Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - uten informasjon på pakken!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-14, 16:00   #26
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Og hva gjør at du føler deg sikrere på at løsvektteen ikke er tilsatt noe du ikke ønsker?

I Twingsposene er sukkerkornene lette å se hvis du klipper den opp. Jeg tror det er lettere å skjule hva de har i teposene fordi folk faktisk sjelden klipper de opp for å se hva som er inni. I løsvekt vil sukkeret være vanskeligere å skjule, tenker jeg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 16:21   #27
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.185
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Utfordringen ligger vel i at enkelte tesorter er tilsatt "naturlig aroma". Og slik aroma blir gjerne utvunnet ved bruk av enten sukker eller alkohol. Da er det gjerne ikke alltid lett å bli kvitt dette sukkeret igjen etterpå. Men med max 0,2 gram sukker pr tepose mener jeg fortsatt dette arter seg som en storm i et vannglass...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 17:37   #28
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Jeg drikker hverken grønn eller svart te. Synes det smaker høgg. Men jeg skal sjekke krydderteene fra Pukka og Yogi som jeg av og til drikker. :nemlig: Synes absolutt det er en uting at de skal tilsette sukker i og ikke informere om det.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 14-03-14, 18:45   #29
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Jeg er enig i at det er så lite at det nok ikke betyr så mye, men for meg er det et prinsipp. Jeg vil selv velge om jeg skal ha sukker i teen eller ikke. Andre gjør selvfølgelig hva de vil, men jeg vil ikke ha te med skjult sukkerinnhold. Jeg vil ha ren vare.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 09:09   #30
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg er enig i at det er så lite at det nok ikke betyr så mye, men for meg er det et prinsipp. Jeg vil selv velge om jeg skal ha sukker i teen eller ikke. Andre gjør selvfølgelig hva de vil, men jeg vil ikke ha te med skjult sukkerinnhold. Jeg vil ha ren vare.

Helt enig med deg Pearl !

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 11:29   #31
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Grønn te er tilsatt sukker!

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Ja, det er jo flott
jeg som drikker 1 kopp med grønn te m/sitron hver morgen med en sukkett for å ikke få i meg sukker. Det er jo f... meg ikke til å tro!!!

Nei Twinings, kjøper ikke noe mer av denne teen av dere. Hva inneholder egentlig resten av teen vi kjøper i butikkene??

Må vel snart høste mine egene teblader...

Jeg har nettop sendt dem en epost hvor jeg spør om det er tilsatt søte bærestoffer av smak i den vanlige teen og den med bergamott i blå eske. Dette er et svik.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 11:33   #32
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Grønn te er tilsatt sukker!

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Øh, tja. Til tross for at det angivelig smaker "som fjøs lukter" eller "ku" så drikker jeg ren kukicha og hojicha, tidvis dragonwell og sencha, handlet inn fra steder av samme kategori som palais. Jeg er ikke det minste bekymret for at disse skal inneholde sukker, men hver til sitt, såklart.

Tilføyelse: Klart det er bra å være obs på ting som smaker annerledes enn det 'skal'. Jeg mente ikke å si noe annet - ble bare litt bestyrtet over en sånn kategorisk omtale av all grønn te.

Ja, jeg er mer skeptisk til Twinings og Lipton enn selve teen.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 11:48   #33
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

http://lenabeatrice.net/mat-og-helse...ukkerbevisste/

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 12:26   #34
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Det som er tilsatt i den grønne teen og den teen hun snakker om kan ikke sammenlignes, men det lønner seg å ta en titt på næringsinnholdet, ja.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 14:20   #35
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Man skal dog drikke MENGDER med te for å legge på seg, som en skriver i bloggen nevnt over her....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 15:43   #36
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det som er tilsatt i den grønne teen og den teen hun snakker om kan ikke sammenlignes, men det lønner seg å ta en titt på næringsinnholdet, ja.

det var poenget,ja

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 15:46   #37
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Man skal dog drikke MENGDER med te for å legge på seg, som en skriver i bloggen nevnt over her....

det er uærligheten jeg reagerer på. De tilsetter sukker der det er smak, dvs vanlig gul pakning med twinings er tilsatt sukker fordi den er tilsatt bergamot. I amerika er det kanskje ikke pålagt å oppgi like mye som her, og se på pakka, alt står på engelsk.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-14, 17:05   #38
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Ser ikke noe uærlighet, jeg.. I følge regler de forholder seg til må ikke oppgi det. Det er sååååå bitteeeee liteeee det er snakk om. Så da gjør de ikke det.

Står det "uten tilsatt sukker" på pakken?

På den Lena Beatrice skriver om står det oppgitt, fordi at det faktisk utgjør hele en karbohydrat eller to, per kopp.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 03:28   #39
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Jeg er ikke overraska. Jeg har alltid lurt på hvorfor kinesisk grønn te smaker våt sokk, mens Lipton og Twinings klarer å få våt sokk til å smake himmel bare ved å tilsette litt sitronskall? Nope... Vi er nok forført av sukkeret og det har helt sikkert gjort de mer populær enn det klassiske kinesiske jeg pleide å finne i butikken før!

Jeg trekker en tepose i en liter vann så jeg vet ikke om dette klarer å påvirke min diett, men veldig interessant at det som "bærer" av smakstilsetting ikke er krav om å stå som ingrediens. Min erfaring på slike ting er da at alle muligens gjør det for å kapre markedsandel?

Kan det være sukker i sort te og hvis de sier det er "sitron" eller annen smak i den eller skal vi tro at trikset kun gjelder grønn te? Neppe det heller så her er det nok mye mørketall av små mengder sukker som lurer seg inn i lavkarberes dietter

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 10:12   #40
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Opprinnelig lagt inn av sylwester, her.

Jeg trekker en tepose i en liter vann så jeg vet ikke om dette klarer å påvirke min diett,

1 pose i en liter vann? Smaker det noe i det hele tatt???

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 12:56   #41
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Om du trekker teposen i en cl eller en liter, så har den samme innhold av sukker..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 13:04   #42
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Jeg forstår at det er så lite sukker i disse teposene at det ikke gir karbohydrater av betydning. Men for meg er det også et viktig poeng å unngå å venne meg til at ting skal smake søtt. Hvis et produkt ikke smaker godt for meg uten sukker, så er ikke alternative for meg å søte det. Jeg vil heller finne produkter med andre smaker enn søte som jeg liker.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 14:29   #43
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Tipper det kan gå under definisjonen "krydder" - da er det som regel ikke pålagt å spesifisere..

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 19:28   #44
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Som diabetiker som er avhengig av stålkontroll på karbohydratene jeg får i meg, så vil den lille mengden sukker det er i en kopp med te likevel ikke ødelegge for meg.
Nå drikker jeg aldri teposer (med mindre jeg er på sykehus eller får det på besøk), men siden jeg bare drikker et krus har det ingen praktisk betydning.
Noen påstår at sukker er gift; det gjør ikke jeg, og 0,2 gram sukker vil absolutt ikke skade meg.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 19:58   #45
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Jeg følte meg skikkelig skuffet og sviktet da jeg leste artikkelen, og klarer ikke helt å skjønne at alle andre ikke er like engasjert. For jeg drikker MYE te, nemlig. Og jeg blir veldig usikker på hva slags te jeg kan stole på, så jeg slipper å få i meg sukker.

Mulig jeg overreagerer, men... Tenk, hvis jeg drikker mine seks til åtte kopper grønn te om dagen, da blir det jo 1 karb som jeg kunne brukt til noe helt annet. Nå er det ikke så farlig for meg, men tenk på dem som lever på 15 karber om dagen! Og tenk på diabetikerne som ikke skjønner hvorfor blodsukkeret plutselig stikker!

Jeg hadde faktisk blitt svært glad hvis det fantes en te på markedet som var garantert sukkerfri!

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 20:03   #46
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Gå i en tebutikk, kjøp i løsvekt etter å ha snakket med betjeningen. Voila.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 20:05   #47
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Du kan lage din egen te av f.eks solbær, nyper, tørket frukt etc og vite nøyaktig hva du får i deg.
Jeg er diabetiker og tåler max 5-6 karbohydrater til hvert måltid, men jeg er ikke skremt av at det er 0,2 gram te i enkelte teposer.
Jeg er rimelig trygg på at f.eks. min Rooibush Chai Massai eller Earl Grey som jeg kjøper i løs vekt IKKE inneholder sukker. Teposer er langt fra så gode som te i løs vekt og det må da være rimelig vanskelig og blande inn sukker der?

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 16-03-14, 20:20   #48
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Vanskelig og nesten ingen tehus med respekt for seg selv selger det. (gå og spør selv, den som ikke tror, det kaaan hende det er en grunn til at det "smaker ku" som noen så pent kaller det her og twinings/lipton ikke gjør. KANSKJE har det noe med overbehandlingen og tilsetningene å gjøre. men hva vet vel jeg...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 09:14   #49
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Sitat:

Grunnen til at de har tilsatt sukker er ifølge Twinings at sukkeret blir brukt som en bærer for sitronsmaken i teen. De skriver også at europeiske merkeregler ikke krever at slike bærere for smak er spesifisert i ingredienslisten til produktet.

Og det kan jo tyde på at andre smaksatte poseteer også har sukker og/eller maltodekstrin i seg. Selv synes jeg det er så lite at jeg fortsetter å drikke teen min med god samvittighet, men er enig at det burde vært oppgitt på pakken når det er såpass mye som 20%.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-03-14, 09:29   #50
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.185
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Lipton/Twinings grønn te er tilsatt sukker - Uten informasjon på pakken!

Opprinnelig lagt inn av millah, her.

Tenk, hvis jeg drikker mine seks til åtte kopper grønn te om dagen, da blir det jo 1 karb som jeg kunne brukt til noe helt annet.

Ja, tenk! Du kunne ha unnet deg nesten en hel appelsinbåt! Hvilken lykke!

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cola fra Grans uten tilsatt sukker MoaMoa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 15-09-11 01:26
Sjokolade uten tilsatt sukker Higu83 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 12-05-11 19:24
Activia uten tilsatt sukker og Skyr Multi Lavkarbo generelt 2 28-01-10 19:58
Om Cloetta sjokolade uten tilsatt sukker ... Karbosara Lavkarbo generelt 16 18-09-08 20:52
Idun sennep og ketsjup uten tilsatt sukker blyanten Lavkarbo generelt 1 09-07-07 22:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no