Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er skikkelig sulten ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-09-07, 14:52   #1
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Jeg er skikkelig sulten ...

Til lunsj hadde jeg 1 kyllingfilet og 3 remser skogsbacon, de er ikke så store de remsene, men i tillegg til dette hadde jeg litt salat og en dæsj med seterrømme som dressing.

Både jeg og mannen ble ikke mett av dette her, men hvor mye kan man egentlig spise??? Jeg tenker jo litt økonomi og jeg da, men er det sånn at viss man ikke blir helt skikkelig mett at man ikke går ned pga det?

Og så har jeg forstått det sånn at man skal ligge på 15 karber daglig, ikke mer enn det helst... Hørtes dette riktig ut?

Som dere vet så er jeg uerfaren, men jeg må spørre dere for jeg har ikke fått boka enda...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 14:59   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er skikkelig sulten...

Opprinnelig lagt inn av *Mette*, her.

Til lunsj hadde jeg 1 kyllingfilet og 3 remser skogsbacon, de er ikke så store de remsene, men i tillegg til dette hadde jeg litt salat og en dæsj med seterrømme som dressing.

Både jeg og mannen ble ikke mett av dette her, men hvor mye kan man egentlig spise??? Jeg tenker jo litt økonomi og jeg da, men er det sånn at viss man ikke blir helt skikkelig mett at man ikke går ned pga det?

Og så har jeg forstått det sånn at man skal ligge på 15 karber daglig, ikke mer enn det helst... Hørtes dette riktig ut?

Som dere vet så er jeg uerfaren, men jeg må spørre dere for jeg har ikke fått boka enda...

Heisann.

Man skal ikke gå sulten på ketolysekuren. I begynnelsen kan man oppleve litt sult, men det går over.
Man skal spise seg mett til hvert måltid. Ikke stappmett

Man skal ligge på mellom 15 og 20 karber daglig. Og karbene skal fortrinnsvis komme fra grønnsaker som vokser over jorda.
Fete oster,egg, reint kjøtt/fugl og fisk (gjerne laks som er god og fet) metter godt. Fete sauser osv...

Jeg syns økonomisk at jeg ikke bruker mer penger nå enn før jeg begynte med ketolyse, dette fordi jeg ikke kjøper halv/helfabrikata og alt godteri og junk lenger...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 15:56   #3
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Jeg er skikkelig sulten...

Første to ukene av kuren var jeg mer sulten og spiste mye mer enn hva jeg gjør nå. Så bare spis dere, det blir sikkert bedre, man skal jo spise til man er akkurat mett.

Kvinner skal vel spise 15 g karbo og menn 20 g karbo.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 17:58   #4
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Sv: Jeg er skikkelig sulten...

Takk for svar...

Jeg kjøpte en pakke med knekkebrød når jeg var i butikken... En pakke med RYVITA, den inneholdt 5,9g karbo i hvert knekkebrød... Jeg tok en sånn nå med hjemmelaga rekesalat på... Knall godt og det metta ganske godt og...

Det er godt at man ikke skal være sulten egentlig, at det går seg til, viss ikke så hadde dette vært litt mer stress å gjort... men viss man er sulten, er det da vanskeligere å gå ned i vekt???

Jeg er ikke sikker på hvor mye karbo jeg har fått i meg i dag, men en viss peiling har jeg...

Knekkebrød: 5,9g
2 ss seterrømme: ?
1 tomat: ?
1/4 agurk: ?

Noen som vet hvor mye karbo det er i det andre jeg har spist her?

Når begynner de fleste å gå ned i vekt?

Tuuuusen takk for at dere svarer meg

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:28   #5
kristweh
Medlem
 
kristweh sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 46
Innlegg: 97
kristweh er på en erverdig vei

Sv: Jeg er skikkelig sulten...

skal du på ketolyse skal du nok ikke ha knekkebrød ,men heller lag deg en brøderstatning eller ziggilapper( på oppskrifter)
går ikke sulten i det hele tatt...
en deilig kur mener da jeg...skal spise dere sånn passelig mette..
er nok en litt dyr kur. med mye kjøtt og slikt, men tenk på alt du "slipper" å kjøpe?
lykke til videre...

__________________
kristweh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:37   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er skikkelig sulten...

Opprinnelig lagt inn av kristweh, her.

skal du på ketolyse skal du nok ikke ha knekkebrød ,men heller lag deg en brøderstatning eller ziggilapper( på oppskrifter)
går ikke sulten i det hele tatt...
en deilig kur mener da jeg...skal spise dere sånn passelig mette..
er nok en litt dyr kur. med mye kjøtt og slikt, men tenk på alt du "slipper" å kjøpe?
lykke til videre...

Jeg har motsatt opplevelse, at lommeboka er tykkere nå etter at jeg begynte med ketolyse For jeg impulskjøper ikke lengere!! Alt er nøye planlagt og snopet jeg rasket med meg i full fart er det blitt en slutt på. For ikke snakke om brus....

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 18:47   #7
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg er skikkelig sulten...

Hei Mette

Er ganske ny her jeg også. Men jeg har gått på Ketolysekuren i 1 måned og 4 dager. Har gått ned 10 kilo. Fra 124 til 114.
Ang. det å ikke være mett. Jeg har ikke gått sulten en eneste dag. Har spist meg god å mett alle måltidene. Etter et par uker merket jeg at mengden mat jeg trengte for å bli mett er blitt mindre og jeg er mindre og mindre sulten. Har nesten ikke lyst på snoop heller.
Må tilstå at jeg er ikke noe videre flink til å telle karb nøyaktig. Det går mer på sånn ca. Men jeg tror ikke jeg ligger på så mye mer enn 20 karb i døgnet.
Jeg hadde det største vekttapet de 2 første ukene. Deretter har det flatet mer ut.

Det er ingen hensikt i å gå sulten. Det er andre slankekurer som bruker den metoden. Spis deg mett. Det er mitt råd.

Til frokost bruker jeg å, steke opp litt kjøttdeig, røre sammen 2 egg med en skvett fløte i å slå det over kjøttdeigen, å så røre det sammen slik at det blir en eggerøre. (sparer karboene til senere). Mengden kjøttdeig avhenger av hvor sulten jeg er. Varierer med forskjellige krydder.

Denne har jeg brukt mye. Husker ikke hvem som skrev den men det var en her på forumet.
”potetsalat (selv om det er blomkål biter i stedet for poteter)

1 blomkålhode
Creme fraiche
Majones
Sennep
3 stk vårløk

Del blomkålen i biter og kok til møre...
Mix majones med creme fraiche og en dæsj sennep.
Hakk vårløken i biter og bland i 'kremen'
Skyld blomkålbitene i kaldt vann og bland inn.

Jeg brukte kanskje 4-5 ss majones og 3 ss creme fraice og 1 ss sennep.
(brukte den gule french sennepen som kun innheolder 0.13 kh per 100 gram)”

Den kan man bruke til nesten alt. Kjempegod og godt med fett.

Jeg bruker en del kjøttdeig også. Bruker å lage opp en mengde kjøttkaker å ha i fryseren. Godt til middag og godt hvis man har lyst noe mellom måltider. Kjøttkaker/karbonader kan man variere mye. Steke opp bacon å ha i biter er kjempegodt. Ellers bruker jeg løk, paprika, forskjellige krydder, litt mais med mer (godt med ”potetsalat” det også). Gjerne med salat til.
Jeg bruker å kjøpe inn en haug med Findus Gourme Laksestykker når de er på tillbud (godt med ”potetsalat” til). Jeg brukte å spise 2 stk men nå er det nok med et..

Se på oppskrifter her på forumet. Masse gode tips der. Jeg kan virkelig annbefale Ziggys smørgrøt og vafler. Har ikke prød Polar lappene enda men skal gjøre det.
Mama Lupes Tortillas (3 karb pr tortilla) er også kjempegod. Bruker dem til bunn på pizza også

Fant denne her om dagen:
En deilig kjappis
Ferdig kremfløte
cottagecheese
Fun-saft, peach passion.

Miks kremfløten og cottagecheesen , tilsett saft etter smak.
Bland gjerne litt mandler eller nøtter i.”

Kjempegod Når man har lyst på noe godt

http://www.lavkarbo.no/ står "Den store Matvaretabellen"
Her finner du næringssammensetningen i de fleste norske matvarene.
Jeg har skrevet dem ut å har dem liggende på kjøkkenet sånn atdet er lett å slå opp i.

(Det står på rømmeboksen hvor mye karbo det er i den. 2,9g karb pr 100g. Altså 8,7 karb på hele boksen)

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 19:32   #8
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Jeg er skikkelig sulten...

Opprinnelig lagt inn av kristweh, her.

skal du på ketolyse skal du nok ikke ha knekkebrød ,men heller lag deg en brøderstatning eller ziggilapper( på oppskrifter)
går ikke sulten i det hele tatt...
en deilig kur mener da jeg...skal spise dere sånn passelig mette..
er nok en litt dyr kur. med mye kjøtt og slikt, men tenk på alt du "slipper" å kjøpe?
lykke til videre...

Enig, anbefaler heller Ziggy-lappene (eller Nannah-lappene!) eller Nabobrødet. Begge ligger under "bakst" på oppskrifsforumet, og de har kun 1-2 karbohydradter per skive. Ganske mye mindre enn et knekkebrød altså.
Vet ikke om knekkebrød nødvendigvis er så farlig på ketolyse, men når du sier 6 karber per skive, er jo det ca en tredjedel av dagsrasjonen. Synes du ikke det er litt kipt, da, hvis du kan heller lage deg noe som har mye mindre og metter MYE mer?

Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 19:52   #9
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er skikkelig sulten...

Opprinnelig lagt inn av *Mette*, her.


Jeg er ikke sikker på hvor mye karbo jeg har fått i meg i dag, men en viss peiling har jeg...

Knekkebrød: 5,9g
2 ss seterrømme: ?
1 tomat: ?
1/4 agurk: ?

Noen som vet hvor mye karbo det er i det andre jeg har spist her?

Når begynner de fleste å gå ned i vekt?

Tuuuusen takk for at dere svarer meg

I stedet for å spørre andre hvor mange karbohydrater du har fått i deg, hva med å regne selv? Du finner informasjon om næringsinnhold på pakkene på f.eks rømme, og grønnsaker i matvaretabellen på forsiden på lavkarbo.no. Du er nødt til å måle og veie, iallefall i begynnelsen.

Ikke stygt ment, men det blir mye enklere for deg selv om du lærer deg å regne selv.

Du kan også bruke programmer som mat på data (søk) for å beregne hva du får i deg.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 22:26   #10
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Sv: Jeg er skikkelig sulten ...

Takk figjen dere

Det er mye å sette seg inn i så da blir muligens spm mine litt mange...
Håper boka kommer i morgen, men bann på at jeg må spørre dere litt i senere tid og...

terry: Takk for mange gode tips, skal prøve ut den "potetsalaten"

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-07, 22:53   #11
Eliram
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 38
Eliram er ny på veien

Sv: Jeg er skikkelig sulten ...

hei, får man kjøpt Mama Lupes Tortillas i Norge? jeg bestilte dem fra england og de er utrolig gode

__________________


Eliram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-09-07, 00:25   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er skikkelig sulten ...

De selger de tortillaene på www.dialife.dk.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no