Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lørdag er en utfordring

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-10, 16:37   #1
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Lørdag er en utfordring

Er så vant med å putte noe i munnen hver gang det skal koses at akkurat nå holder jeg på å gå på veggen. Tredje lørdagen uten "godteri" jo..
Tar meg selv i å gå gjennom alle mulige oppskrifter på lavkarbogodteri. Fy!

*går på kjøkkenet og tar meg en chrom-tablett*

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 16:47   #2
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lørdag er en utfordring

Skjønner deg godt!

Jeg sitter å knasker på oste-kjeks. Prøvd det?

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 16:55   #3
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lørdag er en utfordring

synes hver dag er en prøvelse :P

OST! er tingen. Ost med store bokstaver! babybel fikk jeg tips om forleden, og det funker. Har også lagd meg litt jåggert av tyrkisk sådan med litt jordbærsyltetøy. Antakelig ikke det mest fornuftige jeg kunne gjort i dag, men det ER lørdag, og jeg skal ha århundrets beste middag i kveld, BIFF med bacon, brokkoli og blomkål i ostesaus. Sådetså!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 17:15   #4
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Lørdag er en utfordring

Kan jo lage ostechips da, kanskje med noe krydder på?
Jeg KLARER å holde meg unna sjokoladen, men tipper det er flere som kjenner igjen den følelsen i kroppen som ikke gir slipp før en får det den er ute etter..Får bare ha sommeren og bikinien i bakhodet

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:38   #5
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Lørdag er en utfordring

Ja helga kan være vanskelig. For lett tilgang til kjøleskapet.
Pleier å ta litt bringebær m/cc, litt vaniljekesam og fløte når jeg er fysen. Krøster det sammen til ei røre.Det smaker nydelig
.....eller, hvis jeg ikke har bær: ost som flere andre har vært inne på.

LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:44   #6
skytten83
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 27
skytten83 er på en erverdig vei

Sv: Lørdag er en utfordring

Ja uff helga er vanskelig, dette er min første helg på lavkarbo diett men jeg har fulgt andre dietter tidligere å helgene er de vanskeligste, man er hjemme hele tiden å jeg blir veldig rastløs for det er noe jeg har lyst på hele tiden å jeg vet hva det er men det får jeg ikke
Det som hjelper for meg i hvertfall er å prøve å gjøre noe så man holder fokuset på noe annet.. lykke til ihvertfall

skytten83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På leting etter den rette for meg. Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:53   #7
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lørdag er en utfordring

Heldigvis sluppet unna det der, er helt utrolig! Funka aldri på andre såkalte kurer. Men på lavkarbo er jeg ikke sjeksen når jeg skal ha tanta en gang
Ikke at dette hjalp deg kanskje...
Ta en tur inn i oppskriftskroken og se der, ligger en del digg snacks man har lov å spise der

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:55   #8
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Lørdag er en utfordring

JEg tyr gjerne til litt bacon gull eller sukkerfri sjokolade
Eleer som idag- Jordbær dyppet i smeltet sukkerfri sjokolade.
Litt bringebær med fløte er også noe jeg tyr til!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:02   #9
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lørdag er en utfordring

Ok Amariel: Da var jeg frista liavel!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:14   #10
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Lørdag er en utfordring

Haha! Kan friste dere enda mere med at jeg har en skål med wild berries gele i kjøleskapet!
Så piska jeg litt krem og putta oppi litt natreen og noen dråper romessens(oi, kom på nå at essens kanskje er rent sukker..!)
Hold ut folkens! Bli likar imårra

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 19:26   #11
Heaven
Seniormedlem
 
Heaven sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I enden av Norge
Alder: 46
Innlegg: 863
Heaven har en fantastisk aura rundt segHeaven har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lørdag er en utfordring

Syns vi er knallgode jeg!! Sammen er vi pokker så sterke at!

__________________
Min journal * Maitrening: 300/800 minutter
*Apriltrening: 405 minutter* Marstrening: 1000/1000 minutter*Februartrening:885 / 750 minutter *Januartrening: 710/500 minutter * Desembertrening: 840/ 800 minutter
Heaven er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo etter eget hode Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 00:11   #12
cartman-
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 32
cartman- er på en erverdig vei

Sv: Lørdag er en utfordring

lørdag er kosedag - med ekstra mye god feit mat! så det er ingen utfordring.

og snacks, mange gode forslag. jeg kopierer inn fra et annet svar jeg skrev her i kveld:

personlig er jeg blitt glad i baconsvor. og hvis de bittesmå posene blir for små; euroshopper, coop, bunnpris og flere kjeder har ganske billige pakker med 200 gram baconsvor (ikke helt samme klasse som maaruds småposer, men litt mer å spise på). pass på å ikke kjøpe det som heter "baconsnacks" eller "snacks med baconsmak" - sjekk etter på pakken at det har 0 gram karbo. etter en halv eller en hel sånn pose er du garantert ikke fysen på noe som helst. annet enn at du kommer til å drikke tre liter vann i kveld, og fire liter i morgen tidlig...

cartman- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse? Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 09:17   #13
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lørdag er en utfordring

syns det går overraskende bra med meg i helga jeg! syns ikke jeg spiser noe spesielt fet mat, men er mett. så når skåla sto på bordet i går så lot jeg vær. fant meg mørk sjokolade men spiste den ikke

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 10:10   #14
Bomber
Nytt Medlem
 
Bomber sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 8
Bomber er på en erverdig vei

Sv: Lørdag er en utfordring

jeg bare måtte kose meg med denne i går. Den som heter "Dark".
Usikker på om disse er så "lovlige" når man er i ketose.

http://www.sugarfreeway.com/more.html#drk

Bomber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den som smaker best der og da Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 10:27   #15
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lørdag er en utfordring

hvis jeg kan regne, så er det en karbo per posjon, dvs 8 biter ser det ut som

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 10:32   #16
Gobolla
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lørdag er en utfordring

Jeg og Mister Walters mandler (200g) hadde et samvær i går. Alene hjemme og gikk på en kjempesmell

Resultatet når jeg la meg at kroppen klødde noe helt forferdelig, trodde jeg skulle bli gal, og psoriasien på armene blomstret opp.

Nei, alt det sukkeret var nok ikke en innertier for min nokså avvente sukkerkropp

  Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 10:41   #17
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Lørdag er en utfordring

Lørdagene er en utforddring ja.
JEg pleier å kjøpe den mørkeste av sukkerfritt sine sjokolader, litt sukkerfri brus og lager meg oste chips som jeg spiser sammen med guaqamole. Nom nom

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 10:53   #18
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lørdag er en utfordring

Synes dere er utrolig flinke! også smarte med sukkerfrie løsninger osv. Selv er det dag nr32 uten (nesten) noe som helst annet enn xtravaganza shaker, vann og omega3 tabletter xD gleder meg til jeg er ferdig med helfarten^^

vet ikke om det jeg hadde kan kalles en sprekk, men lagde mat til samboeren, noe han aldri hadde smakt før, så for å sjekke at det smakte "rett", så måtte jeg ta litt. ca en teskje med hønsefrikassè, og gud dæven det var GODT, holdt på å gå på en kjempesmell, men fikk tatt meg i nakken og servert det til han istedet^^
Men lørdagene og hele helgen egentlig er tøffe, samboeren koser seg gjerne med litt øl og chips, som i seg selv er greit, men kjenner jeg sender laaange blikk etter chipsen hvertfall^^
Men stå på, og nyt kosestundene med god samvittighet, sålenge det ikke er hverdags

Silje21

silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 10:58   #19
Bomber
Nytt Medlem
 
Bomber sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 8
Bomber er på en erverdig vei

Sv: Lørdag er en utfordring

1 gram carb er jo ikke så galt da. Men hvis dette stemmer så skal jo denne ikke ha noe carb i seg. (som teller for oss i ketose).

http://www.sugarfreeway.com/more.html#ed

Dog, jeg merker at sukkerfrie produkter også lager "søtsug". Men, jeg har ikke merket noe på vektnedgangen.. er nå 13 kg ned fra da jeg startet i Juli.

Guylian belgian finest chocolate er iallefall GOD Jeg fant den på ICA i Oslo

Bomber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den som smaker best der og da Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 11:07   #20
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Lørdag er en utfordring

Jeg syns hele helga er en utfordring jeg. Fredag til søndag, og gjerne mandag også.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 11:09   #21
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lørdag er en utfordring

Ja ser ut som 0. Men 3+13 er jo 16. Øhh... Noen som ikke kan regne kanskje? Regner ikke med at fiber går under maltitol?

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 11:54   #22
Mocca83
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Lørdag er en utfordring

Etter at jeg oppdaget at Pepsi Max og Bacongull fra Maarud passer inn i min diett har jeg ikke noen problemer med å "overleve" helgen i det heletatt! Drikker ikke brus til vanlig, og kun snacks i helgene...

Var litt fysen på peanøtter, men fant ut at om jeg kun tok en liten neve så gikk det også bra. I kjøleskapet står det hjemmelaget sukkerfri gele (av fun light) til ettermiddagskosen i dag (søndag). Serveres med en liten sprut Menkomel topping.

  Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 12:46   #23
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Lørdag er en utfordring

Ble en Atkins Advantage bar Decadenc på meg gitt. De synes jeg er så gode. 2,1 netcarb. Ikke får jeg vondt i magen av den heller. Også er de uutrolig mektige og fyldige, så det holder lenge med en. Også synder jeg med en del lettbrus, egentlig både helg og i uka.

Utrolig glad for at jeg ikke har merket noe vektstagnasjon på disse produktene

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 18-10-10, 13:36   #24
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Lørdag er en utfordring

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Ja ser ut som 0. Men 3+13 er jo 16. Øhh... Noen som ikke kan regne kanskje? Regner ikke med at fiber går under maltitol?

Feil på merkingen der. Ikke godt å si hva det skulle vært, men hvis fiber og maltitol er 16 tilsammen er det det som skulle stått på karbohydrater. (ikke 13 altså)

Høres dog rart ut at alle karbohydratene er fiber eller sukkeralkoholer siden det er litt karbohydrater i kakao.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 11:21   #25
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Lørdag er en utfordring

Jeg synes faktisk ikke lørdagen er ille i det hele tatt. Jeg prøver å lage en EKSTRA god middag på lørdagene istedet for å ty til noe søtt. Biff med hjemmelaga bearnaise, Et lass ostelasagne el.l. Gjerne noe man gleder seg til å lage i noen dager. Da er man mett og tilfreds i sofaen istedet for søtsugen. Er jeg med andre tar jeg heller et glass Pepsi Max eller et glass vin som kos.

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Første utfordring i dag StegforSteg Lavkarbo generelt 0 05-02-10 16:32
Dagens utfordring Margrethe Generell diskusjon 4 11-09-09 08:53
En utfordring Spirea Dr Lindbergs 13 23-05-08 09:06
En liten utfordring... TinaF Generell diskusjon 9 21-03-06 19:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no