Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva om sticksene er for gamle?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-08, 01:31   #1
vossajinto
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 177
vossajinto er på en erverdig vei
Question

Hva om sticksene er for gamle?

Prøver meg på ketolysekuren.. Kjempegreitt å kunne teste om man er innen for "vekt tap" grensa, så eg bruker sticks..

Men leste på en thread her om dagen at man må passe på at de ikke er gått ut på dato.. Og ikke bruke dem "så og så" lenge etter man har opnet boxen..

Fått sticks hjå ei diabetikar venninde, men då ho er ganske rotete og ikkje så flink til å holde orden på ting (likner sånnsett mye på meg) så veit me ikkje kor gamle dei e..

Lurer derfor på hvorfor det er en "best før"- dato på sticksene.. Og hvordan de eventuelt slår ut feil når de er gått ut på dato..

__________________



vossajinto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-11-08, 01:37   #2
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hva om sticksene er for gamle?

Vet ikke hvordan det er ang dato men det står jo at man ikke skal utsette de for varme og sånn, derfor har jeg dem ikke på badet lenger. Hadde dem på badet før, men nå har jeg dem på kjøkkenet, og henter heller en når jeg skal ha en. Logisk egentlig at varme over 30 grader skader dem, og har nettopp lest at på et bad er det enkelte ganger opp mot 37,5 grader (av en eller annen grunn..) Men dato vet jeg ikke, kanskje det er noe virkestoff inni dem som ikke reagerer på samme måte når de er gamle og kanskje slår ut feil, kjedelig at stix sier at du er i ketose om du ikke er det og motsatt..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:54   #3
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hva om sticksene er for gamle?

Hei
Ketolysestixene har innlegg i pakken med forklaringen. Kjemien som fanger ketoner er ømnfindtlig for varme og fuktighet.
Man tar stixen ut av boksen når den skal brukes og setter straks lokk på boksen igjen.
Når stixen slutter å fungere viser den ofte en litt grønnlig-rosa farge.
På ketolysestixene er siste salgsdag 8 måneder før de slutter å virke.
(forutsatt korrekt oppbevaring).
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 12:14   #4
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hva om sticksene er for gamle?

Men jeg kjøpte jo stix i nettbutikken for ca en mnd siden, og de går ut januar 2009? Det er jo ikke 8 mndr? skal vel alltids klare å bruke dem opp alikevel

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 14:51   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hva om sticksene er for gamle?

Samme her Ella-A. Fikk mine nå for ikke så lenge siden og de også går ut i januar 2009.
Torkil: Har du fått inn nye stick for nå tisser eg på mine hver kveld bare for å bruke de opp

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 15:33   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva om sticksene er for gamle?

Jeg tror Torkil mener at de holder seg 8 måneder etter datoen som står på pakka. Det er siste salgsdato

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 16:49   #7
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Hva om sticksene er for gamle?

åja sånn ja, men det er jo lurt.. håper det er det han mener

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor gamle er vi? Max Generell diskusjon 47 12-09-08 08:13
Hvor gamle egg kan man bruke? mofe Spørsmål om matvarer og oppskrifter 14 20-04-08 19:45
Bruk av sticksene Max Ketolysekuren 2 14-01-08 08:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no