Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 17:55   #1
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Denne gangen er det en journalist i Aftenposten som har testet ut lavkarbo aka Skaldeman.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 17:58   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene...

Ser Nerthus har vært der allerede!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 18:40   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene...

kan vel begynne og se pr-kåt ut her...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:42   #4
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

VG har også en artikkel om henne i dag.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 19:46   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

kan vel begynne og se pr-kåt ut her...

Neida! Du er råflink du!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 00:57   #6
PrøveKanin
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 195
PrøveKanin er ny på veien

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Hun har ikke avveket en gulrot fra dietten men spist mørk sjokolade ? I tillegg skulle jeg gjerne visst om det er sukker i alle disse fancy kaffe-variantene som ramses opp her (har ingen anelse om hva noen av de uttrykkene betyr da jeg aldri er på kaffebar)

Skulle gjerne også sett en fullverdig meny av hva som har blitt spist (uten at jeg vil mistenkeliggjøre henne slik som mange lavkaloriere blir mistenkeliggjort dersom de ikke lykkes)

PrøveKanin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no - Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 07:27   #7
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

kan vel begynne og se pr-kåt ut her...

Neida, stå på du!!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:16   #8
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Det er mange mulige forklaringer, kan hende hun ikke er helt ærlig? Kan hende hun har spist mindre grønnsaker enn hun hevder? Har hun spist fet fisk i særlig grad? Nøtter? Olivenolje?

Hun sier jo at ADHDen har blitt bedre, men dette kommer i en bisetning. Ja, noen legger på seg av lavkarbo pga leptin, ASP osv og lavkarbo passer ikke alle, men det høres ut som hun har kjørt en ekstrem variant, ikke vært insulinresisten i utgangspunktet, hun er kvinne litt opp i årene (disse sliter ofte mer ift lavkarbo og vekt pga hormoner). Jeg er overbevist om at hun hadde lyktes bedre med en litt mer liberal tilnærming enn å frotse ubegrenset i fett som det høres ut som hun har gjort, lavkarbo er mye mer enn det.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:26   #9
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Den halve sjokoladeplaten henger jeg meg glatt opp i. De færreste klarer å kjøre med full gass og bremsen inne. Hadde det enda vært to ruter 87% sjokolade...
Jeg vet selv som sjokoladeelsker at jeg ikke går ned overhodet om jeg spiser så mye sjokolade og samtidig har høyt fettinntak. Holdt på sånn i flere år jeg. Jeg sier ikke at ikke lavkarbo virker av den grunn, da mener jeg lavkarbo uten å spare på fettet. Det kan ta tid å lære egen kropp å kjenne. Masse skummet melk og latte daglig - da bør man ikke skylde på LCHF eller hva man velger av retning uten å følge den. Jeg er også glad i latte, bare å lese journalen min hvordan jeg ikke har vært villig til å gi slipp på min latte. Nå har jeg gitt slipp på både latte og mengder med mørk sjokkis og magemålet minker, buksene passer bedre selv om vekta ikke flytter seg noe særlig, men vekta i seg selv er jo ikke noe mål. Jeg spiser fortsatt mye fett, men er bedre på å spise passe i stedet for masse uten at jeg dermed sagt går sulten.
Jeg har lest mange lavkarbobøker, men å lære å gjøre små justeringer underveis, å være villig til å gi slipp på klare partystoppere - sånne ting lærer jeg ved å lese om folks erfaringer her, både av overvektige og normalvektige. Dette forumet er en gedigen ressurs. Tror ikke det er samlet så mye erfaringsgrunnlag mange andre steder (nå tenker jeg norske forhold) på dette temaet - livsstil - kosthold - vektap med lavkarbo som utgangspunkt.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:33   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Den halve sjokoladeplaten henger jeg meg glatt opp i. De færreste klarer å kjøre med full gass og bremsen inne. Hadde det enda vært to ruter 87% sjokolade...
Jeg vet selv som sjokoladeelsker at jeg ikke går ned overhodet om jeg spiser så mye sjokolade og samtidig har høyt fettinntak. Holdt på sånn i flere år jeg. Jeg sier ikke at ikke lavkarbo virker av den grunn, da mener jeg lavkarbo uten å spare på fettet. Det kan ta tid å lære egen kropp å kjenne. Masse skummet melk og latte daglig - da bør man ikke skylde på LCHF eller hva man velger av retning uten å følge den. Jeg er også glad i latte, bare å lese journalen min hvordan jeg ikke har vært villig til å gi slipp på min latte. Nå har jeg gitt slipp på både latte og mengder med mørk sjokkis og magemålet minker, buksene passer bedre selv om vekta ikke flytter seg noe særlig, men vekta i seg selv er jo ikke noe mål. Jeg spiser fortsatt mye fett, men er bedre på å spise passe i stedet for masse uten at jeg dermed sagt går sulten.
Jeg har lest mange lavkarbobøker, men å lære å gjøre små justeringer underveis, å være villig til å gi slipp på klare partystoppere - sånne ting lærer jeg ved å lese om folks erfaringer her, både av overvektige og normalvektige. Dette forumet er en gedigen ressurs. Tror ikke det er samlet så mye erfaringsgrunnlag mange andre steder (nå tenker jeg norske forhold) på dette temaet - livsstil - kosthold - vektap med lavkarbo som utgangspunkt.

Helt enig med deg - for meg har forumet vært alfa og omega når det gjelder kostholdsendring!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:57   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Helt enig med deg - for meg har forumet vært alfa og omega når det gjelder kostholdsendring!

Lurer på om hun har vært innom forumet? Det med at folk rundt henne ba henne kjøre på fikk meg til å lure på det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:59   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lurer på om hun har vært innom forumet? Det med at folk rundt henne ba henne kjøre på fikk meg til å lure på det?

Hun har sikkert vært innom, men ikke benyttet anledningen til å stille spørsmål... hadde hun lagt ut sin meny tror jeg mange hadde reagert

Hvorfor hun fortsatte og pakke i seg store mengder selv om hun var kvalm og mett er meg uforståelig.

En kommentar jeg har litt sansen for er jo at to år på ekstrem fettholdig lavkarbo gjorde at damen BARE la på seg 4 kilo

Dessuten, et poeng som kanskje ikke kommer godt nok fram, hun spiser FREMDELES lavkarbo, men har redusert fettinntaket og økt kh-inntaket noe

Morsomt å lese kommentarene på VG - det er MANGE nå som har fått mye kunnskap om lavkarbo, espen rostrup siteres jevnlig, linker til informasjon om kolesterol er det flust av osv

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:02   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Eller hun har spurt på feil måte....

Hun følte vel behov for å pakke i seg fordi hun kom utsultet fra lavkalori.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:31   #14
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Men hjelpes, 4 egg + 1/2 pakke bacon + 1/2 avocado med majones til frokost. Kjenner jeg blir litt småkvalm og mett bare av tanken..

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:33   #15
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Jeg er så lei disse tåpene.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:39   #16
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Opprinnelig lagt inn av Ana, her.

Men hjelpes, 4 egg + 1/2 pakke bacon + 1/2 avocado med majones til frokost. Kjenner jeg blir litt småkvalm og mett bare av tanken..

Jeg antar det er dama det står om i dagens Dagbladet (12/10-2011) dere snakker om? Hvis hun spiste 1000 kcal (det er sikkert mer enn det også, det du skisserer over her) til frokost og minst like mye 2-3 ganger til i løpet av en dag - og var ganske normaltvektig i forkant - er det ikke det minste rart at hun la på seg gitt. Jeg hadde trillet rundt for lenge siden med et sånt kaloriinntak...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:50   #17
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Jeg synes artikkelen var grei. Hun påstår ikke at hun er en ekspert, hun kommer bare med sin egen erfaring. Ikke slakter hun lavkarbo generelt heller.

  Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 12:09   #18
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Sitat:

Da journalist Pernille Dysthe la om til lavkarbo gikk hun opp 4kg på 3 måneder. I en artikkel for Aftenposten forteller hun at hun er bekymret for hva lavkarbo kan gjøre med folkehelsa. Vi gir deg vår mening om saken.

Les hele blogginnlegget her

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 12:19   #19
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Helt på trynet å kalle noe for steinalderkost når det inkluderer store mengder moderne, uspiselige varer som majones (planteolje/omega-6) og (homogeniserte) meieriprodukter. Men lavkarbo må det gjerne kalles. (Edit: fordi det ER lite karbohydrater... )

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 12:20   #20
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg antar det er dama det står om i dagens Dagbladet (12/10-2011) dere snakker om? Hvis hun spiste 1000 kcal (det er sikkert mer enn det også, det du skisserer over her) til frokost og minst like mye 2-3 ganger til i løpet av en dag - og var ganske normaltvektig i forkant - er det ikke det minste rart at hun la på seg gitt. Jeg hadde trillet rundt for lenge siden med et sånt kaloriinntak...

Det er Pernille Dysthe som sier det i VG (link litt lenger oppe)

Sitat:

- Jeg overdrev nok, og i starten spiste jeg fire egg, en halv pakke bacon, en halv avocado og ekte majones til frokost. Jeg var mett til klokken tre. Men jeg var streng mot meg selv, og holdt meg unna karbohydrater, beskriver hun

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 12:30   #21
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg er så lei disse tåpene.

Kunne ikke sagt meg mer enig, jeg er ikke enig i at all publisitet er av det gode slaget heller. Tenk om det kunne vært en hemmelig diett som ingen skjønte noe av? Bare så forandringen hos medmenneskene, når de spurte hva hemmeligheten bak denne fantastiske nattesøvnen, vektnedgangen og utømmelig energi kunne vi svart noe sånn som:

Sitat:

Jeg kan godt fortelle deg det, men da må du flytte til Sibir rett etterpå.

Eller no sånt. Gud, jeg bør bli manusforfatter. Jeg ser for meg hele filmen i hodet.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 12:57   #22
Ennah79
Medlem
 
Ennah79 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 44
Innlegg: 353
Ennah79 er ny på veien

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Opprinnelig lagt inn av Sungrazer, her.

Les hele blogginnlegget her

Et utrolig godt og nyansert blogginnlegg

__________________



Dagboken min Små delmål - på en lang vei å gå Oppstart 1. oktober-gjengen
Ennah79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - fortsatt vekttap Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:16   #23
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Opprinnelig lagt inn av Ennah79, her.

Et utrolig godt og nyansert blogginnlegg

Fitnessbloggen er en kjemperessurs innen temaene kosthold og trening, og bør besøkes daglig av alle som er interessert! Nå er det også lansert et eget forum, som jeg anbefaler alle her inne å bli medlem av. Der inne finnes mange kunnskapsrike folk, og personangrep og usaklige innlegg er foreløpig helt fraværende.

Er du ute etter en faktabasert diskusjon med innspill fra begge sider av kostholdsdebatten, er fitnessbloggens forum stedet å være!

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 14:54   #24
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Fitnessbloggen er en kjemperessurs innen temaene kosthold og trening, og bør besøkes daglig av alle som er interessert! Nå er det også lansert et eget forum, som jeg anbefaler alle her inne å bli medlem av. Der inne finnes mange kunnskapsrike folk, og personangrep og usaklige innlegg er foreløpig helt fraværende.

Er du ute etter en faktabasert diskusjon med innspill fra begge sider av kostholdsdebatten, er fitnessbloggens forum stedet å være!


LITT uenig i at usaklige innlegg er helt fraværende, har vært inne og registrert meg og smuglest litt

I tillegg er det godt med faktabasert diskusjon fra begge sider i kostholdsdebatten, men jaggu meg var det bra med argumenter som ikke var faktabasert også - jfr "jeg er bare vanskelig".

Forumsmessig vil det jo ikke være særlig forskjell mellom lavkarbo.no og forumet på fitnessbloggen, man kan jo velge og være hvem man vil.

Jeg har derimot stor sans for tema-artiklene, da man i større grad VET hvem som har skrevet de og hvilken bakgrunn disse har. Gir litt større pondus og uttale seg om noe hvis man samtidig har en noenlunde bakgrunn innen emnet.

La meg avslutte med at jeg synes du er imponerende saklig og kunnskapsrik i dine innlegg, både her og der - og i artikler du har skrevet. Hvis bildet av deg i forumet hos fitnessbloggen er reelt deg - må jeg si at til å være såpass ung har du tilegnet deg mye fag- og menneskekunnskap på kort tid

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 15:34   #25
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Atter et innlegg om lavkarbo i nettavisene ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

LITT uenig i at usaklige innlegg er helt fraværende, har vært inne og registrert meg og smuglest litt

I tillegg er det godt med faktabasert diskusjon fra begge sider i kostholdsdebatten, men jaggu meg var det bra med argumenter som ikke var faktabasert også - jfr "jeg er bare vanskelig".

Forumsmessig vil det jo ikke være særlig forskjell mellom lavkarbo.no og forumet på fitnessbloggen, man kan jo velge og være hvem man vil.

Jeg har derimot stor sans for tema-artiklene, da man i større grad VET hvem som har skrevet de og hvilken bakgrunn disse har. Gir litt større pondus og uttale seg om noe hvis man samtidig har en noenlunde bakgrunn innen emnet.

La meg avslutte med at jeg synes du er imponerende saklig og kunnskapsrik i dine innlegg, både her og der - og i artikler du har skrevet. Hvis bildet av deg i forumet hos fitnessbloggen er reelt deg - må jeg si at til å være såpass ung har du tilegnet deg mye fag- og menneskekunnskap på kort tid

Usaklige innlegg vil det alltid være, men syns det er færre av de der inne enn mange andre steder. Det samme gjelder dette forumet, som helt klart er et av de kostholdsforumene med høyest kunnskapsnivå.

Jeg er 23 år, så får det være opp til andre å bedømme om dette er ungt eller ikke

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Espen Rostrups innlegg om innføring i lavkarbo Bindi Spørsmål og svar 1 16-07-11 11:42
Nye innlegg / Mine innlegg Bokhylle Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 14 15-07-11 08:11
Blogg. Redigere "innlegg-fremvisning" (eldre innlegg) på blogg.no? Opheliia Generell diskusjon 3 02-10-10 22:56
Æsj, æsj og atter æsj quebec Ketolysekuren 1 06-06-08 22:06
Atter en brødoppskift Kanutten Bakst 21 27-09-07 20:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no