Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvilken retning bør jeg ta?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-02-10, 23:06   #1
Butterfly82
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 14
Butterfly82 er på en erverdig vei

Hvilken retning bør jeg ta?

Hei.
Jeg er helt ny på forumet, men har lest en del av all informasjonen som fins her inne. Og jeg er om mulig like rådvill som før.
Kan noen hjelpe meg?

Jeg er 28 år, tobarnsmor og samboer. Jeg har aldri vært tynn, men ikke overvektig heller. Men jeg har kraftig benbygning, og det har lagt seg litt både her og der etter blant annet etter to fødsler. Jeg har aldri gått hverken mye opp eller ned i vekt, det har mer eller mindre sneket seg på.
Utfordringen nå er at jeg vil ned i vekt, jeg vil ha et sunt kosthold, men syns det er så vanskelig å få til. Jeg veier nok ca 80 kg(eller mer), og vil gjerne ned iallefall 10kg til å begynne med. Ikke så altofr viktig med disse kiloene heller, men mer det at jeg kan merke forskjellen på kroppen, og at jeg blir "lettere".
Jeg er glad i mat, og litt for glad i søtsaker. Om jeg bestemmer meg, kan jeg slutte for en liten periode, men starter alltid på igjen. Sev om jeg ønsker å gå ned, mangler jeg nok litt motivasjon. Jeg er kresen i matveien, og liker ikke så mye fisk, sopp, div rømme/majones produkter og en hel del andre ting. Samtidig er jeg generelt glad i all maten jeg likerJeg er alene med barna i ukene, og jobber 100% i tillegg. Derfor blir det veldig liten tid til trening. Jeg syns det er gøy å trene om jeg bare kommer igang, men det er tungt å starte
Jeg syns også det er vanskelig å finne på hva vi skal lage til middag, og vil ikke at barna skal bli så fokusert på hva jeg spiser. vil gjerne at vi skal spise den samme maten. Jeg er klar over at det ikke fins en lettvind løsning, men skulle så gjerne ønske å se flott og fin ut til sommersesongen er igang
Jeg trenger et realt dytt, og håper noen vil hjelpe meg med hvilken retning jeg bør ta, og hva som skal til for å sette igang.

Butterfly82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 23:12   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken retning bør jeg ta?

Hei,
Jeg vil anbefale deg at du leser litt om de ulike lavkarbo retningene og finner ut hva som passer for deg. Det beste er om du finner noe du kan leve og trives med. Her kan du lese om de ulike retningene her på forumet, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=6
Bøker kan du eventuelt låne på biblioteket.

Her er en tråd med info om så vell forumet som lavkarbo laget med tanke på nykommere i lavkarbo verdenen. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må man følge en bestemt retning? Poca Spørsmål og svar 13 01-02-10 19:21
Valg av lavkarbo-retning Filakia Spørsmål og svar 12 21-07-09 01:18
Ingen "retning", hvilken fordeling av karbo/protein/fett? FakeSmile Lavkarbo generelt 1 02-05-09 01:27
Kan noen se om jeg holder meg innenfor riktig retning i matveien min? miss_chica Ketolysekuren 2 06-01-09 14:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no