Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Stekt gresskar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-03-07, 14:57   #1
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Stekt gresskar

Jeg kjøpte meg et minigresskar for noen dager siden, og tenkte jeg skulle teste det ut. Rått var det bare veldig hardt og ikke spesielt godt. Prøvde nettopp å friterer det i olje (i båter) og det smaker nesten som pomfrittes bare bedre igrunn.. søtere! Men dette er vel kanskje ikke så bra eller? ikke noe bedre enn poteter hvertfall? frøene var også gode å spise

hadde vert interessant om noen viste noe mer om det her.

Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 22:54   #2
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Stekt gresskar

Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.

Jeg kjøpte meg et minigresskar for noen dager siden, og tenkte jeg skulle teste det ut. Rått var det bare veldig hardt og ikke spesielt godt. Prøvde nettopp å friterer det i olje (i båter) og det smaker nesten som pomfrittes bare bedre igrunn.. søtere! Men dette er vel kanskje ikke så bra eller? ikke noe bedre enn poteter hvertfall? frøene var også gode å spise

hadde vert interessant om noen viste noe mer om det her.

Lotusia

Har ikke funnet noe KH innhold på rå minigresskar, men de har muligens samme KH inn som de vanlige store rå gresskarene? De har kun 2,8 g KH pr 100g og er jo bedre enn poteter.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 20-03-07, 23:03   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Stekt gresskar

Hvilken olje bruker du til fritering da?
Husk at de fleste oljer blir ødelagt ved høye temperaturer

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-03-07, 01:53   #4
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Stekt gresskar

Jeg brukte stekeolje.
smakte utrolig godt! fikk masse av energi a det også, så veit ikke om det var pga. karbo eller hva det var. usikker på om jeg reagerte på det. må nok prøves igjen ambefales på det sterkerskte. om det er bedre enn poteter er det jo hvertfall en fantastisk poteterstattning!

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppskrift på indisk stekt ost? trude70 Oppskrifter 11 04-03-11 18:15
Siljes supre lavkarbo stekt ris :D Siljevanilje Middag 1 12-11-06 20:34
Stekt løk Tingeling Lavkarbo generelt 2 21-10-05 14:37
Stekt tunfisk... Så enkelt, da! Karin Middag 0 26-06-05 02:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no