Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketose og forbrenning av karbohydrater

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-10, 04:10   #1
tantess
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 12
tantess er på en erverdig vei

Ketose og forbrenning av karbohydrater

Mulig dette ligger i en annen tråd, men jeg har ikke funnet den.

Er det noen som vet hvor mange karbohydrater man forbrenner i timen om man ikke er i aktivitet?
Jeg spiser normalt ca. 25 g karbo pr. døgn, men nå havnet jeg i den situasjonen at jeg tok på meg en "krise-nattevakt", noe som betyr at jeg er våken i over 24 timer. Jeg hadde allerede spist mine måltider for dagen, men klarer ikke gå 10 timer på jobb uten noe å putte i munnen. Det er blitt to ekstra måltider med tilsammen 5 karb. Vil dette ha noe å si for meg?

__________________


tantess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis Deg Slank Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 08:44   #2
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose og forbrenning av karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av tantess, her.

Mulig dette ligger i en annen tråd, men jeg har ikke funnet den.

Er det noen som vet hvor mange karbohydrater man forbrenner i timen om man ikke er i aktivitet?
Jeg spiser normalt ca. 25 g karbo pr. døgn, men nå havnet jeg i den situasjonen at jeg tok på meg en "krise-nattevakt", noe som betyr at jeg er våken i over 24 timer. Jeg hadde allerede spist mine måltider for dagen, men klarer ikke gå 10 timer på jobb uten noe å putte i munnen. Det er blitt to ekstra måltider med tilsammen 5 karb. Vil dette ha noe å si for meg?

Kort historie: 5 ekstra karber har lite og ingenting å si!

Lengre historie: Om du holder deg i ketose handler litt om hvor ketosegrensa di går, hvor lenge siden sist du har spist, hva de karbene kommer av, etc etc. Men 5 ekstra karber betyr ingenting i den store sammenheng.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 11:06   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og forbrenning av karbohydrater

Opprinnelig lagt inn av tantess, her.

Mulig dette ligger i en annen tråd, men jeg har ikke funnet den.

Er det noen som vet hvor mange karbohydrater man forbrenner i timen om man ikke er i aktivitet?
Jeg spiser normalt ca. 25 g karbo pr. døgn, men nå havnet jeg i den situasjonen at jeg tok på meg en "krise-nattevakt", noe som betyr at jeg er våken i over 24 timer. Jeg hadde allerede spist mine måltider for dagen, men klarer ikke gå 10 timer på jobb uten noe å putte i munnen. Det er blitt to ekstra måltider med tilsammen 5 karb. Vil dette ha noe å si for meg?

Google basalforbrenning så finner du utregninger. Det avgjøres av alder, vekt og høyde og aktivitetsnivå

Når du ikke får nattesøvnen din forbrenner du også mer - jeg ville ikke hengt meg opp i disse to små ekstramåltidene

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye karbohydrater kan man få i seg og fortsatt være i ketose? Tojne Lavkarbo generelt 7 10-02-10 22:21
Forbrenning og trening Nike Trening 12 29-11-09 09:27
Forbrenning - når? Paris Lavkarbo generelt 3 01-09-09 22:08
Forbrenning? Helinor Spørsmål og svar 3 01-03-07 15:27
Forbrenning amo Generell ernæringsdebatt 2 18-06-06 23:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no