Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-09, 10:47   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Jeg trodde de fleste var klar over dette, men nå innser jeg at mange ikke vet om det, så jeg lager en opplysningstråd. Det er jo ganske greit å få med seg dette, selv om de fleste sikkert vet det.

Altså, det finnes jo ganske mange typer ferdigrevet ost i butikkene. Men ikke alt dette ER ost. Noen er laget av bla. palmeolje og POTETSTIVELSE, og kalles "analoge oster". Palmeolje er vel kanskje ikke så usunt som de skal ha det til, siden dette er mettet fett, men jeg ville nå bare nevne det. Ekte ost er best og inneholder mindre karbo.

Står det OST på pakkene, er det ost. De har nemlig ikke lov å skrive OST på disse jukseostene. Da står det bare "revet", "topping" og lignende. Står det ikke ost på, styrer jeg unna.

Her står mer:

Dette er ikke ost!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 11:10   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

. Noen er laget av bla. palmeolje og POTETSTIVELSE, og kalles "analoge oster".

Så vanlig ost er digital da eller? Hilsen nerden i meg

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 11:14   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Helt sikkert. :knegg:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 17:54   #4
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Fy flate, den matoljeindustrien fanken er meg ikke sann. Gudskjelov så har jeg ikke spist ferdigmat på år og dag.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 18:07   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Jeg tenker ikke på revet ost som ferdigmat, egentlig. Det er jo ost. Vel, i dette tilfellet jukseost. Og i lavkarbo bruker man jo ofte ganske mye ost.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 20:57   #6
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

I mange tilfeller er også ferdigrevet ost tilsatt potetmel, sikker for at det ikke skal klebe seg sammen. Les alltid innholdsfortegnelsen!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 21:48   #7
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Tines pizzaost sier: "Det er ikke ost alt som smelter", hehe, Tines pizzaost er iallefall ekte.
Jeg visste at man hadde begynt å tilsette planteolje, var nok for å møte konkurransen fra vita hjertegod, men oppdaget faktisk her for noen dager siden hvor ille det var fatt nå. Går jo nesten ikke an å få skikkelig revet ost uten å lese med lupe...

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:31   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Går jo nesten ikke an å få skikkelig revet ost uten å lese med lupe...

Jeg har hørt at et rivjern funker bra


(Men seriøst, riv opp masse ost i en sleng og ha i fryseren. Fin til gratinering)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:33   #9
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Jeg er veldig obs på det. Men her om dagen rev jeg med meg en First Price-revet-liksom-ost i farten (den kostet jo mindre enn Tine sin....OST). Det stod Revet 500 g på den, og så mener jeg at jeg leste "ost" også... Det gjorde jeg altså ikke :P Fort gjort.

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 22:41   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg har hørt at et rivjern funker bra


(Men seriøst, riv opp masse ost i en sleng og ha i fryseren. Fin til gratinering)

Jeg gjør alltid det. Jeg deler opp hele store oster og hiver i food processoren og kjører til det er helt finrevet, så fryser jeg ned halvparten og har den andre halvparten i en pose i kjøleskapet. Men av og til har jeg lyst på mozarella eller cheddar, og da kjøper jeg som regel ferdigrevet. Kan kjøpe hele der og, men det er bare blitt sånn.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:23   #11
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Jeg har hørt at et rivjern funker bra


(Men seriøst, riv opp masse ost i en sleng og ha i fryseren. Fin til gratinering)

Hehe :-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:33   #12
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Dette har jeg fått med meg å sjekker alltid osten før jeg kjøper den

Men av de revne som faktisk ER ost, hvorfor er det karbo i de? F.eks et stykke vanlig Norvegia har 0gr karbo, men en pose REVET Norgevia har plutselig 2-3gram (?)

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 19-01-09, 23:42   #13
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Dette har ikke jeg visst før!! Kastet nettopp nesten en kilo fra kjøleskapet!
First price sin........og jeg har spist litt av den ja!!
Uff!!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 08:38   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Men av de revne som faktisk ER ost, hvorfor er det karbo i de? F.eks et stykke vanlig Norvegia har 0gr karbo, men en pose REVET Norgevia har plutselig 2-3gram (?)

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

I mange tilfeller er også ferdigrevet ost tilsatt potetmel, sikker for at det ikke skal klebe seg sammen. Les alltid innholdsfortegnelsen!

Sammenheng?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 08:45   #15
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Sjekker alltid

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 09:40   #16
Cammis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 90
Cammis er på en erverdig vei

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Har jeg blitt lurt????
Jeg har synnøve finden sin revet ost- stor økonomipakke!

Cammis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbohydrater Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 09:56   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alle som kjøper revet ost, sjekker dere om det er jukse-ost eller ordentlig ost?

Såt det OST så er det ost. Står det kun REVET, så er det ikke ost, kun etterligning.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor kjøper dere nøytralt proteinpulver? luringen Lavkarbo generelt 6 03-07-12 13:25
Hvor kjøper dere lavkarbo? SivPiv Spørsmål og svar 16 16-03-08 02:38
Hvilke merke matvare kjøper dere? *Mette* Ketolysekuren 6 20-09-07 11:46
Hvor kjøper dere Omega 3-6-9 ? Lullen Kosttilskudd 1 23-09-04 10:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no