Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ned i vekt

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-06, 20:05   #1
Amk
Juniormedlem
 
Amk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 37
Innlegg: 14
Amk er på en erverdig vei

Ned i vekt

Hei alle sammen.

Jeg lurer bare på hvor mange kg. man kan gå ned på 2 uker om man holder seg til trening og når jeg bare spiser rent kjøtt?

Vet dere ikke liker måten å gå ned på, hvor er grønnsakene osv Men, det skal jeg begynne med etterpå. Vil bare ha en pang-start!

__________________
Amk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 20:07   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Ned i vekt

Vil tro det kommer veldig mye an på hvor mye du veier idag, i forhold til høyden. Samt muskelmasse, treningsmengde, etc....og jeg tror faktisk du kunne hatt bedre vektreduksjon, hvis du satset på mest fett, og så noe proteiner(kjøtt)....

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 06-07-06, 20:09   #3
Amk
Juniormedlem
 
Amk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 37
Innlegg: 14
Amk er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt

Jo.. Kanskje. Men jeg har gjort dette før, husker det funka som bare det. Men, husker ikke hvor mye jeg gikk ned.. Jeg er 69kg. og 169 høy..

__________________
Amk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 05:33   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt

Å bare spise kjøtt er absolutt ikke bra for kroppen din. Den trenger mer variasjon. Også fordi bare kjøtt er tungt fordøyelsemessig. Du får også en "overdose" med proteiner..... En slik metode vil du kanksje gå ned med, men om du går ned fortere ned med det enn med fett i tillegg (og grønnsaker) tviler jeg sterkt på. Det er også en av flere ypperlige oppskrifter på jojo slanking (enhver metode som kun inneholder en mattype kommer inn her).

Du velger selv hva du vil gjøre med kroppen din. Men jeg advarer sterkt mot en slik fremgangsmåte....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 16:21   #5
Amk
Juniormedlem
 
Amk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 37
Innlegg: 14
Amk er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt

Jeg spiser også fiberrik med ost og kjøttpålegg. Spiser ikke bare rent kjøtt. Men der er det som er hoved greia.

__________________
Amk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 19:21   #6
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Ned i vekt

Hvis du har gjort det før, og du fortsatt må ta av noen kg, så har vel noe gått feil?

Synes heller du skal spise skikkelige balanserte måltider og satse på å bruke ca 15 uker på vekt-nedgangen.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 19:52   #7
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Amk

Jo.. Kanskje. Men jeg har gjort dette før, husker det funka som bare det. Men, husker ikke hvor mye jeg gikk ned.. Jeg er 69kg. og 169 høy..


Ned 10-15 kilo når du nå veier 69 og er 169 høy.. Skurrer i mine ører..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 07-07-06, 23:26   #8
Amk
Juniormedlem
 
Amk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 37
Innlegg: 14
Amk er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt

Skjønner deg godt.. Men er ganske stor til å bare være 69kg.. Jeg har gått ned noen kg. etter at jeg har begynt med dietten da.. Så jeg var ikke 69 da jeg begynte.

__________________
Amk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 00:14   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Ned i vekt

Da har du i så fall alt for liten muskelmasse. Du mister muskelmasse ved å gå for fort ned i vekt, eller spiser for mye eller for lite protein. Kroppen vil helst forbrenne det det har rikelig rilgang på og spiser du bare proteiner vil kroppen også finne kroppens egne proteiner som er musklene. Spiser du for lite protein vil du ikke ha nok protein til å vedlikholde musklene og du taper vil tape muskler. Muskler er viktig for å opprettholde forbrenningen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 12:23   #10
Amk
Juniormedlem
 
Amk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 37
Innlegg: 14
Amk er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt

Men uansett om jeg er stor eller ikke, hvorfor skal det være så himmla viktig for dere? Jeg er her for å få hjelp til å føle meg bedre.. Ikke sitte igjen med dårlig samv. Jeg har hatt et tøft år, dermed la jeg på meg noen kg. Og jeg vil gjerne ta de av igjen.. Lykke til videre da folkens

__________________
Amk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 13:04   #11
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Ned i vekt

Jeg skjønner jo at du kan bli litt frustrert av de svarene du får, men vi prøver faktisk å hjelpe deg på rett spor. Dette forumet er ikke akkurat for de som kjapt vil ned noen/mange kilo, da kan du like gjerne kjøpe noen ukeblader på Narvesen. Og det er viktig for oss å få frem farene med overdreven rask vektnedgang. Du mister kanskje vekt, men så enn høres ut, så blir du kanskje fetere enn du var før om også mister muskelmasse. Som de fleste her har påpekt så er sakte vektreduksjon den sikreste måten å ikke legge å seg igjen, det handler nemlig om en livslang kostholdsomlegging ikke en kjapp jo-jo kur i ny og ne. Jeg ønsker deg lykke til med prosjektet ditt, men som de andre her har også jeg mine tvil omkring fremgangsmåten din.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 13:41   #12
Amk
Juniormedlem
 
Amk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 37
Innlegg: 14
Amk er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt

Og det skjønner jeg godt. Men når jeg prøver å komme frem til noe, vil dere liksom ikke høre. Jeg vet at den måten jeg velger å gå ned på nå er kanskje litt.. Vel. Kjapp måte. Jeg vet hva jeg snakker om og jeg gikk faktisk ned i vekt, fikk mer muskler og ble i veldig god form. Jeg gikk heller ikke opp i vekt etterpå. Dette var for 2 år siden. Men i år gikk jeg opp, men det er ikke så veldig rart, uten å gå i detaljer. Jeg vil prøve igjen.. Men dere sier jo bare det er tull og at jeg burde gjøre ditt og datt. Skjønner dere prøver å hjelpe. Det setter jeg pris på. Skal ikke snakkes så mye mer om hvordan jeg går ned i vekt. Skal heller stille andre spørsmål her inne Håper dere når deres når målene deres og lykke til!

__________________
Amk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 14:36   #13
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Amk

Og det skjønner jeg godt. Men når jeg prøver å komme frem til noe, vil dere liksom ikke høre. Jeg vet at den måten jeg velger å gå ned på nå er kanskje litt.. Vel. Kjapp måte. Jeg vet hva jeg snakker om og jeg gikk faktisk ned i vekt, fikk mer muskler og ble i veldig god form. Jeg gikk heller ikke opp i vekt etterpå. Dette var for 2 år siden. Men i år gikk jeg opp, men det er ikke så veldig rart, uten å gå i detaljer. Jeg vil prøve igjen.. Men dere sier jo bare det er tull og at jeg burde gjøre ditt og datt. Skjønner dere prøver å hjelpe. Det setter jeg pris på. Skal ikke snakkes så mye mer om hvordan jeg går ned i vekt. Skal heller stille andre spørsmål her inne Håper dere når deres når målene deres og lykke til!

Vi brenner sånn for vår greie her inne at vi kanskje prøver å konvertere deg uten at du har "bedt" om det - bare godt ment, men ser at det kan bli frustrerende for deg når det ikke var det du spurte om. Jeg leste en artikkel i et ukeblad om en jente som to ganger to uker i året gjorde omtrendt som du beskriver, og hun gikk ned ca 5 kilo i snitt på de to ukene. Hun gjorde dette bevisst, og gikk opp igjen de 5 kilo mellom hver gang. Brukte det som en slagt reguleringsgreie når hun hadde gått opp igjen eller begynte å føle seg utilpass.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 15:00   #14
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Ned i vekt

Opprinnelig lagt inn av Amk

Men uansett om jeg er stor eller ikke, hvorfor skal det være så himmla viktig for dere? Jeg er her for å få hjelp til å føle meg bedre.. Ikke sitte igjen med dårlig samv. Jeg har hatt et tøft år, dermed la jeg på meg noen kg. Og jeg vil gjerne ta de av igjen.. Lykke til videre da folkens

Vi kan jo ikke oppmuntre til sånne kurer.
Du er jo normalvektig, så det kan jo umulig haste så veldig.

Vet ikke om jeg forklarer dette riktig, men kjøtt er surt og trenger noe basisk (grønnsaker), hvis ikke må kroppen bryte ned fra skjelettet. Så jeg vil tro du burde ta kost-tilskudd om du bestemmer deg for denne kuren.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 15:19   #15
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Ned i vekt

Apropos sånne 5kgs-hurtig-kurer...
Hvis jeg som person med normalt kosthold plutselig går over til lavkarbo, for ikke å si nullkarbo i to uker oppnår jeg så godt som ingenting: Først tømer jeg glykogenlagrene i kroppen. Dette er ca et halvt kilo, men fordi glykogen er bundet til vann opptar det 4-5 ganger så mye vekt, altså 2-2,5kg tilsammen. Spsier man for lite protein, bryter kroppen ned musklene, og selvfølgelig blir vekten mindre av det...og tar jeg med at man spiser mindre på lavkarbo, fordi metthetsfølelsen er større, er det også mindre i magen, og det som var i tarmsystemet før man startet er ute og vips er 5 kg borte etter 2 uker...men er jeg blitt 5kg slankere? Neppe. Men om det hjelper på selvfølelsen? Ja... Men er det sunt? Nei og atter nei.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-06, 17:34   #16
Amk
Juniormedlem
 
Amk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Alder: 37
Innlegg: 14
Amk er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt

Hei igjen. Jeg vet dere mener det godt, det har jeg ikke sagt noe på. Må si dere er kjempe flinke alle sammen! Jeg skjønner godt dere sier alt det dere sier, så absolutt! Jeg skal ta med meg alt jeg har lært bare de siste døgnene! Når jeg virkelig skal begynne å spise sunt, kommer jeg nok til å spørre dere om hjelp! Jeg vet jeg setter kroppen min ut på noe som ikke er sunt i det heletatt. Men jeg vil fullføre den siste uka. Om jeg går opp eller ikke. Jeg skal i ettertid begynne med en diett som ei her inne fortalte meg om. Håper jeg noen gang oppnår ønsket mitt.

__________________
Amk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye ned i vekt? ceci 74 Induksjonen 3 12-07-06 02:50
Hva går man raskest ned i vekt med ? marchus Spørsmål og svar 1 08-03-06 20:33
Fortsetter man egentlig å gå ned i vekt ? marchus Atkins kosthold 4 07-03-06 08:22
effetivt ned i vekt?! Lilja82 Lavkarbo generelt 10 24-01-05 23:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no