Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Blir man tynn av å trene?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-09, 00:43   #26
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Blir man tynn av å trene?

Selvfølgelig La den inn under Spørsmål og svar med tittelen "Hvorfor et fettholdig kosthold øker fettforbrenningen"


Sist redigert av Chunky : 24-01-09 kl 12:01.
  Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 10:27   #27
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Blir man tynn av å trene?

Jeg tror Torkill har vært innvolvert i denne studien. Jeg hadde meldt min interesse for å være med, men kom ikke med fordi jeg gikk på blodtrykksmedisin som ikke var forenelig med noen av tilskuddene man skulle ta i studiet. Nå har jeg på egenhånd klart å gå ned en del og det tok ikke mange kiloene før jeg kunne kutte ut blodtrykksmedisinen

Dette var kanskje litt på siden, men det jeg ville ha frem er at jeg tror Torill har vært involvert her. Kanskje han har noen kommentarer.

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 13:18   #28
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Blir man tynn av å trene?

Det kom forøvrig en annen artikkel like etter jul
Trening nuller ut juleribba
Der spiste de "fet mat", altså pizza , og så at trening etterpå nullet ut skadelige virkninger den fete maten hadde på kroppen.

De kom heldigvis protester. Fett eller karbo? Dårlig forskningsformidling

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 14:28   #29
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Blir man tynn av å trene?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Hvis man skal gjøre en undersøkelse om trening hindrer muskeltap på denne dietten, uten å sjekke om det faktisk ER muskeltap ved lavkarbo-kost, så virker det jo som bortkastet tid og penger. Hvis du skjønner hva jeg mener...

Det stemmer ikke at man ikke mister noe muskelmasse i det hele tatt på ketogene dietter, men det kan absolutt se ut som man mister mye mindre muskelmasse enn på en lavkaloridiett. Når man går mye ned i vekt, vil man miste noe muskelmasse, men det er ingen krise, og det varierer mye fra person til person. Så er jo spørsmålet om styrketrening kan motvirke tap av muskelmasse under en vektreduksjon, noe det er god grunn til å tro.

Dette forsøket ville se på endring i kroppsmasse, men også bevise en gang for alle at det er mulig å trene hard styrketrening på en ketogen diett - noe Olympiatoppen faktisk påstår ikke går ann!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:10   #30
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Blir man tynn av å trene?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det kom forøvrig en annen artikkel like etter jul
Trening nuller ut juleribba
Der spiste de "fet mat", altså pizza , og så at trening etterpå nullet ut skadelige virkninger den fete maten hadde på kroppen.

De kom heldigvis protester. Fett eller karbo? Dårlig forskningsformidling

Veldig bra! Dette viser bare hvor lett det er å få aksept for etablerte "sannheter". Du kan være ganske sikker på at metodene hadde blitt langt mer kritisk gjennomgått dersom resultatet ikke var som forventet, eller teoriene avvek så mye som en millimeter fra mainstream tankegang. Det er godt det finnes slike som Ingvild Andreassen Moe og Pål Jåbekk som tør å utfordre det etablerte, og i tillegg har kunskapen som skal til for å gjøre det troverdig.

  Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 09:00   #31
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Blir man tynn av å trene?

I begynnelsen av denne tråden mente jeg at det var styrke man skulle trene for best resultat (økt muskelmasse=økt forbrenning) men jo mer jeg leser, virker det som det er høyintensitetstrening man skal gjøre---

Forvirra jeg.....

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 11:28   #32
Pål
Medlem
 
Pål sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Pål er virkelig snillPål er virkelig snillPål er virkelig snillPål er virkelig snill

Sv: Blir man tynn av å trene?

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

I begynnelsen av denne tråden mente jeg at det var styrke man skulle trene for best resultat (økt muskelmasse=økt forbrenning) men jo mer jeg leser, virker det som det er høyintensitetstrening man skal gjøre---

Forvirra jeg.....

Hei Elian

Med høyintensitestrening menes blant annet styrketrening. En annen form er sprinttrening, eller raske intervaller med høy puls. Styrketrening er å regne som høyintensitetstrening om den utføres tungt nok vel å merke.

Pål er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapelig Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 12:05   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Blir man tynn av å trene?

Jeg blir hvertfall mer og mer sikker på at min kominasjon av spinning og styreke er perfekt Så da venter jeg bare på at resultatene kommer sigende da...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-09, 18:10   #34
Supermia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 7
Supermia er på en erverdig vei

Sv: Blir man tynn av å trene?

Det er nå flere som har bevist at det helt fint går an å trene hardt og samtidig prestere under konkurranser på høyt nivå med lavkarbo kosthold..Mat og Helse fokuserer mye på dette kostholdet og skriver ofte mye bra om det.
Når det gjelder høyintensiv trening så er det som Pål nevner over her at det kan like fullt være styrketrening med korte pauser og tung motstand som en løpetur. Når man trener styrke med motstand øker din muskelmasse og dermed også hvileforbrenningen din. Dvs at du får ekstra uttelling ved å trene styrketrening enn f.eks bare å gå turer med hunden eller jogge. Styrketrening kan både gjøres inne i studio eller aller best er kanskje ute i naturen, du kan trene med egen kroppsvekt som motstand på sammen måte som vekter ville gjort inne i et studio. Hvis man også velger å ta de ukentlige joggeturene kan man enkelt legge inn intervaller ved å holde samme tempo i oppoverbakker..slik blir det en naturlig intervall og pulsen kommer opp på et fint nivå for lettere å kunne forbrenne fett

__________________
Lev hver dag som om den skulle være din siste
Supermia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-09, 13:13   #35
caz
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 140
caz er ny på veien

Sv: Blir man tynn av å trene?

Jeg har en kompis i forsvaret. Han sverger til fettrikt kosthold. Og ifjor så hadde de en større øvelse på ski opp mot trøndelag.. Han hadde holdt seg til ketogent kosthold hele turen og sa han var i skikkelig form.. Jeg spurte jo og gravde litt, syntes dette var utrolig interessant.. Men han fortalte at de var flere som "levde på sætersmør" hele uka.. Det var selvsagt annet enn smør da, men jommen på tide de lager skikkelig forskning på dette :-D

__________________


caz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins-for livet ;-) Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 14:23   #36
Supermia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 7
Supermia er på en erverdig vei

Sv: Blir man tynn av å trene?

Opprinnelig lagt inn av caz, her.

Jeg har en kompis i forsvaret. Han sverger til fettrikt kosthold. Og ifjor så hadde de en større øvelse på ski opp mot trøndelag.. Han hadde holdt seg til ketogent kosthold hele turen og sa han var i skikkelig form.. Jeg spurte jo og gravde litt, syntes dette var utrolig interessant.. Men han fortalte at de var flere som "levde på sætersmør" hele uka.. Det var selvsagt annet enn smør da, men jommen på tide de lager skikkelig forskning på dette :-D

Helt enig, men enn så lenge så får vi gå i bresjen for dette fantastiske kostholdet Jeg er selv personlig trener og anbefaler dette til flere av mine kunder!! Hurra for fett og proteiner

__________________
Lev hver dag som om den skulle være din siste
Supermia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 19:37   #37
Pål
Medlem
 
Pål sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Pål er virkelig snillPål er virkelig snillPål er virkelig snillPål er virkelig snill

Sv: Blir man tynn av å trene?

Diskusjonen fortsetter på Forskning.no

http://www.forskning.no/artikler/2009/februar/210629

Pål er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapelig Svar med sitat
Gammel 16-02-09, 20:36   #38
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Blir man tynn av å trene?

Det var veldig interessant lesning. Det er utrolig befriende å få informasjon fra flere informerte kilder, spesielt fra noen som har litt forskjellig utgangspunkt. Jeg oppfatter dere heller ikke som spesielt uenige, heller kompletterende.

Jeg gleder meg til fortsettelsen

  Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 09:08   #39
Nynne♥
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Blir man tynn av å trene?

Flott tråd!

  Svar med sitat
Gammel 17-02-09, 11:04   #40
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Blir man tynn av å trene?

Dette er svært interessant!! Og gir en del forklaringer på egne erfaringer, samt en del spørsmål......
Og jeg blir bare mer og mer sikker på at kroppen er den mest kompliserte maskinen i verden, og den gjør hva den kan for å lure oss
Jeg er også sikker på at denne maskinen finnes i utallige varianter - og at det ikke finnes et fasitsvar som passer til alle.
Men jeg tror absolutt at de er inne på noe her.....

Jeg har trent hele livet, og jeg har også til tider trent svært mye og hardt.
Allikevel så har jeg vektproblemer - og fikk det etter at jeg fylte 30.
Har prøvd utallige kurer og metoder for kvitte meg med det igjen - kombinert med stadig hardere trening. Jeg går ned - for så å gå opp igjen!
Slik de fleste av oss dessverre opplever. Jeg er derfor svært spent på hvordan ketolyse-kuren vil fungere for meg. Det kjennes så langt bra - men det er jo langtidseffekten som teller, og det gjenstår jo å se.

Ps...jeg trener ennå, fordi det gir meg velvære og strammere kropp, samt de helsgevinstene som følger med. Men jeg har endret måte å trene på - nå trener jeg høyintensivt og ikke så lenge av gangen, samt hard styrke eller funksjonell trening.

Følger spent med vider

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 08-03-09, 20:08   #41
cillesnuppa
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 123
cillesnuppa har en fantastisk aura rundt segcillesnuppa har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blir man tynn av å trene?

Jeg vet ikke hvor frasen "fett forbrenner fett" kommer fra... skrev Nille(?) (Hvordan i all verden siterer man???)

Er ganske sikker på at Celina Middelfart uttalte dette da hun lanserte atkins-produktene!

__________________
Min blogg: www.fristendelavkarbo.wordpress.com
cillesnuppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
fett, fett og trening, fettforbrenning, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23
trene? cindy Ketolysekuren 2 08-01-08 11:55
Å trene susanna Ketolysekuren 11 21-06-06 18:09
Tynn smoohtie Mum 4 2 Smoothies / drikke 1 29-06-05 13:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no