Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alkohol

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-12, 21:31   #1
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Alkohol

Wuuuuhh! Når man sier at man tåler alkohol dårligere på lavkarbo, kødder man ikke!
Jeg tok et glass deilig rosevin til maten, og det føltes som jeg hadde drukket hele flasken. Samme med typen som var ute en tur og drakk et par glass, gikk rett hjem og sluknet - til vanlig kan man knapt se at han har drukket før etter avsindig mange enheter! Og også sovnet i et par timer og føler meg fortsatt litt brisen.
Merkelig at kosthold har så mye å si! Vi lever ikke det strengeste LC-regimet engang!

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 21:39   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol

Opplever det slik jeg og, et glass vin og jeg er susete, to glass og jeg snøvler skikkelig...

Også rosèvin, jeg fant en før jul jeg ikke husker navnet på, men som var veldig god. Temmelig oransje i fargen, og kjempefrisk.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 21:40   #3
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol

Jeg lærte det første gang jeg drakk vin på lavkarbo. Ikke mye jeg tok, men jeg husker absolutt ingenting av hva jeg gjorde den kvelden. -Og jeg hadde visst vært litt underholdende.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 21:42   #4
psychgeek
Medlem
 
psychgeek sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 73
psychgeek er på en erverdig vei

Sv: Alkohol

Hehe! Godt det ikke bare er oss, da! Ellers brude jeg kanskje tenke over hva jeg forer meg og typen med;-)

Rosevin er farlig forfriskende! Spesielt når vi har sluttet å drikke annet enn vann. Da er det lett (for meg i hvertfall) å bikke innpå det glasset bittelitt for fort.

__________________


Startvekt: 67,2
Idealvekt: 60
psychgeek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan:-) Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 22:23   #5
Eirik N R
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 53
Eirik N R er på en erverdig vei

Sv: Alkohol

For meg kan det variere veldig. Kan godt ta meg et glass vin på kvelden og kjenne det skikkelig godt, men nå var jeg ute på byen på torsdag, og i løpet av kvelden drakk jeg tilsvarende 9-10 enheter, og ble sånn passe beruset uten å bli ordentlig full.. Jeg har alltid vært sånn at det varierer veldig på dagsformen for meg. Men husker godt første gangen jeg drakk etter å ha begynt på lavkarbo, da var det ikke mange slurkene som skulle til!

Eirik N R er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, rundt 50 gr KH per dag Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 22:25   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol

Jeg kan fint drikke ei flaske, til og med to nå og da ...! Opplevde bare den drøye ketosefylla i starten, hvor jeg knapt tålte å snuse på vinkorken, men det er over fem år siden nå. For mitt vedkommende har det bare gått seg til.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-05-12, 22:44   #7
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Alkohol

Merka ikkje store forskjella egentlig.
Men eg spiser skikkelig feit mat før eg går ut (det gjorde eg på høgkarbo også når eg tenker meg om) feks en stor tallerken rømmegraut

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:05   #8
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Alkohol

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg kan fint drikke ei flaske, til og med to nå og da ...!

Kan (dessverre) signere på denne Utrolig hvor mye jeg kan bøtte innpå når jeg setter i gang......

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 21:10   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Kan (dessverre) signere på denne Utrolig hvor mye jeg kan bøtte innpå når jeg setter i gang......

Jeg må nok begrense meg litt i forhold til i hin hårde dager, men det tror jeg faktisk at har med at en yngre kropp med 25 kilo mer å bære på tåler noe mer alkohol, rett og slett. Men som noen sa her tidligere, har det mye med dagsformen å gjøre, samt syklus, matintak etc ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-05-12, 22:39   #10
Stabukken
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 69
Stabukken er på en erverdig vei

Sv: Alkohol

Jeg tåler like mye alkohol nå på lavkarbo. Pinlig, men min beste venninne påstår jeg kan drikke de fleste under bordet...

Stabukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alkohol polvott Spørsmål og svar 3 16-12-09 11:08
Alkohol Ada Ketolysekuren 24 25-09-07 11:29
Alkohol pernille1234 Spørsmål og svar 7 03-05-07 14:20
Alkohol??? Vixen Spørsmål og svar 17 30-10-06 08:52
Alkohol burberry Spørsmål og svar 1 27-01-06 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no