Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ny på dette greiene her, har noen spørsmål :)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-05, 22:09   #1
albester
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 51
Innlegg: 13
albester er på en erverdig vei

Ny på dette greiene her, har noen spørsmål :)

Halloen alle sammen!

Er ny på dette med lavkarbo, kjøpte meg atkins boka på meny, den var jo så billig
Men har nå lest meg litt til denne første 2 ukers dietten, og har nå bare drevet med den i 2 dager. Men det jeg lurer på da, er litt forskjellig, Beklager om det kommer flere spørsmål i en tråd, er en del forum som ikke liker det har jeg merka, men likevel..

1. Hvor får man tak i disse lipolyse stix'ene? har spurt på 2 apotek, 2 helsekost butikker, og 1 medisinsk utstyr butikk, ingen hadde hørt om stix'ene utenom ene apoteket, og de hadde ikke klart å få tak i noe slikt, de ante ikke hvem som leverte dem. Er det noe som går under noe annet navn? slik at man har spurt etter feil ting på apoteket?

2. Går rundt med en guffen smak i munnen, og føler meg små "nummen" over hele kroppen. Er dette normalt? Har jeg fått i meg for lite karbo? for mye? Og er denne smaken denne dårlige "ånden" som jeg har sett skriverier om? Eller er det noe annet?

3. Finner det litt vanskelig å holde dette 20g målet. Dvs er ikke så vanskelig, men er vanskelig å finne noe som kan kombineres. Er liksom ikke så godt med noe kjøtt eller fisk uten noe inntil. Hadde fisk med grønnsaker og litt rømme idag, men det var liksom ikke det helt store, Og var sulten igjen etter 2 timer. Er det noe anbefalinger hva man kan spise inntil middag feks?

Sikkert håpløse spørsmål dette, men hadde nå vært kjekt om noen kunne ta seg tid å svare litt

Mvh
Al Bester

albester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: You dont need eyes to see,you need vision! Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 22:12   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hei og velkommen!

  1. Er det ketosticks du mener? For å måle ketoner?
  2. Den dårlig smaken er nok ketoseånden, ja. Luklter "neglelakkfjerner". Hva mener du med nummen? Tar du vitaminer og mineraler? Kalium? Drikker du nok? Får du i deg nok grønnsaker?
  3. Titt under oppskriftsforumet, mange forslag der: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=24

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 22:19   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hei og velkommen!

Er det Atkins eller ketolyse filosofien du følger?

Ketostix selges på apoteket, og salater er bra å bruke til maten fordi de er både basedannende, full av enzymer og inneholder lite karber og mye vann

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 22:21   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Hei og velkommen!

Er det Atkins eller ketolyse filosofien du følger?

Lise da... det står jo "kjøpte atkins boka" og "20 g"

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 22:41   #5
albester
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 51
Innlegg: 13
albester er på en erverdig vei

Ja, det er disse ketostixene, eller lipolysestix, som sagt Men apotekene her hadde aldri hørt om noen av delene, men kan hende de går under andre navn også?

Tar vitaminer ja. Det jeg mener med nummen i kroppen, tja, hva skal man si, er jo ikke lett å forklare noe slikt, men føler meg ofte slik når jeg feks holder på å få influensa, en slags prikkende følelse i kroppen. Nå kan jo dette være tilfeldig da, men får det også ellers når jeg ikke har spist på en stund, eller er veldig trøtt. Så tenkte det kunne ha noe i forbindelse med at jeg spiser lite, dvs lite karbo i forhold til før.

Denne smaken i munnen vet jeg ikke heller helt hva man skal sammenligne med. Men er det normalt at dette skjer etter kun 2 dager? Virker nå litt lite, men så er jeg jo grønn også

Ja, også føler jeg meg litt småkvalm også,men det er vel kanskje normalt når man spiser mindre enn vanlig.

En ting til, er det noen som har noe spesifikke anbefalinger til kosttilskudd / vitaminer man bør ta? tenker på merke, antall for dagen osv, er jo en milliard ulike produkter der ute

albester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: You dont need eyes to see,you need vision! Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 23:05   #6
albester
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 51
Innlegg: 13
albester er på en erverdig vei

Vet ikke om det er noen som leser denne tråden lenger, men lurte på hvordan det er med lettbrus under denne 2 ukers dietten, har sett på en del forskjellige, tab xtra, og den nye fanta free.. tab har 0g og free 0.3g karbo.. er det skummelt å drikke noen av dem? Jeg drikker vanligvis mye i løpet av en dag, vann og brus.. (dvs har, ikke når da.. brusen altså..) kanskje en 5 liter for dagen. Tror snart jeg kreperer om jeg må drikke kun vann, det tar liksom ikke noe av denne "sult" smaken man har i munnen.. Så hva kan man drikke?

albester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: You dont need eyes to see,you need vision! Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 23:10   #7
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av albester

Så hva kan man drikke?

Beste er vann da , men hva med noe te? urtete ellerno?

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 23:17   #8
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Ikke for å ta over tråden, men hvor usunt er lett brus? Jeg veit av egen erfaring (før jeg startet dette, og drakk bare Cola Light) at magen ble oppblåst, og jeg hadde masse vann i kroppen. Men sånn, en halv liter i helgen som kos, hva ødelegger den..? Selfølgelig i tillegg av maaasse vann..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 23:24   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

I forhold til vekttap - så reagerer endel på sukkeralkoholene i brusen, og vekttap stanser opp.

I forhold til "sunnhet".. så er det jo en haug med e-stoffer, samt kullsyre, som spiser opp tennene.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 23:27   #10
albester
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 51
Innlegg: 13
albester er på en erverdig vei

klarer ikke med te, tror det er noe med det verste jeg har i meg smakerforferdelig
Så man kan ikke drikke brus med 0g karb altså?

albester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: You dont need eyes to see,you need vision! Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 23:29   #11
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Helst ikke... Menne.. det er individuelt om vekta stopper osv.. men det er ikke det lureste å drikke nei...


__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 23:30   #12
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

ÅÅh, sukkeralkoholene er fornoe? *klø seg i hodet* er det søtningestoffene? Er vel uansett bedre å skeie ut med en light hrus, enn en vanlig. Men bare en gang i blant? Skjønner jo at en kan reagere å ikke få nedgang den uken f.eks. ved å drikke en halvliter..Menmen, da er man jo klar over det!

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 23:30   #13
albester
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 51
Innlegg: 13
albester er på en erverdig vei

ja, det er jo ikke store mengder det er snakk om her, men må ha noe for å få vekk denne forferdelige smaken, og siden jeg kjører bil halve døgnet så kan jeg ikke spise hele tiden heller, greiere med ei flaske med noe som har noe smak iallefall.

Men er det ingen som har noen svar fra en av de tidligere svarene mine her? angående nummen følelse, kvalme, kosttilskudd osv ?

albester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: You dont need eyes to see,you need vision! Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 23:35   #14
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

Den prikkende "influensaaktige" følelsen i kroppen kjenner jeg igjen - den fikk jeg omtrent da katolysen kicka inn, så fatt mot

Drikke... det finnes ganske mye godt på mineralvannfronten, da - jeg sverger til Pellegrino for øyeblikket. Får meg til å føle mer litt eksklusiv når andre f.eks. koser seg med en pils.
Dessuten har jeg ikke greid å kutte ut kaffe.

Lykke til!

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 23:36   #15
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

...hupps... kEtolysen selvfolgelig

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 16-03-05, 23:42   #16
albester
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 51
Innlegg: 13
albester er på en erverdig vei

Lurer på en ting til...

Er det normalt at man må urinere ofte under denne perioden? Selvsagt vil man normalt dette når man drikker mer enn vanlig, men jeg drikker akkurat det samme nå som før, minst 5 liter væske om dagen, da mest vann. Kjører drosje, og må nå på toalettet mellom hver tur, så gruer meg til lengre turer da jeg vet det kan bli et H...kan liksom ikke stoppe bilen med passasjerer for å slå lens heller.. taksameteret går
Men må iallefall mye oftere på toalettet nå enn før, bare i natt måtte jeg 5 ganger, mot ellers der jeg klarer meg hele natten gjennom

albester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: You dont need eyes to see,you need vision! Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 00:21   #17
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ja - det er vanlig å ha mye vanntap under ketose - tenk at "karber holder på vann".




Sitat:

En ting til, er det noen som har noe spesifikke anbefalinger til kosttilskudd / vitaminer man bør ta? tenker på merke, antall for dagen osv, er jo en milliard ulike produkter der ute

Er du i ketose - bør du iallefall ta kalium.
Kroppen mister mye vann under ketose - og kalium er et salt som går først. Kjøp i tillegg et kalsium-magnesium-preparat, samt et multivitamintilskudd (helst uten jern, siden du er mann.).

Se forøvrig disse linkene ang. tilskudd:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....kudd+induksjon

http://forum.lavkarbo.no/showthread....kudd+induksjon

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 10:24   #18
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Det er helt alminnelig å føle seg litt slapp på denne dietten. Særlig i den innledende fasen blir det påpekt at idrettsfolk ikke kan regne med å ha spesielt mye overskudd, og kanskje bør være forsiktig med det store fysiske anstrengelsene. Men det er ting som å løpe maraton, og det gjør vel de færreste av oss...

Ellers reagerer folk forskjellig, men husk på at de fleste av oss som trenger å leve på en lavkarbodiett egentlig er veldig følsomme for blodsukkersvingninger. I våre tidligere liv har de fleste av oss brukt søtsaker for å motvirke blodsukkerfallene som gjorde oss slitne og slappe. Med en lavkarbodiett blir kroppen tvunget til å nyttiggjøre seg andre energikilder enn blodsukker, altså fett - og da helst vårt eget kroppsfett. Inntil kroppen har vendt seg til dette vil det kjennes ut som om musklene ikke fungerer riktig, og som om kroppen ikke får nok energi - og det gjør den da heller ikke før den har lært å bruke andre energikilder.

Men hvis dette blir langvarig og varer etter at du har passert de første par ukene og begynt å legge til litt mer karbohydrater (etter induksjonsfasen), da bør du kanskje lese noen flere bøker om lavkarbodietter. Det er ikke meningen at du skal gå rundt og føle deg totalt utslitt i et år mens du går ned i vekt.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 11:15   #19
albester
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 51
Innlegg: 13
albester er på en erverdig vei

Men, dette med at kroppen da begynner å forbrenne kroppens eget fett.. er ikke helt med på det, for når man spiser lav karbo mat, så er den som regel også fetere enn annen "normal" mat, vil ikke da kroppen forbrenne dette nye fettet, istedet for sitt eget fett ?

Og så et ganske viktig spørsmål...
Går på stoffskifte medisin, hadde for lavt stoffskifte, gått på denne i ca 1 år nå. Bør jeg kutte ut denne mens jeg går på kuren? eller kan jeg fortsette med den ?
Samme med allergimedisin mot matallergi. Prøvd noen dager med, og noen dager uten, og merker ikke noe forskjell på allergien min

albester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: You dont need eyes to see,you need vision! Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 11:43   #20
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av albester

Og så et ganske viktig spørsmål...
Går på stoffskifte medisin, hadde for lavt stoffskifte, gått på denne i ca 1 år nå. Bør jeg kutte ut denne mens jeg går på kuren? eller kan jeg fortsette med den ?
Samme med allergimedisin mot matallergi. Prøvd noen dager med, og noen dager uten, og merker ikke noe forskjell på allergien min

Dette synes jeg du skal spørre legen din om..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 12:18   #21
albester
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 51
Innlegg: 13
albester er på en erverdig vei

Ja, skal til legen, men kunne jo hende noen her hadde tilsvarende problemer. Legen min er uansett atkins hater, så han har frarådet meg på det sterkeste å bruke den kuren. Så vet ikke helt om jeg skal høre på alt han sier.

albester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: You dont need eyes to see,you need vision! Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 13:38   #22
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Fortsett med stoffskiftemedisinen! Hvis du synes det kjennes ut som om stoffskiftet er i ubalanse, så går du til legen og ber om å få tatt nye prøver. Ikke kutt ut denne medisinene uten legens hjelp. Jeg bruker Levoxin, og har gjort det i snart 20 år (før het det tyroxin), og gjenom Atkins-kurer og andre kurer uten at de hadde innflytelse på stoffskiftet.

Når det gjelder fettforbrenningen: En av de aller viktigste mekanismene med en lavkarbokur er at den fører til at du føler deg mett raskere enn hvis du spiser karbohydrater. Dette kommer ikke av fettet, men av proteinene. Forskning som har vært rettet mot å finne ut hvorfor kurer som Atkins kuren virker, viser at kaloriinntaket synker på grunn av at metthetsfølelsen kommer raskere. Dermed skjer selve slankingen fordi du faktisk spiser mindre kalorier, men du føler deg ikke sulten mens du gjør det. (OK, her vil kanskje noen som er mer Atkins-overbeviste enn meg begynne å snakke om ketose og fettforbrenning, du får bare følge med og ellers lese boka: uansett hvorfor - det virker!) Du vil gå ned i vekt på en lavkalori-kur basert på karbohydrater også, men da vil du føle at du sulter deg. Det aller verste er en blanding av fett og karbohydrater, en slik blanding fører til at du føler deg mye mer sulten enn hvis du har et høyt protein-innhold i maten.

Men når du spiser sukker er dette lettere for kroppen å bruke enn fett, derfor blir sukkeret brukt og fettet blir lagret, og så ved neste blodsukkerfall spiser du sukker igjen (for eksempel en sjokolade), og sukkeret blir brukt og fettet blir lagret = du legger på deg. Med en diett som ikke har særlig mye karbohydrater må kroppen spalte fettet for å få energi. Og når du da på grunn av proteinene i kosten ikke har orket å spise like mange kalorier som tidligere, så ender du opp med å tære på ditt eget fett.

Det er du helt nødt til for at en slankekur kan virke. Ingen kurer tryller vekk fettet, selv om det av og til kan føles slik. Det er du selv og din kropp som gjør arbeidet, et hardt arbeid, og det er kanskje en av grunnene til at du føler deg litt sliten.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 19:51   #23
albester
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 51
Innlegg: 13
albester er på en erverdig vei

Snodige greier dette... begynte på mandag, og har vel klart å holde meg under 20g for dagen, men spiser nå en del for det, og drikker mye.. men nå går jeg jo forbi godtehyllene i butikken, og føler ikke for å kjøpe meg en hobby som jeg pleide, merkelige greier, etter så få dager! Ligger til og med en halvfull chipspose fra "gamledager" rett ved siden av skjermen min her men frister ikke i det hele. tror jeg skal la den ligge der en stund til

Men er jo spent på når man begynner å se at vekten begynner å gå nedover istedet for oppover. Fikk endelig tak i slike ketostix, og de er helt mørkelilla, men fikk ikke tak i før jeg begynte, så aner ikke hva farge de hadde før det Men men, er nå lilla iallefall, så håper nå jeg forbrenner som en satan her nå

albester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: You dont need eyes to see,you need vision! Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 21:02   #24
trinew
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 1
trinew er på en erverdig vei
Red face

Drikke og Atkins

Hei! Jeg er ny her, men jeg ville bare si at hvis du ikke er glad i vann så fungerer Farris veldig godt. Jeg lærte meg å drikke den oransje, da den er friskere enn de andre . Jeg skal ikke si at atkins er noen bra kur, men klarer du å overleve på egg, flesk, smør og det der i en uke, så blir det bedre etterhvert- for noen.

De første ukene trodde jeg kuren skulle drepe meg, for jeg klarte ikke å gå opp en trapp uten å dø, men det ble bedre. Det som kan bli verst er at man blir veldig matlei. Jeg holdt på å spy av egg etter en periode. Lykke til,uansett. Og husk at det ikke er noen skam å gå på en smell en gang i blant

trinew er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 17-03-05, 21:11   #25
albester
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 51
Innlegg: 13
albester er på en erverdig vei

hehe ja hadde man bare likt farris, eller vann med kullsyre, det kommer vel på linje med te for meg, kunne heller drukket spylervæske eller miniralolje, tror det smaker bedre

albester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: You dont need eyes to see,you need vision! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen her som er glad i cola? Ikke etter å ha lest dette Kristian Generell ernæringsdebatt 3 14-03-05 05:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no