Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går ned i vekt men fett% øker!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-07, 10:50   #26
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 59
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Går ned i vekt men fett% øker!

Ser at denne tråden ikke er helt ny og vet ikke hvor interessant det er med svar, men uansett;
Jeg mener at man må regne fettprosenten om till kg for å kunne se utviklingen. Hvis du tar utgangspunkt i de to siste målingene dine ser du at du har gått ned 1 kg fett (selv om fettprosenten har økt - den sier jo bare noe om andelen av kroppsmassen).
42,1% av 77,8 gir 32,8 kg fett, mens 44,3% av 71,7 gir 31,8 kg fett.
Om du har gått ned i muskelmasse eller ikke vet jeg ikke uten å vite vannprosenten din.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 03-11-07, 11:08   #27
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Går ned i vekt men fett% øker!

Hei
De målingene skjer kanskje på en vekt som måler motstanden i kroppen gjennom føttene.? ( en kompis driver Fedonklinikken i Arendal og bruker en slik) Det blir ofte feil. Om man er varm eller kall, om man er i ketose eller ikke m.m.m spiller inn på resultatet..
Er det målt med MR , UL eller andre billeddiagnostiske metoder, er det en annen sak.


Vennlig Hilsen
Torkil

Opprinnelig lagt inn av Linn H, her.

Har nettopp funnet frem tanita målingene mine fra Fedon klinikken. De viser noe merkelig.....den 18 april var jeg der med følgende resultat vekt:79,1 fett% 41,3
Den 24 mai var jeg der igjen...vekt: 77,8 fett% 42,1...i dag veide jeg meg på min nye tanita vekt og den viser vekt: 71,7 fett %44,3!!!!!

Noen innspill anyone?? dette vil jo si at muskelmassen min minker!?

Hmmm ikke bra ikke bra.......


Postet dette først på bloggen, men regner med å få flere svar her

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rart, jeg går ikke ned, og er like stor rundt midjen men... mam Ketolysekuren 2 20-05-07 00:10
Går ikke ned i det hele tatt ... nassi Lavkarbo generelt 5 19-04-07 11:48
Går ikke ned i vekt, Hjelp! Nasse Nøff Ketolysekuren 13 19-06-06 10:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no