Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Brød fra Rimi, type lavkarbo

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-13, 19:42   #1
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Brød fra Rimi, type lavkarbo

Hei,jeg kjøpte et brød på Rimi i dag til gubben, det var litt over 6 g karbo i det. Glemte å ta med posen hjem, noen som har prøvd det? Er det noe juks med det,siden det var så lavt karboinnhold?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 19:53   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.

Litt over 6 karbo i hva? I brødet, i ei brødskive, i 100 gram?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 20:54   #3
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.

Jeg pleier å kjøpe det, tror det er 6 gram pr 100 gram.
Ganske godt og holder seg bra. Når jeg har det holder det lenge med to skiver til frokost, da er jeg mett lenge.
Og ikke noe juks såvidt jeg kan se, laget av noe ertegreier

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 21:12   #4
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Litt over 6 karbo i hva? I brødet, i ei brødskive, i 100 gram?

Ja riktig, 6 og noe pr 100 g,er det mulig tro?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 21:13   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.

Tror det!

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 22:02   #6
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.

Tror faktisk jeg har sett at Rimi har reklamert for dette brødet. At dette er det brødet på markedet med lavest innhold av kh.

Sånt liker vi jo

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 22:25   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.

Det smaker ganske godt også

Ingredienser:
Vann, hvetegluten, soyabønner, hvetekim, sammalt hvete, gjær, gule linfrø, solsikkekjerner, brune linfrø, salt, tørket surdeig (av rug) soyamel, solsikkeolje og enzymer. Dekor: sesamfrø.

6,7 g karbo pr 100 gram hvorav 0,9 gram sukkerarter
Fett: 6.9 g
protein: 25 g
kostfiber: 7,2 g

Det er i allefall et brød jeg kommer til å ha i fryseren til "late" dager

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 23:23   #8
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.

Ligner litt på Karbokutt brødet fra Bakerhuset, - jeg pleier ha det i frysa...spiser kanskje 1-2 skiver daglig.
48 gram karbohydrater i hele brødet.


Sitat:

Ingredienser: Hveteprotein(som gluten), soyaprotein, lupinprotein, vann, brune og gule linfrø, soyamel, sammalt hvetemel, hvetekli, eplefiber, sesamfrø, salt, gjær, maltmel, lecithin, eddiksyresalt(natriumacetat), soyaflak.
Næringsinnhold pr 100g:
Energi 266 kcal
Protein 28,0 g
Fett 11,1g – herav mettede fettsyrer 1,4g
Karbohydrat 8,0g – herav sukkerarter 0,7g
Fiber 11,0g, natrium 0,4g.

Vekt: 600g


http://www.bakehusetas.no/se-vare-pr...-lavkarbobrod/

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 23:25   #9
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo.

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Det smaker ganske godt også

Ingredienser:
Vann, hvetegluten, soyabønner, hvetekim, sammalt hvete, gjær, gule linfrø, solsikkekjerner, brune linfrø, salt, tørket surdeig (av rug) soyamel, solsikkeolje og enzymer. Dekor: sesamfrø.

6,7 g karbo pr 100 gram hvorav 0,9 gram sukkerarter
Fett: 6.9 g
protein: 25 g
kostfiber: 7,2 g

Det er i allefall et brød jeg kommer til å ha i fryseren til "late" dager

Takk Gracella, det blir nok ikke bare late dager jeg kommer til å bruke det!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 08:26   #10
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo

Både hvetekim og sammalthvete. Ikke noe for meg. Baker mitt eget som er supergodt

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 11:37   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Både hvetekim og sammalthvete. Ikke noe for meg. Baker mitt eget som er supergodt

De aller fleste brødrene man baker selv er jo mye bedre enn kjøpebrød, uansett. Men ikke alltid man har tid og ork og lyst til å bake selv.
Jeg har bakt endel lavkarbobrød, og det er som regel ikke bare å mikse det samen som man kan med annet brød. Man må ofte male opp frø og nøtter før man kan blande det sammen.
Men må har jeg kjøpt med mandelmel også tror jeg funksjonell mat har fått sesammel, og da blir det jo endel enklere.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 17:09   #12
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Brød fra Rimi,type lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

De aller fleste brødrene man baker selv er jo mye bedre enn kjøpebrød, uansett. Men ikke alltid man har tid og ork og lyst til å bake selv.
Jeg har bakt endel lavkarbobrød, og det er som regel ikke bare å mikse det samen som man kan med annet brød. Man må ofte male opp frø og nøtter før man kan blande det sammen..

Jeg synes hjemmebakte lavkarbobrød er superlette å lage - det er jo bare å ha alt i en bolle, røre sammen og helle i en form og så rett i ovnen... Ingen heving og temperaturkontroll eller ingredienser som må i en viss rekefølge.
Ikke noe melstøv over hele/halve kjøkkenet heller .
Maling av mandler og nøtter gjør jeg i stavmikserbollen og det går på sekunder.
Men allikevel er jeg såpass lat til tider at jeg synes det er greit å kjøpe lavkarbobrød.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 26-01-13 kl 21:53. Årsak: skriveleif
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-01-13, 17:57   #13
Engelen
Medlem
 
Engelen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Sør Norge
Alder: 55
Innlegg: 124
Engelen er ny på veien

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Grei pris også på dette brødet, 29 kr. Det er fra Norgesbakeriet og smaker veldig godt.

__________________





Engelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 16:37   #14
Vanii
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 32
Innlegg: 27
Vanii er på en erverdig vei

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Hei,jeg kjøpte et brød på Rimi i dag til gubben, det var litt over 6 g karbo i det. Glemte å ta med posen hjem, noen som har prøvd det? Er det noe juks med det,siden det var så lavt karboinnhold?

Jeg ELSKER dette brødet! Har det i kjøleskapet fordi da blir det lettere å skjære tynne skiver og holder seg bedre der spiser 2 til frokost og 2 til lunsj (da er det snakk om tynne skiver)...

__________________


Vanii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og lav GI <3 Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 16:46   #15
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Brød fra Rimi, type lavkarbo

noen som vet hva dette brødet heter?

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 16:46   #16
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Jeg liker det brødet kjempegodt.

Ser noen hevder at det brødet man baker selv er bedre - sorry, jeg prøvde utallige typer lavkarbobrød da jeg var adskillig striksere enn jeg er nå og ingen av dem falt i smak hos meg. Ble for mye nøtter, egg og ost og sånt for meg. Ble ikke brødkonsistens, men det har dette brødet synes jeg. Bedre enn Fedon og Inger sitt er det også. Mindre karber og.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 22:05   #17
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Det heter bare lavkarbobrød. Det er en blå pose, de har det på ICA også. Prøvde å legge inn bilde men fikk det ikke til fra Pad,en.

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 08:14   #18
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Skal sjekke ut dette. Har ikke brydd meg med lavkarbobrød og dets like før, men prøver ut litt nå for variasjonens skyld. Lagde Iduns karbolett i går. Grusomt... Da heller Møllerens lavkarbobrød. Ferdigkjøpt Ingers "lavkarbo" smakte sagflis. Dette hører kanskje hjemme i egen tråd for test av ferdige brød og poseblandinger.. Det finnes kanskje?

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 08:29   #19
Benzo
Seniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 649
Benzo er en juvelBenzo er en juvelBenzo er en juvel

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Dette mener jeg er det beste lavkarbobrødet med 6 g karbo per 100 g. Har til dags dato ikke klart å lage noe som er i nærheten av konsistens og smak.

Benzo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.... Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 10:14   #20
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Jeg liker også godt brødet, men ikke magen min tydeligvis, som reagerer med luft.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 15:52   #21
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Kom over dette på Rimi ved en tilfeldighet en dag, og ble veldig overrasket over hvor godt det er. Lett og fluffy i konsistensen, men metter veldig godt, og magen min reagerer ikke. Holder seg saftig lenge, selv i brødboksen.

Greit å vite at det finnes noen alternativer der ute!

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 19:59   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Bare jeg som syns det var forferdelig... Svampete og fælt!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 20:40   #23
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Svampete? Det finnes jo ikke svampete. Jaja. Hver sin smak, vel.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 08:40   #24
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

Kom over dette på Rimi ved en tilfeldighet en dag, og ble veldig overrasket over hvor godt det er. Lett og fluffy i konsistensen, men metter veldig godt, og magen min reagerer ikke. Holder seg saftig lenge, selv i brødboksen.

Greit å vite at det finnes noen alternativer der ute!

Likte det kjempegodt! Altfor godt. Fryser ned jeg for sikkerhetsskyld...

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 09:59   #25
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Brød fra Rimi, type lavkarbo

Kjempegodt brød, fryser ned to og to skiver.
Prøver helst å bake Karins beste brød, men når energien ikke er til sted så
er det kjempe enkelt å kjøpe dette

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes type 1 og lavkarbo flaskeee Lavkarbo generelt 42 11-07-13 01:06
Diabetes type 1 og lavkarbo Trolltika Spørsmål og svar 23 06-03-12 07:10
Lavkarbo og diabetes type 1 Småbolle Stoffskifte / hormonproblemer 2 29-01-12 16:35
Lavkarbo mot diabetes type 2 bgm Spørsmål og svar 3 11-01-10 11:11
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no