Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg trenger tilbakemelding (Gerd ... og andre eksperter ...)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-09, 20:32   #1
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Jeg trenger tilbakemelding (Gerd ... og andre eksperter ...)

Jaja, frustrasjonen er temmelig stor her hos meg da....
Har begynt på kuren i dag, nesten, eller altså, pga tomt kjøleskap, så ble det vanlig frokost og lunsh, men nå har vi handlet litt og da ble det Gerd sin oppskrift på lasagne.............

Den var KNALLGOD
Jeg laget den slik som det sto i oppskrifta.
Men nå stresset jeg lissom med å få til å lage den, så det ble ikke noe veiing eller noe.
Min mann og jeg spiste omtrent halve, pittelitt mer kanskje.

Men åssen vet jeg hvor mange karber vi har fått i oss da da?
Du Gerd vet kanskje hvor mange karber det er i den oste lasagnen??

Men burde jeg ha veid det jeg hadde på talerkenen min?

Den resterende halvparten av oste lasagnen tenkte vi ha til lunch i morra..... det er vl ok det?

En anna ting.
Etter at jeg for 4 år siden sluttet å røyke, så har jeg vert "avhengig" av dops........."noe" å putte i munnen..... være seg alt fra dent, ifa, kongen av danmark, lacrol, dunderbomber, extra, ricola, ja jeg har ALTID slikt i bilen, og i lommene på jobb. Spesielt på jobb....
Er det noe som er "akseptert" å suge på når man er på ketolyse kuren?

Og jeg ser ingen gullerot noe sted....er det ikke lov, jeg elsker rå gullerøtter jeg da.... men er det nå bare brokkoli og blomkål som er lov?


Hmmmm..............

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 20:45   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: GERD.........og andre eksperter......

Helt umulig å vite hvor mange karber du spiser, viss ikke du veier og regner

Men jeg kan ikke tenke meg at det er noen krise, sånn for en gangs skyld.

Gulrot er ikke ketolysemat For mye stivelse.

Og det er masse lovlige grønnsaker, bare tenk at de skal vokse over jorda.
+ litt løk og sellerirot går an. Men dette står det om i boka

Når det gjelder drops, er jeg usikker, men søk i forumet, det er en del tråder om akkurat det

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 20:58   #3
Jannicke
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 261
Jannicke er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger tilbakemelding (Gerd ... og andre eksperter ...)

Jammen, når man lager den der ostelasagnen, så er vel den lik på mengde karber hver gang, er den ikke?
Slik at dersom en har regnet ut at 1/2 av den oppskrifta gir fekt 10 karber, så vet man det.....

Eller må hver ingrediens veies og måles og regnes på hver eneste gang??

Jannicke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: søker etter det rette Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 21:09   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger tilbakemelding (Gerd ... og andre eksperter ...)

Opprinnelig lagt inn av Jannicke, her.

Jammen, når man lager den der ostelasagnen, så er vel den lik på mengde karber hver gang, er den ikke?
Slik at dersom en har regnet ut at 1/2 av den oppskrifta gir fekt 10 karber, så vet man det.....

Eller må hver ingrediens veies og måles og regnes på hver eneste gang??

Ja, dersom du veier paprika og løk, så blir det like mange karber hver gang. Men om du ikke veier kan det variere litt, for en paprika veier ikke nø*aktig det samme hele tiden.

Vei maten til du får det i fingrene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 21:09   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger tilbakemelding (Gerd ... og andre eksperter ...)

På apoteket har de en serie drops som heter Fribol.
De er helt karbefri, men kan pga kunstig søtstoff gi problemer med vond mage om man spiser alt for mange!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-08-09, 21:13   #6
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Jeg trenger tilbakemelding (Gerd ... og andre eksperter ...)

Jeg spiser sukkerfri Ifa. De som er i pose.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-09, 18:08   #7
celeste
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trivelige trøndelag
Innlegg: 147
celeste er på en erverdig vei

Sv: Jeg trenger tilbakemelding (Gerd ... og andre eksperter ...)

Apotekets Fribol drops er veldig god. (skal heller ikke gi noen virkning på blodsukkeret) Søte Ifa i pose som tidligere nevnt, Rimi og Ica har sukkerfrie pepperdrops som er gode, men kan gi dårlig mage ved å spise for mye pga maltitolen. Helsekostbutikkene har også noen gode varianter.

Jeg også har vært avhengig av å ha drops/tyggis eller noe med meg, men holder på å venne det av meg

celeste er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo frem til jeg er ferdig med amminga, så blir det tilbake til ketolyse. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger sårt litt gode tips her. Bo hos andre en uke, hvordan klare være i ketose? Smurfepia Spørsmål og svar 1 04-04-09 11:17
Andre næringsstoffer vi trenger? mette_moj Ketolysekuren 0 03-03-09 09:01
Jeg er ny, og trenger tilbakemelding og litt hjelp bite_me Ketolysekuren 1 23-02-09 22:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no