Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Til alle angående forumtone

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-08, 21:50   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk
Arrow

Til alle angående forumtone

Jeg har noen tanker jeg ønsker å lufte, og temaet er forumtone. Når vi startet opp dette forumet for fire år siden, så hadde vi en tråd om forumtone, og hvordan vi ønsket å ha det her inne, og den var grunnlaget for hvordan vi bygget opp sidene, og hvordan deltakerne deltok. I den tråden sto dette:

Opprinnelig lagt inn av Lise for noen år siden

Det vil alltid være uenigheter i et forum der det samles så masse mennesker med så utrolig forskjellig bakgrunn.
Noen har sterke meninger,andre ikke så sterke. Noen er faktaorientert, andre er mer "la det skurre og gå som det går".
Noen er reflekterte, andre tenker ikke mye, noen er intelligente, andre er ikke.
Noen er hårsåre og tar velmenende råd som personlig angrep,
mens andre har så inderlig lyst å hjelpe når de hører noen beklage seg og ser hva som blir gjort galt.
Alle har tildels ulik humor.
Noen er flinke til å formulere seg og andre ikke fullt så flinke. Noen har høy utdannelse, andre har ingen. Noen har utdannelse innen kosthold, helse og ernæring, andre ikke.
Noen er forsiktige, andre er rett frem ...
Osv.

Når det gjelder stemning i et forum:
Hyggelig stemning er vi alle med på å skape, det er alles ansvar.
Og det innebærer også å la tvilen komme tiltalte til gode. Å ta ting i beste mening, og hele tiden ha i bakhodet det jeg skrev først her oppe om hvor forskjellige vi er.

Det er så viktig at vi husker på at vi er så forskjellige vi som er her inne. Alle har vi våre særegenheter, vår måte å formulere oss på, vår egen humor, vår egen livssituasjon, våre egne problemer og vår egen personlige historie med oss i bagasjen. Og mitt ønske og visjon for dette forumet er at alle skal vise respekt for hverandre og omsorg for hverandre. At alle kan prøve å være ydmyke for hverandre og kunne ha en åpen og respektfull dialog.

Da vi startet opp dette forumet, var idèen at vi skulle få en plass på nett der vi kunne samle all informasjon om lavkarbo, og at forumet skulle være en selvhjelpsgruppe på nett, og forumet er bygget opp etter det prinsippet. Vi har kunnskaps og informasjons sidene som er åpne for alle å lese, og vi har medlemsområdet som ingen som ikke er medlemmer kan lese, der vi laget til dagbøker og fantastiske MUP-seksjonen (jeg har notert meg at det har dalt med aktivitet der etter at jeg var borte det siste året). Og vi har to lukkede grupper for spiseforstyrrelser og personlige samtaler.

Mitt håp for året som kommer, er at meg og HP får bygget ut forumet slik planen har vært hele tiden (og som HP er godt i gang med), og at vi alle sammen kan jobbe samlet for å få tilbake den gode tonen som var. Vi trenger alle at dette er en positiv plass å være, og vi har alle ansvar for forumtonen. Det er summen av brukerne som gjør et forum, det er hvilket fokus vi har og hvilke tråder vi starter som gjør forumet til en bra eller dårlig plass å være.

Så min oppfordring til alle er: Ha en positiv innstilling, se det meste i beste mening, og husk: Respekt er å vise forståelse for den subjektive opplevelsen. Alle er unike, og alle er verdifulle.

(Og ta gjerne kontakt om du har lyst å bidra med.)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 21:58   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Forumtone

Flotte ord, Lise!
Håper alle tar dette til følge, og er med på å skape trivsel her

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:10   #3
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til alle angående forumtone

Jeg melder meg på og ønsker å bidra med mitt til at forumet skal være et trivelig sted!

__________________



Velkommen til min journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17383
Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:13   #4
Bugs
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 61
Bugs er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Til alle angående forumtone

Så enig!

Bugs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Low Carb Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 22:31   #5
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Til alle angående forumtone

et flott innlegg

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 02-03-08, 23:56   #6
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Til alle angående forumtone

Et flott innlegg, Lise!

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 10:19   #7
Equilibrium
Juniormedlem
 
Equilibrium sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: 3rd rock from the sun
Alder: 52
Innlegg: 38
Equilibrium er ny på veien

Sv: Til alle angående forumtone

Two thumbs up! ;-)

Equilibrium er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 11:11   #8
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Til alle angående forumtone

Helt enig Lise. Nå har ikke jeg lest alle innlegg her på forumet. men de jeg har lest synes jeg er positive.
Men så har jeg den livsinstillinga at " de mente det sikkert godt".
Og det gjør nok de fleste.
Så lev etter Kardemommeloven (det må være den beste loven som noen gang er skrevet)
Ha en super dag
Mvh Grovsnus

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 13:16   #9
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 65
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Til alle angående forumtone

Jeg har ikke vært her inne lenger enn siden januar, men jeg har i grunnen vært imponert over hvor god tonen er her inne. Trives godt med dere jeg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 16:39   #10
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Til alle angående forumtone

Så bra du plukket opp denne tråden igjen - i dobbel forstand Veldig bra, Lise!!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 17:49   #11
Hjørdis
Seniormedlem
 
Hjørdis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.137
Hjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastiskHjørdis er bare helt fantastisk

Sv: Til alle angående forumtone

BRA! Heier på forumet og dyktige folk. Det er fort gjort å misstolke, lese en setning eller to på forskjellige måter. Viktig å vinkle det man leser positivt ja Liker meg her jeg, masse hyggelige og utrolig dyktige mennesker som støtter hverandre i en ofte vanskelig og tøff hverdag.

__________________
Nå 80 kg, to igjen før vi er tilbake til førjulvekt


Jeg går aldri over streken - jeg skyver den bare foran meg
Du må gjerne besøke journalen min
Hjørdis sin journal
Hjørdis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å følge "bedre uten brød" en periode Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 21:58   #12
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Til alle angående forumtone

Kjempefint!
Og denne instillingen:

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Helt enig Lise. Nå har ikke jeg lest alle innlegg her på forumet. men de jeg har lest synes jeg er positive.
Men så har jeg den livsinstillinga at " de mente det sikkert godt".
Og det gjør nok de fleste.
Så lev etter Kardemommeloven (det må være den beste loven som noen gang er skrevet)
Ha en super dag
Mvh Grovsnus

prøver jeg så godt jeg kan å ha! Tror mange smådiskusjoner og krangler kunne vært unngått hvis de alle tenkte sånn! Men alt i alt må jeg også si at de aller, aller fleste her inne her flinke, hyggelige og holder en god tone.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 22:36   #13
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Til alle angående forumtone

"Tror mange smådiskusjoner og krangler kunne vært unngått hvis de alle tenkte sånn! Men alt i alt må jeg også si at de aller, aller fleste her inne her flinke, hyggelige og holder en god tone. "

__________________
Kranglefanter skygger man vel unna, men hva er " farlig " med en diskusjon?
På et forum som dette med så mye kunnskap basert på erfaring, læring og forskjellige metoder, vil jeg tro det kan bli en berikelse.

Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 03-03-08, 22:37   #14
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Til alle angående forumtone

Kanskje litt klønete formulert. Mente vel egentlig usaklige diskusjoner, som går på personlige angrep og lignende.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 17:56
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 15:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no