Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvor har det blitt av Landlord hermetiske tomater?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-05-12, 15:08   #1
Live77
Juniormedlem
 
Live77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nes i Akershus
Innlegg: 46
Live77 er på en erverdig vei

Hvor har det blitt av Landlord hermetiske tomater?

Vært i flere REMA 1000 butikker og finner de ikke lenger. Har kun et merke som heter REMA 1000, og det har flere karber en Landlord

Noen som vet?

__________________


Live77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 15:12   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor har det blitt av Landlord hermetiske tomater????

Landlord-merket har blitt erstattet av Rema-merket - og det er det samme produktet, men Landlord-tomatboksene hadde feil næringsinnhold.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 15:20   #3
Live77
Juniormedlem
 
Live77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nes i Akershus
Innlegg: 46
Live77 er på en erverdig vei

Sv: Hvor har det blitt av Landlord hermetiske tomater????

Å, så det var ikke like lite karber som det sto nei :-( Kan søke erstatning for ikke stort nok vekttap da...hehe

__________________


Live77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 15:45   #4
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hvor har det blitt av Landlord hermetiske tomater?

Det er viktig å ikke stirre seg blind på variasjoner mellom merkene, når det gjelder råvarer uten tilsetninger. Det er ingen reell forskjell.

Det finnes ingen global, enstemmig vedtatt næringstabell for alle matvarer. Produsentene har ingen grunn til å være så pirkete som oss som finteller. De bruker første og beste liste de finner, som sannsynligvis er nøyaktig nok for de fleste tilfeller. Noen ganger gjøres det også slurvefeil. Enkelte produsenter av frosne bær er drøye nok til å hive på samme karbotall for alle bærene deres, enten det er bringebær eller jordbær. Noen glemmer å trekke fra kostfiber.

Husk også å ta høyde for vanninnhold i konsentrater. Mange her inne har f.eks kun sett på karboinnholdet på kokosmelkboksen, og plukket den som har minst karber. Disse har som regel minst av alt - ergo den som er mest spedd ut med vann :P I tillegg gjelder det som er nevnt over om unøyaktigheter og tabellforskjeller. Det er ingen grunn til å tro at kokosnøttene fra et område i thailand har 30% mindre fett eller 50% mer sukker, enn sine slekninger i et annet land.

Det er ingen produsenter som analyserer sine egne grønnsaker. De måler mengden av hver ingrediens, og slår opp. Hvor de handler råvarene sine fra, varierer litt fra sesong til sesong.

Tomatpure er også verdt å merke seg, jo billigere merke, jo mer vann inneholder de ofte, og jo lavere karboinnhold. Bruker man en mer konsentrert pure så trenger man jo mindre for å oppnå samme smak og konsistens!

Har man en ren råvare så er det lurt å ha i hodet en ca middelverdi, utifra det du har lest her inne og bakpå flere merker, og sil heller ut det som inneholder fortyningsmidler med karbo, som div. typer stivelse. Det har ikke noe formål annet enn å binde det tilsatte vannet, som du jo like gjerne kan tilsette selv, uten stivelse!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 16:27   #5
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: Hvor har det blitt av Landlord hermetiske tomater?

Flott innlegg, Alynna!

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:14   #6
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Hvor har det blitt av Landlord hermetiske tomater?

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Flott innlegg, Alynna!

Tusen takk!

Har sett at det er et tema som dukker opp med jevne mellomrom

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor har det blitt av lavkarbopikene.no? Båten Lavkarbo generelt 6 07-11-10 18:57
Hvor har karbohydratene blitt av? Dita Spørsmål og svar 5 01-10-09 17:58
Hvor har det blitt av Everio da? smil! Ketolysekuren 1 25-03-09 17:25
Hvor har det blitt av tickeren? BMS! Generell diskusjon 2 07-10-08 00:20
HVor er skotråden blitt av? guro Generell diskusjon 5 16-08-05 13:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no