Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Oppskrifter med chiafrø

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-04-12, 20:42   #1
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Oppskrifter med chiafrø

Jeg kan ikke spise chia frø med fløte og ymse gode ting i hver dag... Så jeg lurer om noen har flere oppskrifter så jeg får i meg frøene? Noe uten fløte...?

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 22:38   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter med chiafrø

Jeg erstatter linfrø (50 % eller mer) med chiafrø når jeg baker brød, rundstykker etc

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 22:14   #3
bettylue
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 96
bettylue er på en erverdig vei

Sv: Oppskrifter med chiafrø

Hei!

Jeg bruker 1 dl vann til 3 ss frø og 1 ss creme fraiche samt litt vanilje ekstrakt. Topping med 1-2 hjemmelagd müsli ( oppskrift i boken Frokost og Lunsj, Hexenberg). Kan man tillate seg litt bær så er det helt nydelig. Favoritt frokost

bettylue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 00:09   #4
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Oppskrifter med chiafrø

Chiapudding kan lages med både kokosmelk, mandelmelk og soyamelk

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 05-03-14, 10:07   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Oppskrifter med chiafrø

Har laget chiapudding med kokosmelk og vaniljestevia med stor suksess. Spiser med masse kanel! Har også prøvd med kakao i, og det var også godt. Blander kokosmelk, chia og stevia og ev. kakao, og lar det stå i kjøleskapet over natta.
Har lest litt rundt på nettet, og det skal visst være veldig godt å bare varme det opp. Virker som om chiaen "tykner" fortere da, og selv om det meste jeg har funnet har vært med kakao, så fikk jeg nesten litt lyst til å teste varm chiapudding (eller grøt?!) med et smørøye og kanel.
Og så må jeg nesten teste dem i knekkebrødene mine, som jeg vanligvis lager med sesamfrø, linfrø og kanskje solsikkefrø/gresskarkjerner, vann, salt og fiberhusk. Har litt dilla! Chiafrø er, i hvert fall i denne puddingen, overraskende mettende! Mye mer mettende enn tilsvarende mengder kokosmelk i smoothie.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Chiafrø susasa_s Spørsmål om matvarer og oppskrifter 17 27-04-12 11:19
Müsli-Scones med Gojibær og Chiafrø... (med bilder) Mat for sjelen Frokost og kveldsmat 9 27-03-12 17:41
Chiafrø-dessert Borealis Kake/dessert og snacks 10 18-01-12 21:43
Oppskrifter?! iPrincess Ketolysekuren 8 09-06-11 09:37
Oppskrifter Channis Oppskrifter 0 24-05-11 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no