Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-05, 19:38   #51
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Vi pleier å ha lavkarbo treff innimellom, jeg og Aline har stadig vekk, men det heter vel ikke treff når vi er bare 2 som møter opp, men vi kan prøve å dra sammen noe igjen snart.

og jeg bor MYE mer ute i gokk en deg skal jeg si deg, selv om jeg har bare 1 buss til byn.

for tiden bor jeg på OS men jeg kommer fra sotra. og reiser gjennom fana til landås vær dag til skolen...

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 21:57   #52
siljel
Juniormedlem
 
siljel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Innlegg: 31
siljel er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Så bra, vi kommer begge fra andre siden av byen og er nå bosatt på motsatt side der igjen Jeg kommer fra Breivik (like ved drotningsvik).

Si ifra om jeg kan være med neste gang dere treffes da

__________________

siljel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon med kickstart pga insulinresistens - 50karb om dagen maks! Svar med sitat
Gammel 03-12-05, 17:54   #53
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Er fra Bergen jeg også, men bor i Oslo nå.
Hvis jeg skal nå idealvekten bør jeg gå ned ca 40 kg, men vekten er ikke så viktig, jeg vil bare føle meg bra

Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-06, 19:39   #54
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!
Nå vekker jeg en "sovende" tråd, men det er kanskje andre her inne som er STORE og som er interessert i at dette foraet er oppe og går?
Jeg er altså ny her inne og skal gå ned... vent... ca. 45-50 kg, det kommer litt an på hva jeg veier på mandag, heh.
Da jeg begynte, i november -05, veide jeg 127,6 kg. Nå (mandag som var) veier jeg 112,9. Siden jeg er 1,57 høy har jeg et stykke igjen til normalvekt, kan man si!
Er det flere andre her inne som har et stykke igjen til målet?

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 26-03-06, 21:50   #55
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Mitt mål er 70 kg, veier ca 90 kg nå , så har et godt stykke igjen ja..

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-06, 22:03   #56
frkbortevekk
Juniormedlem
 
frkbortevekk sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 37
Innlegg: 28
frkbortevekk er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg startet med 130 kg fordelt på mine 174 cm for halvannen uke siden.
Etter en uke var jeg nede i 127, og første delmål er å komme under 120.
Så forhåpentligvis under 100. Etter det høres jo det meste helt fantastisk ut.

frkbortevekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins fase 2 Svar med sitat
Gammel 26-03-06, 23:10   #57
Flax
Juniormedlem
 
Flax sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 59
Innlegg: 20
Flax er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Vet ikke helt hvor jeg startet, for vekta mi knela og nektet å vise hva jeg veide. Startet friskt opp ATTER EN GANG 16 januar, og denne gangen er jeg helt hyper-motivert. Syns det går litt tregt, har tatt av 11 kg så langt, da har jeg bare 49 kg igjen.... Har langtidsperspektiv på det, har jo brukt 41 år på å bli slik jeg er nå, så får jeg vel bruke de 41 neste til å normalisere litt da. Tenk ikke kur, tenk ikke begynnelse og slutt, tenk ikke midlertidig sier jeg til meg selv, dette er en definitiv livsstilsendring og ikke et "opplegg" som har en slutt. Det jeg savner allermest er en spiselig gjenstand som kan holde på plass alt det gode pålegget mitt... Ikke nødvendigvis en brødskive, men noe som smaker godt, metter, knaser eller har tyggemotstand og ikke inneholder carbs... Skal heller ikke bakes over tre dager med mystiske ingredienser, men kjøpes på hjørnet og være lett tilgjengelig i skapet mitt når jeg trenger den. Sammenlignet med GR og andre low-cal varianter er dette mye bedre. Egg og bacon er digg. Lykke til alle sammen 30+ folk, dette klarer vi.!!

__________________
Lag en fortsatt god dag.
Flax


Flax er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowCarb or NoCarb Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 10:02   #58
116->80
Støttemedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Skedsmokorset
Alder: 58
Innlegg: 14
116->80 er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei
Jeg er også relativ ny her på lavkarbo.

Skal ned fra 116 til ca. 80 kilo. ( er 1.81m)
Begyndte for 7 uker siden og da gikk alt bra. Nå etter en skikkelig guttetur for 14 dage siden med masser av karbo og hva dertil hører har det gått veldig tregt - (les stått stille) - er i konstant ketose med vekten går altså ikke ned. pyt pyt
Er i bedre form enn på lenge - og har ingen planer om å bytte kosthold.
Elsker å grille og gleder meg til Grill sesongen starter igen - tror på masser av lavkarbo varianter på grillen.

__________________


116->80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-03-06, 10:29   #59
millah
Seniormedlem
 
millah sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Haugesund
Alder: 47
Innlegg: 1.172
millah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlysmillah er et fyrlys

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Så kjekt å se at vi er flere! I dag er jeg ganske euforisk, for jeg har klart å tatt av 3,3 kg denne uka, og det betyr totalt 18 kg i minus! Yeah!

Jeg er overbevist om at vi alle når målene våre! For vi har kanskje langt igjen, men det betyr også at vi er ekstra motiverte! Ikke sant!

Krysser fingrene for ei strålende slankeuke...

__________________

Neste delmål: Nå 120 kg innen sommerferien slutter den 20. juli

Her er forresten journalen min, og bloggen min.
millah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ganske liberal lavkarbo med naturlig mat og supermat Svar med sitat
Gammel 30-03-06, 01:52   #60
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg startet paa 122 kilo, maalet er 90, dagbladets BMI kalkulator krever at jeg skal ned til 70 (men detkommer ikke paa tale). Har lenge vaert frustrert over at kroppen har lyst paa ting som ikke er sunt, lettelsen er derfor stor naa som jeg vet at det kroppen vil ha er sunt, og det er fett. Veier 111 kilo naa og har hold paa siden slutten av januar, er godt fornoeyd, den magiske 100 grense ryker til badesesongen tar av for fullt, og saa faar vi se hvor det baerer

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-03-06, 12:26   #61
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg har veid over 125 kilo. Hvor mye over veit jeg ikke fordi vekta mi ikke gikk lenger. Gjennom årevis med slanking har jeg nå greid å komme ned til 82. Har rundt 20 kilo igjen til målvekta. Tar ingenting for gitt. Vet at jeg lett kan fyke opp til gammel toppvekt igjen. Jeg er ikke ferdigslanka før jeg har full kontroll. Om Albertine mener jeg ikke hører til i kategorien så er det greit at hu sletter innlegget mitt. Veit ikke helt sjøl om jeg hører hjemme her..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 01-04-06, 00:03   #62
Vimsa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 6
Vimsa er på en erverdig vei
Exclamation

Vimsa

Hei alle sammen

Jeg er ei jente fra Oslo som bor sammen med samboeren min, hunden min og mine to katter...

Går på skole, og har planer om å bli hjelpepleier...

Veier 119.9 kg, og vil gjerne komme meg ned til ca 70 kg. det er 49.9 kg å miste.


Er her for å kanskje få muligheten til å finne noe som kan fungere på meg, kunne snakke med andre som også er overvektige. For jeg har aldri fortalt noen venner eller familie om min vekt, og det er et sårendes tall...

Vimsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke funnet enda... Svar med sitat
Gammel 01-04-06, 01:06   #63
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei og velkommen Vimsa.
Er ikke noe gøy når vekten kryper til himmels nei

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-06, 01:18   #64
Vimsa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 6
Vimsa er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Hei og velkommen Vimsa.
Er ikke noe gøy når vekten kryper til himmels nei



Har alltid liggi på 100 ca omtrent.. Men denne vinteren har vekten min virkelig havnet på det høyeste noen sinne...


Ser du har gått ned en god del kg, hvordan har du klart det?

__________________
Vimsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke funnet enda... Svar med sitat
Gammel 01-04-06, 03:39   #65
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg prøver å spise noenlunde etter prinsippene til Fedon, men mer restriktivt enn boken hans. Spiser ikke så mange måltider som Fedon anbefaler, men jeg er ikke særlig aktiv for tiden, så kroppen får nok.. For det meste har jeg spist bare lavglykemiske karbohydrater (salat, agurk, broccoli etc. ) og noen dager et måltid for dagen med erter/bønner/linser. I perioder spiser jeg fedon-brød.
Melkesjokolade, pottis, ris og vanlig brød blant annet spiser jeg ikke lenger. Når jeg skal ha noe godt, blir det Atkins-bar (litt for ofte i det siste), cashewnøtter eller 86% sjokolade (synes det smakte pyton før, men nå synes jeg den smaker himmelsk).
Nå føler jeg meg mett, så da er det mye lettere å holde seg unna junk. Jeg prøvde Grete Roede for noen år siden. Gikk ned fra 100 kg til 95 kg, men etter å ha spist frokost var jeg jo sulten igjen lenge før det var lunsj-tid.

Du får lese litt rundt her og på nettet for å se hva som passer deg. Vanskelig til å begynne med synes jeg, men det er jo alltid vanskelig å forandre vaner.
Synes du det blir for tøft å gjennomføre alene, så anbefaler jeg fedon-kurset naturlig slank på Majorstua. Hun som holder kurs der er veldig dyktig synes jeg og hun har selv gått ned 40 kg.

Hvis du trenger noen å gå tur med, så har jeg postet en tråd i sofakroken

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 13:41   #66
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Så flink du er trolljenta! Skulle ønske jeg bodde i Oslo - så kunne vi gått tur sammen og jeg kunne fått litt inspirasjon!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 24-04-06, 15:42   #67
turid
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 149
turid er ny på veien

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Jeg skal gå ned 40 kg. Helst.
Starter opp igjen nå. Og håper jeg kan ta av 10 kg på 10 uker.. For da skal vi gifte oss.

En ekstra stor klem til Albertine!

__________________
Hilsen Turid

På vei tilbake til seg selv..
turid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 Svar med sitat
Gammel 02-05-06, 00:03   #68
snupperella
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Innlegg: 114
snupperella er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei.
Jeg har ca 40kg jeg vil ned. Har 4 barn men har gått ned ganske mye først i svangerskapet, lagt på meg 8-10. Mitt siste svangerskap er for ett år siden, raste ned 12kg etter fødselen, ble kjempeglad, tenkte at nå fikk jeg mange gratiskilo. Satte igang å trene,spise mindre, mer fornuftig men kiloene kom på igjen før 2mnd var gått. Jeg ble helt knust, nå har jeg gått ned 8av dem på ketolyse på 6 uker. Har kommet inn i dongeribuksa mi igjen og den er faktisk videre nå enn for 12 kg siden. Det er helt herlig. Er såååå motivert..........

__________________
snupperella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 02-05-06, 12:39   #69
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av snupperella

Hei.
Jeg har ca 40kg jeg vil ned. Har 4 barn men har gått ned ganske mye først i svangerskapet, lagt på meg 8-10. Mitt siste svangerskap er for ett år siden, raste ned 12kg etter fødselen, ble kjempeglad, tenkte at nå fikk jeg mange gratiskilo. Satte igang å trene,spise mindre, mer fornuftig men kiloene kom på igjen før 2mnd var gått. Jeg ble helt knust, nå har jeg gått ned 8av dem på ketolyse på 6 uker. Har kommet inn i dongeribuksa mi igjen og den er faktisk videre nå enn for 12 kg siden. Det er helt herlig. Er såååå motivert..........

Hei og velkommen,

Hvis du limer inn BB-koden i signaturen din istedenfor linken, så får du vist tickeren i signaturen.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 15:36   #70
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Opprinnelig lagt inn av millah

Er det flere andre her inne som har et stykke igjen til målet?

Det er vel en underdrivelse for min del...
Men nå er jeg mer inspirert enn jeg noengang har vært, så vi får se... I tillegg er samboeren min inspirert (og selv om han sliter mer gir det meg faktisk litt ekstra kick at jeg er flinkere... ) så da er det lettere å være flink og ikke skeie ut.

Og det er faktisk utrolig inspirerende å se at vi er flere. Etter å ha hørt på årevis med klaging fra diverse nærmest undervektige veninners sutring over den kiloen de la på seg i jula/helga/påska osv () begynner man å føle seg ganske utenfor. Så jeg ble bare sååå godt humør av å lese at det faktisk går an å klare det selv om veien er litt lenger!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-06, 16:04   #71
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Og forresten, tickeren min viser bare første delmål....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 19:41   #72
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Melder meg inn. Er her mest og leser. Jeg er 25 år og mor til to, snnart 3. Jeg begynte på Eat-kuren for 4 uker siden. Og gikk ned 4kg på 2 uker, så gikk jeg opp igjen en drøy kg. Og i forrige uke fant jeg ut at jeg var gravid igjen... Ups, 3 barn på under 4 år... Foreløbig veier jeg 20kg mer en da jeg ble gravid med nr 1. Og jeg håper på at jeg skal klare å holde vektøkningen i dette svangerskapet under kontroll. Har gått opp 15 kg med de andre to. Noen som vet hvor mange karber jeg skal legge meg på? Har akkurat gått opp til 30karber, men det blir kanskje litt lite? Tenker på fosteret.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-05-06, 19:45   #73
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Du bør ligge rundt 100. Spis frukt og grønt, og melkeprodukter. Det sies at det ikke er skadelig å være i ketose under svangerskapet, men jeg ville ikke tatt noen sjanser.

  Svar med sitat
Gammel 25-05-06, 15:29   #74
sunshine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Hei!
Jeg er ny her, er 33år og er 45kg overvektig!

Jeg starter på 130kg og skal ned til 87 kg Denne overvekten har jeg fått over de fem siste årene, mye pga en hormonsykdom (hypothyrose), lite aktivitet, for mye usunt osv. Har prøvd tradisjonell "slanking" , men det fungerer dårlig, så da velger jeg en annen vei.. Litt usikker på om hvem jeg skal velge, men har sansen for Fedon; da den er lett å få til å fungere i hverdagen. MEN jeg hører gjerne på de mere erfarne og er åpen for forslag!


Sist redigert av sunshine : 25-05-06 kl 16:13.
  Svar med sitat
Gammel 29-05-06, 00:22   #75
Nelly
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Sørlandet
Alder: 45
Innlegg: 101
Nelly er på en erverdig vei

Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye

Heisann
Ny her jeg også. Fint å treffe andre i samme båt. Nemlig meget overvektig. Jeg startet på ca 125. Nå er jeg 119,6. BMI 36,2. Håper og komme meg ned i 82 kilo. Følger Fedon metoden. Er fornøyd med det selv om det går litt sent nedover. Men nå spiser jeg fem måltider da. Har en krevende jobb og er mye i aktivitet derfor orker jeg ikke gå sulten så derfor gjør jeg ikke det. Nydelig og gå ned likevel da. Har gått ned to kilo nå denne uken så det er jeg kjempefornøyd med. Håper bare det fortsetter.
Så, det var meg. Håper jeg kommer til å like meg her på sidene...


Sist redigert av Nelly : 28-06-06 kl 00:05.
Nelly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 10:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 01:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 20:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no