det kjennes positivt - jeg går nedover.....endelig, veldig smått, men hovedsaken er at noe skjer - tot. 0,5 kg. på de 4 siste dagene - wow

Endring hos meg - mye mere fett - og når jeg tenker det er nok - ja, da tar jeg litt til.Favoritt er stekt sopp, som jeg steker godt før jeg "bader" den i meierismør - nam - bedre enn all slags snack

I går tok jeg også litt ost i salaten, hvilket ser ut som er ok - bare passe på at jeg ikke tar ubegrenset.....

Er kjempepositiv, dog går det tregt - men jeg bare vet at dette skal funke - så det så!

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 11:14   #23
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve Hva skjer?

Flott at det skjer noe, 0,5 på 4 dager er mye. Jeg går også smått ned, men om jeg ikke gikk på denne kuren hadde jeg ikke gått ned. Ned er NED. Og eh,sånn kosesnacks? Jeg mumser tynne skiver med gammelost med mye smør, eller biter med fleskepølse. Jeg elsker fleskepølse. Gruer meg litt til jeg er ferdig med kuren, for da blir jo det usunt igjen.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 14:18   #24
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve Hva skjer?

Ååååhhh, stekt sopp!!!!
DET er favoritten her også ja, Felix(a). Jeg steker i ca 100 gr meierismør, og når den begynner å bli gyldenbrun så peprer jeg litt, og et dryss hvitløkspulver, og så heller jeg litt fløte i steikepanna og skrur ned varmen så det får boble litt. Da blir det skikkelig soppstuing, (nesten). Hallelujah, så godt!

Skippy: jeg har tenkt å spise lavkarbo resten av livet jeg. Jeg har blitt kvitt så mange helseplager med dette kostholdet, at aldri i verden om jeg bytter tilbake til karbosøppel igjen. Kanskje du kunne tenke på det som en livsstilsendring i stedet for en slankekur, for da kan du jo få beholde gammalosten og fleskepølsa...?! Mmmm...fleskepølse!!! Synes heller du burde satse på å beholde den, jeg.

Og forresten: GRATTIS SÅ MYE MED NEDGANG, FELIX(A) OG SKIPPY!!!

__________________

Livet handler om hvordan man håndterer Plan B.

Sist redigert av Nicpins : 20-02-09 kl 14:27.
Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 00:44   #25
Felix
Medlem
 
Felix sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 113
Felix har en fantastisk aura rundt segFelix har en fantastisk aura rundt seg

Sv: På'an igjen - tålmodighet på prøve. Hva skjer?

Åh.... litt følte på soppen, ja...... skal testes ut (sikle sikle) Har også lagt merke til at om jeg øker fettet, ja så er det også en del som kommer raskere ut....fnis

Vel, venninne på besøk i helge, litt mye rødvin - klarte derfor å unngå vekta i dag.

Stortrives med kostholdet, må bare trene på å variere maten til middag - blir fort mye det samme.

Hihi må bare fortelle noe artig - har en tenåring i huset som spurte om mor slanket seg? Mor svarer, tror du jeg hadde badet soppen i meierismør om jeg var på slankern? Fnis, hva en mor sier - fy skam seg!

Smøret kaller

__________________
Felix(a)




Felix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
På'an igjen, noen spørsmål Thula Ketolysekuren 3 17-03-07 00:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no