Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sjokolade 70% +

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-10-05, 14:48   #51
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +




.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 14:53   #52
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Der er nok variasjoner i type kakao også. Men den sjokoladen som inneholder 10g - den vet du ikke hvordan er produsert?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 14:54   #53
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av HP

Usøtet kakaomasse til sjokoladeproduksjon inneholder 50-55% fett. Så det skal stemme bra med den Organiske 87% sjokoladen det.

Cacao inneholder mye fiber, så det er også en mulighet at fiberinnholdet ikke er trekt ifra når etiketten ble oversatt til norsk av importøren.

Kan nok være det, men ser du f.eks. på den nye 70% koksesjokoladen fra Freia, så inneholder den 33 gr. (eller var det 31?!?) med karbohydrater.

Samtidig vet jeg at en sjokolade som Haches Cocoa D'Arriba 77% bare inneholder 10 gram karbohydrater...

Opprinnelig lagt inn av Muskat

77% Haches, cocoa D'Arriba, produsert i Tyskland. Innholdsfortegneslen sier:

fett 22 g
mettet fett 14 g
kolestrol 15 mg
totalt karbohydratinnhold 10 g
sukker 9 g
fiber 3 g
protein 3 g





.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 14:58   #54
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av HP

Der er nok variasjoner i type kakao også. Men den sjokoladen som inneholder 10g - den vet du ikke hvordan er produsert?

Nai, det gjør jeg ikke, men som du sikkert er enig i, så er det til tider relativt villedende å lese såkalte varedeklarasjoner... så hvem av oss som har rett her, ja det er jeg overhode ikke sikker på...men det er faktisk ganske artig å yppe litt og da...

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 15:00   #55
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Ziggy

Nai, det gjør jeg ikke, men som du sikkert er enig i, så er det til tider relativt villedende å lese såkalte varedeklarasjoner... så hvem av oss som har rett her, ja det er jeg overhode ikke sikker på...men det er faktisk ganske artig å yppe litt og da...

Jupp. Men smaksløkene er en bra referanse Den sjokoladen er definitivt det den gir seg ut for å være...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 15:05   #56
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Her kan du forresten lese litt om denne sjokoladen...

http://www.hachez.de/en/index.php3?f...owser=explorer

Gå så inn og se under fanen "QUALITY", og du vil se hvilke råvarer de benytter seg av..


.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 15:15   #57
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av HP

Der er nok variasjoner i type kakao også. Men den sjokoladen som inneholder 10g - den vet du ikke hvordan er produsert?


Her er litt info om innholdet...

Brand: Hachez Chocolatier
Country: germany
Features: Hachez's Cocoa D'Arriba 77% cocoa contains cocoa of South America from the highlands of Ecuador. Cocoa D'Arriba consists of the best and natural ingredients only; no emulsifier needed, no artificial Vanillin.
Ingredients: cocoa mass, cocoa butter, sugar, Bourbon-Vanilla. Cocoa minimum: 77%.
Manufacturer: Bremer Chocolade-Fabrik Hachez GMBH & Co.
Product Group: Gourmet
Title: HACHEZ - CLASSIC BAR 77% COCOA


Som du ser, så står kakaosmøret her oppgitt FØR sukker, noe som skal bety at det er mere kakaosmør enn sukker tilsatt sjokoladen.


.


.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 15:40   #58
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Fant forresten en sjokolade på Ultra i Trondheim. Denne er laget av Weinrich i Tyskland.

Den ble kalt Luxus sjokolade med 70% kakao, og har følgende innholdsfortegnelse;

Vekt: 250 gr

Ingredienser; Kakaomasse, sukker, kakaosmør, fortykningsmiddel, emulgator, lecitin.

Kakoinnhold; Minst 70%

Næringsinnhold pr 100 gr;

Energi: 553,4 kcal/2315 kj
Protein: 6,7 gr
Karbohydrat: 27,6 gr
Fett: 46,8 gr



.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 12:32   #59
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: sjokolade 70% +

På Colonialen i Bergen selger de Domori-sjokolade - kjøpte to plater i går, en på 70 % - den var NYDELIG - og en på (ja, du leser riktig 100 % cacao. Kun en ingrediens på listen; namlig flavor cocoa mass.
Jeg forventet egentlig at denne ville være tilnærmet usspiselig, men den er faktisk GOD! Typen min likte den ikke, men så liker han best stratos også da, hehe. Er du glad i mørk sjokolade er denne ABSOLUTT å anbefale! OG - ikke noe sukkertull eller søtningstull, bare ren kakaomasse.
Kan lese på www.domori .com om den.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-10-05, 19:39   #60
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

jeg har smakt 99% men det ble for drøyt .... 86 % liker jeg men der går grensen ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 13-10-05, 11:39   #61
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av nøtta

jeg har smakt 99% men det ble for drøyt .... 86 % liker jeg men der går grensen ....

Skjønner det - jeg synest den er OK, men det er jo snakk om en liten firkant, bare. Blir ikke noen helaften med beina på bordet og skjorta full av sjokoladeflekker av sånt, liksom
Men den me d100 % kan jo brukes til baking og desserter og sånt - feks smeltes og mixes med litt rømme el kremfløte /vispet krem + søtstoff for å lage fyll eller glasur osv.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 18:16   #62
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: sjokolade 70% +

..visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette spørsmålet, men tenkte her passet fint. Kom over denne tråden da jeg søkte i forumet på denne sjokoldaen; Cavalier -beligian tablet dark.
Denne skal inneholde 0,6 net carbs per porsjon(4 ruter) OG den er sukkerfri!!
Så mitt spørsmål er, vil den -eller andre mørke sjokolader, påvirke ketosen min? Den er jo sukkerfri...

Per prosjon(4 ruter) :
252 kcal
0,7 g proteiner
6,1 g karbohydrater
hvorav sukker: 0,1 g
hvorav polyols(?) 5,5g
hvorav laktose 0,0g
2,8g fett
15mg sodium
1,9 g fiber

Ingredienser: kakaomasse,søtningstoff (maltitol-lactitol) (39, 8%), inulin (7% BENEO =næringsfiber), kakaosmør, emulgator (lectin), aroma.
Minst 55% kakao, 25% mindre kalorier.
(produsert på anlegg som bearbeider melkeprotein, hvete og nøtter.)

Hva er dommen på denne? ..dere som har peil, O' vise mennesker...
Smaken er det hvertfall ikkenoe å si på!
Og jeg er veeeldig glad jeg tilfeldigvis kom over denne idag. Jeg har den visse tiden i måneden og skal sitte hjemme foran TV'n en lørdagskveld..

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 21:00   #63
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: sjokolade 70% +

Om du tåler søtstoffer skal det ikke være noe problem (Jeg kan ikke spise Cavalier sjokolader i det hele tatt, det er noe med søtstoff komboen i dem så gjør meg skikkelig dårlig i magen).

Normalt skal en ikke gå ut av ketose ved å spise den. Men hvordan DIN kropp reagerer er litt vanskelig å si..... Du må nesten prøve deg frem.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 22:52   #64
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

Skjønner det - jeg synest den er OK, men det er jo snakk om en liten firkant, bare. Blir ikke noen helaften med beina på bordet og skjorta full av sjokoladeflekker av sånt, liksom
Men den me d100 % kan jo brukes til baking og desserter og sånt - feks smeltes og mixes med litt rømme el kremfløte /vispet krem + søtstoff for å lage fyll eller glasur osv.

Er du SPRØ!? Du kan ikke bruke Domori til å bake med!!!

Sorry for det lille utbruddet. Domori Puro er en god sjokolade (mildere enn Lindt 75%) og er ment å spises. Har de internettbutikk? Hvilke andre sjokolader av Domori har de? Er det dyrt? Lageret begynner å gå tomt her.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 22:55   #65
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av nøtta

jeg har smakt 99% men det ble for drøyt .... 86 % liker jeg men der går grensen ....

Du må ikke glemme at sjokolade er med enn bare kakoinnholdet. Forholdet mellom kakaomasse og kakaosmør har mye å si, typen kakaobønner er vesentlig, og ikke minst hvordan kakaoen er brent. En 75% sjokolade kan være like "sterk" som en 100%, så du bør ikkke avfeie det før du har smakt sjokoladen.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 22:58   #66
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

Jeg vet ikke om jeg har sagt dette tidligere, men denne siden er et must for de som liker god sjokkis:

http://www.seventypercent.com

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 17-10-05, 23:38   #67
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

disse her er supergode! smaker melkesjokolade! jeg betlate 5euro for de i belgia om jeg ikke husker feil.. de har også hvit sjokolade med nugat i som er helt hærlig.. litt mer karber da.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 11:34   #68
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av themonk

Du må ikke glemme at sjokolade er med enn bare kakoinnholdet. Forholdet mellom kakaomasse og kakaosmør har mye å si, typen kakaobønner er vesentlig, og ikke minst hvordan kakaoen er brent. En 75% sjokolade kan være like "sterk" som en 100%, så du bør ikkke avfeie det før du har smakt sjokoladen.

oj det viste jeg ikke - skal teste ut litt fler , men en 70% inneholder vel aldri mer en 30 - 32 g karb per 100 g ?? det er noen typer det ikke står noe på bare 70 % og da blir jeg litt mistenkelig ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 17:24   #69
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av nøtta

oj det viste jeg ikke - skal teste ut litt fler , men en 70% inneholder vel aldri mer en 30 - 32 g karb per 100 g ?? det er noen typer det ikke står noe på bare 70 % og da blir jeg litt mistenkelig ....

Nja. I en sjokolade med 70% kakao er det trolig bortimot 30% tilsatt sukker. I tillegg vil det være noe karbohydrater i selve kakaoen. Det varierer en god del. Har sett alt fra 8% til 30% karbohydrater i 100%-sjokolader. Vanskelig å forutsi innholdet hvis ikke det står noe på pakka.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 17:57   #70
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av themonk

Nja. I en sjokolade med 70% kakao er det trolig bortimot 30% tilsatt sukker. I tillegg vil det være noe karbohydrater i selve kakaoen. Det varierer en god del. Har sett alt fra 8% til 30% karbohydrater i 100%-sjokolader. Vanskelig å forutsi innholdet hvis ikke det står noe på pakka.

nøtta er nok engang litt for naiv ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 18:27   #71
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

Jeg har funne en god sjokolade i dag!

70% bocca med nøtter!! jeg så liker så godt nøttesjokolader

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-05, 19:33   #72
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Helene

Jeg har funne en god sjokolade i dag!

70% bocca med nøtter!! jeg så liker så godt nøttesjokolader

ja jeg veit - jeg er helt avhengig men det var denne jeg tenkte på som det ikke stod næringsinnhold på jeg blir forvirra av sånt ....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 13:49   #73
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av themonk

Er du SPRØ!? Du kan ikke bruke Domori til å bake med!!!

Sorry for det lille utbruddet. Domori Puro er en god sjokolade (mildere enn Lindt 75%) og er ment å spises. Har de internettbutikk? Hvilke andre sjokolader av Domori har de? Er det dyrt? Lageret begynner å gå tomt her.

Hehe - har ikke rørt den ti baking, slapp helt av - bare et forslag for dem som IKKE liker den. Phew

Det er en relativt ny butikk, og de har ikke nettsider eller internetthandel foreløbig. Ser iallefll nettsidene er på gang (www.colonialen.no)

Du kan imellomtidfen kjøpe på www.seventypercent.com - der har de alskens godbiter og ikke så dyr shipping heller. På colonialen synest jeg å huske de solgte Puro og Gem, "bare" i 50 g forpakninger, og 70 % madagascar i 100g.

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 13:52   #74
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av themonk

Jeg vet ikke om jeg har sagt dette tidligere, men denne siden er et must for de som liker god sjokkis:

http://www.seventypercent.com

Herremingud... jeg anbefalte deg din egen link. Flott jeg er våken... Tar en kaffe tror jeg.... (sniker seg lydløst rundt hjørnet, lett ille berørt)

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-10-05, 14:23   #75
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

...der har de alskens godbiter og ikke så dyr shipping heller. På colonialen synest jeg å huske de solgte Puro og Gem, "bare" i 50 g forpakninger, og 70 % madagascar i 100g.

Nja... Utvalget på seventypercent er ikke helt på topp. Er nesten bedre å reise til tyskland og handle der. Har nylig vært på in't Veld (www.intveld.de) og hamstret. Berliner Kafferösterei har også greit utvalg.

Gem er ganske god. Likte ikke Puro så godt... litt for kraftig for meg. Chacao (Økologisk Domori) Puro er mildere. Green (Blend med grønn te.) er forresten den beste av de jeg har smakt. Den bør prøves. Nummer to på lista er Bonnat Madagascar. Synd det ikke er noen norske butikker som har noe ordentlig utvalg.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Delikat varm sjokolade sufflè Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 23:31
Sjokolade- og mandelkake alá silje Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 21:41
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 12:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no