Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-12, 12:09   #401
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det er noe av det mest krenkende jeg har vært med på.

Nå var nok jeg et par år yngre, men det var nok verre for foreldra mine enn meg ser jeg i ettertid. Det var jo liksom de som hadde ansvar for å holde helsa mi i sjakk, og dermed de som ble dårlig skjult anklaget for å gi meg dårlig mat, ikke passe på at jeg beveget meg, og ikke passet på at jeg ikke smugspiste.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 12:35   #402
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nå var nok jeg et par år yngre, men det var nok verre for foreldra mine enn meg ser jeg i ettertid. Det var jo liksom de som hadde ansvar for å holde helsa mi i sjakk, og dermed de som ble dårlig skjult anklaget for å gi meg dårlig mat, ikke passe på at jeg beveget meg, og ikke passet på at jeg ikke smugspiste.

Ja, jeg tror det var minst like ille for foreldrene mine. Men jeg husker det hele fortsatt svært godt, og det sitter nok litt i fortsatt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 18:28   #403
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jeg henger her på forumet for å lære om lavkarbo kosthold jeg, ikke fordi jeg er overvektig
har ikke så stor tro på at overvekt er arvelig, da skulle ca hele familien min vært overvektige pr idag.
Miljø, ja, jo har nok mer tro på det. Ser at en del overvektige barn, ungdom har overvektige foreldre også, men ikke en fast regel det nei. Men det er jo diskutert mye om de egentlige årsakene til overvekt her på forumet også, mat er ikke årsaken, men middelet.
Lavt stoffskifte; helt klart, uten riktig medisinering gir det en viss overvektighet. 3 stk i min nære familie har hypthyreose og gikk fra å være spiltynn til en bmi rundt 30 ila en sommer. Desto viktigere ble det for de å spise riktig og kontrollert.

For de som har prøvd absolutt alt er GBP en kanskje fornuftig løsning, men det fjerner allikevel ikke årsaken til overvekten, men hindrer kanskje at årsaken får så store konsekvenser. Either way så blir resultatet bra for de som har fått det.

Overvekt har i stor grad med arvelighet å gjøre, ingen tvil om det.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 00:17   #404
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Samme her. Ble forsøkt slanket av legen da jeg var ca tolv. Streng diett (helt latterlig lite og mager mat), rapportering av alt inntak, veiing og måling to ganger i uka. Det er noe av det mest krenkende jeg har vært med på.

Jeg tror at mange av oss er "skadet" av helsevesenet - særlig det gamle. Jeg var også ca 12 og begynte da å bli litt rultin... Det er ikke så lett å tenke på nå. Mye skade - men det er ikke helt sikkert at det er bedre nå. Nå skal man jo begynne å veie ungene på ungdomsskolen igjen, nettopp for å følge med vekta... Uff!

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 00:29   #405
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

har ikke så stor tro på at overvekt er arvelig, da skulle ca hele familien min vært overvektige pr idag.

Miljø, ja, jo har nok mer tro på det. Ser at en del overvektige barn, ungdom har overvektige foreldre også, men ikke en fast regel det nei.

Noen ganger er det greit å trå litt varsomt - jeg er litt usikker på om du forsøker det? Uansett om det er arv eller miljø som er årsak til overvekt - så har de fleste som er her inne og som vil ned i vekt en lang erfaring med noe av det jeg aner fra deg "spis mindre - bevege seg mer". Det er helt klart at dersom alle drev som Northug og Bjørgen er det lite sannsynlighet for overvekt.

Min overvekt begynte lenge før jeg hadde kontroll på det selv - og mye ble rett og slett ødelagt i kroppen før jeg ble voksen, også hadde vi det gående!

Nå har jeg gått ned 25 kg ved egen hjelp - og det er blod, svette og tårer bokstavlig talt. Jeg trenger å gå ned minst 25 kg til. Jeg har ingen behov for operasjon, fordi jeg er frisk - og takk for det.

Hvis du vil lære om lavkarbo kan du jo alltids ta et kurs hos Fedon Lindberg - jeg begynte der og det var veldig bra!

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 22:58   #406
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Jeg henger her på forumet for å lære om lavkarbo kosthold jeg, ikke fordi jeg er overvektig
har ikke så stor tro på at overvekt er arvelig, da skulle ca hele familien min vært overvektige pr idag.
Miljø, ja, jo har nok mer tro på det. Ser at en del overvektige barn, ungdom har overvektige foreldre også, men ikke en fast regel det nei. Men det er jo diskutert mye om de egentlige årsakene til overvekt her på forumet også, mat er ikke årsaken, men middelet.
Lavt stoffskifte; helt klart, uten riktig medisinering gir det en viss overvektighet. 3 stk i min nære familie har hypthyreose og gikk fra å være spiltynn til en bmi rundt 30 ila en sommer. Desto viktigere ble det for de å spise riktig og kontrollert.

For de som har prøvd absolutt alt er GBP en kanskje fornuftig løsning, men det fjerner allikevel ikke årsaken til overvekten, men hindrer kanskje at årsaken får så store konsekvenser. Either way så blir resultatet bra for de som har fått det.

Så basert på at alle i din familie ikke er overvektige er overvekt ikke arvelig, men at du ofte ser overvektige med overvektige foreldre betyr nødvendigvis at det er miljø, ikke arv?

Overvekt er nok i en viss grad arvelig, man kan være genetisk disponert for det- slik man er disponert for Parkinsons, brystkreft, psykiske lidelser etc. At man er disponert for å utvikle noe betyr ikke nødvendigvis at man utvikler det, overvekt kommer nok ofte av en kombinasjon av arv og miljø.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 00:21   #407
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Så basert på at alle i din familie ikke er overvektige er overvekt ikke arvelig, men at du ofte ser overvektige med overvektige foreldre betyr nødvendigvis at det er miljø, ikke arv?

Overvekt er nok i en viss grad arvelig, man kan være genetisk disponert for det- slik man er disponert for Parkinsons, brystkreft, psykiske lidelser etc. At man er disponert for å utvikle noe betyr ikke nødvendigvis at man utvikler det, overvekt kommer nok ofte av en kombinasjon av arv og miljø.

Jeg sier bare at jeg tror overvekt har mer med miljøpåvirkning å gjøre, enn at man kan årsaksforklare det med et arvelig fedme-gen. Nothing more than that

  Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 00:35   #408
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Handler vel nødvendigvis ikke om et "fedme-gen", enn om det visstnok skal finnes. Men om man er disponert for sykdommer som gir overvekt, eller en viss type metabolisme eller karbohydratforbrenning, så vil man jo sekundært stå i fare for å arve overvekten også, som er en konsekvens eller et symptom på flere sykdommer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 21:48   #409
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Jeg er søkt inn på ny vurdering for operaasjon. Har nå fått en spennende innkalling til en psykiater som skal snakke med meg og vurdere meg som han videre skal snakke med kirurger til. Er jeg langt på vei til en operasjon, eller er det ikke vanlig at en psykiater skal snakke med en før operasjon?

Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 23:29   #410
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

Jeg er søkt inn på ny vurdering for operaasjon. Har nå fått en spennende innkalling til en psykiater som skal snakke med meg og vurdere meg som han videre skal snakke med kirurger til. Er jeg langt på vei til en operasjon, eller er det ikke vanlig at en psykiater skal snakke med en før operasjon?

Den vanligste grunnen til at noen nektes operasjon i det offentlige, er at de psykisk ikke er i stand til å takle tiden etter operasjonen!
Det er nemlig en STOR omveltning som skal til og langt fra alle er klar over HVOR stor. Noen sliter med forskjellige ting allerede før operasjonen og da er det lurt å få avdekket om dette vil bli et problem i ettertid.
Vær helt ærlig med psykiateren, så går nok dette bra og kirurgen får beskjed om at du kan fortsette prosessen mot operasjon, noe som tar ca 2 år fra henvisningen sendes de fleste steder i landet i dag!

Masse lykke til! Jeg har fått operasjonsdato 19/9-12!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 00:19   #411
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Den vanligste grunnen til at noen nektes operasjon i det offentlige, er at de psykisk ikke er i stand til å takle tiden etter operasjonen!
Det er nemlig en STOR omveltning som skal til og langt fra alle er klar over HVOR stor. Noen sliter med forskjellige ting allerede før operasjonen og da er det lurt å få avdekket om dette vil bli et problem i ettertid.
Vær helt ærlig med psykiateren, så går nok dette bra og kirurgen får beskjed om at du kan fortsette prosessen mot operasjon, noe som tar ca 2 år fra henvisningen sendes de fleste steder i landet i dag!

Masse lykke til! Jeg har fått operasjonsdato 19/9-12!!!

To år? Jeg har jo fått sånn at jeg er anbefalt høy prioritet, siden jeg ikke har noen slags følgesykdommer enda. Sist gang ventet jeg et helt år før jeg i det hele tatt fikk noen kontakt fra overvktspoliklinikken på Aker, så noe må jo ha skjedd, jeg fikk heller da aldri tilbud om psykiater.

Så bra å høre at du skal opereres allerede den 19.02, det er spennede. Jeg kunne tenke meg å holde en nærmere kontakt med deg om du har lyst om forberedelser, og vekt og kosthold og hva du skal og ikke skal spise. Har mail og fb om du har lyst. send mld i innboks om du ikke vil publisere mailen din eller fb navn.

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 10:44   #412
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Du har ikke høyeste prioritet fordi du ikke har følgesykdommer, det er de som har følgesykdommer og BMI over 35 eller de som har BMI over 40 som får prioritet. Egentlig betyr det bare at du har krav på oppstart av helsehjelp for din overvekt innen 12 måneder etter at henvisningen er mottatt!
Legen din har nok skrevet noe i henvisningen som gjør at de velger å starte med å sende deg en tur til psykiater først som sist!

Det tar ca 1 år fra man søker til det begynner å skje noe. Så skjer mye det neste året!

Jeg skal opereres på Bærum sykehus og de har samme opplegget som Aker.
Vil anbefale deg å melde deg inn på vektoperasjon.no, forumet for de som er operert og alle oss som venter!
Jeg har samme nick der!

Jeg er 169 høy og veide 106kg, BMI 37, hos kirurgen på tirsdag! Jeg har insulinavhengig dia2 og dårlige knær og hofter i tillegg til fibromyalgi!
Jeg hadde garantidato 28. oktober 2011 og hadde første time med ernærignsfysiologen 12. august. Begynte på Start- kurs i oktober og skulle ha vært operert før sommeren, men sykehuset får ikke operere flere enn 75 pasienter i halvåret, så da må vi vente, da! Ganske greit for meg, andre som var mer skuffet, vet jeg!
I ventetiden spiser og lever jeg som jeg pleier, alt annet lærer du på Start- kurs og pre- op- kurs etterhvert!

Sees vi på operasjons- forumet?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 12:17   #413
Simpfan
Medlem
 
Simpfan sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Eidskog i Hedmark
Innlegg: 161
Simpfan er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Har bmi på 47 og leddsmerter, ryggproblener og hofte sliasjer. I tilegg har jeg reflux og inkontinens. Men ingen sykdommer som blodtrykks forstyrrelser, hjerte og kar sykdommer, diabetes osv. Jeg blir vel noe mer proritert pga. Bmi på over 40? Har ikke opplevd å få så rask tilbakemelding før når bmi var under 40 nemlig. Jeg skal se på det forumet du sa og registrere meg der.

__________________


Simpfan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 18:54   #414
jente20
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Alder: 34
Innlegg: 64
jente20 er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

hei ser det ikke har vært noe aktivitet her på noen mnder, men jeg har en blogg om gastric sleeve. Jeg skal opereres rundt august. skriver om undersøkelsene jeg har vært igjennom til nå, osv. kommer også til å skrive ganske så detaljert hele veien. jeg prøvde selv å finne blogger der folk ga info om dette, men synes ingen var detaljerte nok. så jeg prøver å få det så detaljert som jeg ville ha lest det selv.

http://slankerelivemedgastricsleeve.blogg.no/

__________________


jente20 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :D Svar med sitat
Gammel 19-06-12, 23:23   #415
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Simpfan, her.

To år? Jeg har jo fått sånn at jeg er anbefalt høy prioritet, siden jeg ikke har noen slags følgesykdommer enda. Sist gang ventet jeg et helt år før jeg i det hele tatt fikk noen kontakt fra overvktspoliklinikken på Aker, så noe må jo ha skjedd, jeg fikk heller da aldri tilbud om psykiater.

Så bra å høre at du skal opereres allerede den 19.02, det er spennede. Jeg kunne tenke meg å holde en nærmere kontakt med deg om du har lyst om forberedelser, og vekt og kosthold og hva du skal og ikke skal spise. Har mail og fb om du har lyst. send mld i innboks om du ikke vil publisere mailen din eller fb navn.

Det fungerer ikke sånn at du går gå foran pga du ikke har noen tilleggssykdommer. Det er sånn at de med alvorlige tilleggssykdommer går foran

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-12-12, 00:59   #416
Zara
Nytt Medlem
 
Zara sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 38
Innlegg: 5
Zara er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Hei!
Ser denne tråden har vært folketom en stund nå.. Er spent på å høre mer fra dere som har tatt GBP. Hvordan går det med dere idag? Har dere klart å holde vekten i etterkant? Merker dere noen senkomplikasjoner med å ha minimage og mindre opptak i tarmene? Jeg har selv valgt å ta en GBP 24.januar, og prøver å kartlegge alt jeg kan og mer til.. Har lest mange journaler og innlegg rundt på forumet her, og det hadde vært moro om noen svarte meg..

__________________
Velkommen til min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=53602
Zara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-08-13, 14:03   #417
Kurtn81
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2013
Innlegg: 1
Kurtn81 er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Heisann. Du har ingen grunn til å grue deg eller noe slikt.
Følg alle råd du får av ernæringsfysio og ting du lærer underveis i oppkjøringen til operasjonen så går det bra med de fleste.
Jeg ble operert sep 2011 og er veldig fornøyd med resultatet.
Aldri hatt problemer med dumping eller andre problemer generelt.
Eneste problemet jeg har hatt er energimangel og at jeg ikke kan spise fort.
Kan spise en normal middag nå uten problemer så lenge jeg bruker tid.
Spiser jeg fort blir jeg kvalm. Men det er rett å slett fordi magesekken er full.
Har gått ned totalt 65 kg og ligger nå 10 kg over normalvekt.
De sa jeg kom til å gå ned ca 50% av selve overvekten.. Jeg har nå gått ned 80-85% av den nå og er veldig fornøyd.

Stå på.. dette forandra livet mitt

Opprinnelig lagt inn av Zara, her.

Hei!
Ser denne tråden har vært folketom en stund nå.. Er spent på å høre mer fra dere som har tatt GBP. Hvordan går det med dere idag? Har dere klart å holde vekten i etterkant? Merker dere noen senkomplikasjoner med å ha minimage og mindre opptak i tarmene? Jeg har selv valgt å ta en GBP 24.januar, og prøver å kartlegge alt jeg kan og mer til.. Har lest mange journaler og innlegg rundt på forumet her, og det hadde vært moro om noen svarte meg..

Kurtn81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: statens Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 19:39   #418
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er ikke mulig å spise seg opp i en slik BMI, det avgjøres av hvordan kroppen behandler næringsstoffene.

Jo, det er nok mulig! Jeg har spist og spist, og resultatet er en BMI over 60!

Når det gjelder dette med operasjon, da, så vil jeg først prøve å klare å gå ned i vekt på egen hånd. Operasjon er for meg den siste utveien...

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 07-03-14, 22:23   #419
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av millah, her.

Jo, det er nok mulig! Jeg har spist og spist, og resultatet er en BMI over 60!

Når det gjelder dette med operasjon, da, så vil jeg først prøve å klare å gå ned i vekt på egen hånd. Operasjon er for meg den siste utveien...

Ja, mens et betyr uansett at kroppen ikke har klart å nyttegjøre seg det du har spist og lagret det i stedet. Noen spiser minst like mye som du har gjort uten å gå opp et gram. Fordi din kropp behandler det den får på en annen måte.

Forøvrig kan jeg anbefale eurodiett som et godt alternativ til operasjon.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-14, 16:24   #420
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Du har nok et poeng der, kanskje. Men nå må jeg altså si at jeg har kunnet spise skremmende mye, dah. Men takk for tipset! Nå er jeg rimelig fornøyd med kosten akkurat nå, men jeg tror nok eurodiet hadde vært supert for å få litt fart på sakene, for å si det sånn!

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 10-03-14, 11:48   #421
andreas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 48
andreas er ny på veien

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av millah, her.

Du har nok et poeng der, kanskje. Men nå må jeg altså si at jeg har kunnet spise skremmende mye, dah. Men takk for tipset! Nå er jeg rimelig fornøyd med kosten akkurat nå, men jeg tror nok eurodiet hadde vært supert for å få litt fart på sakene, for å si det sånn!

Og/eller så er den suveren som kosthold i forkant av en operasjon.

Valget du tar er nok nøye overveid fra din side, lykke til uansett hvilken vei det går

andreas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mitt liv etter Gastric Bypass-operasjonen i januar Iset Livets lyse side 102 26-09-11 20:17
Gastric bypass operert? kokkeline Generell ernæringsdebatt 6 20-06-08 12:51
Vurderer Fedon supha Dr Lindbergs 24 16-04-08 20:10
Jeg vurderer ... Fredrikke07 Ketolysekuren 4 16-03-08 12:47
Vurderer ketolyse, og har et par spørsmål Mamseboms Ketolysekuren 14 09-05-07 17:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no