Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-12, 16:04   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...

....er helt fantastisk. Jeg har pokker meg følt de siste månedene at jeg har trent meg selv bra, men nå har jeg spist 70-100karbo i en uke og jeg løper maxhastighet over lengre perioder, jeg kan ta hele sett på 12 av min egen kroppsvekt i benken kontra 3 reps på ketolyse før jeg må ta pause.

Det føles nesten som å få en adrenalinboost.
Jeg bare prøver meg litt frem, aner ikke hva jeg skal "følge" som livsstil, men en ting er sikkert: trene hver dag på ketogent kan etter en stund virke kult, men det er kulere å ikke gjøre det. Hehe.

Nå starter den tunge veien å gå fra normalvektig til slank.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 19:18   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...

Det kan jeg skrive under på.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-01-12, 22:12   #3
aryx
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 9
aryx er på en erverdig vei

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...

Hvor mange kg skal av før du regner deg som slank da? Er i samme situasjon som deg. Tenker 5 kg til så bør six-packen begynne å komme frem i lyset =)
Gleder meg til å hoppe ut av ketose hvis jeg får samme effekt.

__________________
Startdato: 23.07.2011
aryx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-12, 00:17   #4
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...

Opprinnelig lagt inn av aryx, her.

Hvor mange kg skal av før du regner deg som slank da? Er i samme situasjon som deg. Tenker 5 kg til så bør six-packen begynne å komme frem i lyset =)
Gleder meg til å hoppe ut av ketose hvis jeg får samme effekt.

Tja, aner ikke, strammer jeg magemusklene eller har akkurat trent får jeg ganske bra mage. Men man er sin egen kritiker og jeg vil ha "perfekt" kropp når jeg først har vært så treningsnazi i så lang tid. Så jeg må vel begynne å redusere en del på kcal.

Jeg mener...en bmi på 20 er noe jeg vil oppnå som et "ca". Vanskelig å si akkurat hvilken vekt det er, har ganske mye muskler. BMI sier jeg har litt overvekt igjen, men jeg har fettprosent som er gooodt innenfor normalen.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 23:54   #5
aryx
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 9
aryx er på en erverdig vei

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...

Ja riktig, BMIen har nok jeg aldri sjangs til å nå som normalvektig uten å bare være skinn og bein.
Hva er din erfaring med trening av bein å jogge hver dag? Har begynt med 4-5 kardioøkter ved siden av styrke, men stølheten satt mye lengere i beina enn vanlig etter styrketreningen (gjennom hele uka).
Jeg skal prøve et par-tre uker til, hvis ikke så får jeg kutte ned på øvelsene på bein, lite lysten på å være støl 24/7

__________________
Startdato: 23.07.2011
aryx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 09:46   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...

Også den der treningsstølheten blir redusert gjennom ok magnesiumstatus altså... Kan lønne seg å forsøke med 400-1200mg magnesium på sengekanten noen dager. (Ikke start på 1200mg - det kan gi uante følger - iallfall om man er langt unna do.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 09:53   #7
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...

Så her sier man altså at man kan få bort stølheten etter joggingen ved å øke inntaket av Magnesium? Dette var særdeles gode nyheter!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 10:11   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Så her sier man altså at man kan få bort stølheten etter joggingen ved å øke inntaket av Magnesium? Dette var særdeles gode nyheter!

Ikke få bort, men redusere ... Og det gjelder nok ikke dersom du har "god nok" magnesiumstatus på forhånd.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 10:41   #9
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...

Jeg tror nok ikke jeg er den som har de råeste talla på magnesium her inne. *skrive opp på handlelista* Bedre enn å bade i kaldt vann.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 11:34   #10
aryx
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 9
aryx er på en erverdig vei

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Også den der treningsstølheten blir redusert gjennom ok magnesiumstatus altså... Kan lønne seg å forsøke med 400-1200mg magnesium på sengekanten noen dager. (Ikke start på 1200mg - det kan gi uante følger - iallfall om man er langt unna do.)

Takk for tips, tar allerede magnesium, men kan prøve å øke dosen.

__________________
Startdato: 23.07.2011
aryx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 22:24   #11
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...

Opprinnelig lagt inn av aryx, her.

Ja riktig, BMIen har nok jeg aldri sjangs til å nå som normalvektig uten å bare være skinn og bein.
Hva er din erfaring med trening av bein å jogge hver dag? Har begynt med 4-5 kardioøkter ved siden av styrke, men stølheten satt mye lengere i beina enn vanlig etter styrketreningen (gjennom hele uka).
Jeg skal prøve et par-tre uker til, hvis ikke så får jeg kutte ned på øvelsene på bein, lite lysten på å være støl 24/7

Er ikke noe problem å jogge hver dag, men enkelte dager kan være litt tunge. Etterhvert blir kondisen og musklene så bra at det kompenserer mye for at musklene går tomme for futt. Nå skjedde det nesten ikke på slutten av mitt ketogene kosthold, men hvis det kutter ut så jogg rundt på et tempo som bare er så vidt over å gå fort i noen minutt så kan du starte i gang forsiktig på nytt.
Viktig å ikke blodpresse seg når man "er tom for karbo".

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 22:30   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Jeg tror nok ikke jeg er den som har de råeste talla på magnesium her inne. *skrive opp på handlelista* Bedre enn å bade i kaldt vann.

Bare ikke kjøp magnesiumoxid, den øker bare magnesiumbeholdningen i kroppen med 5 % , dvs kroppen opptar kun 5% fra den og resten skjer i tykktarmen, gir bløtere avføring ved at den suger opp vann. Magnesium-sitrat er hakket bedre men den også virker mest på tykktarmen på samme vis.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 23:28   #13
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Bare ikke kjøp magnesiumoxid, den øker bare magnesiumbeholdningen i kroppen med 5 % , dvs kroppen opptar kun 5% fra den og resten skjer i tykktarmen, gir bløtere avføring ved at den suger opp vann. Magnesium-sitrat er hakket bedre men den også virker mest på tykktarmen på samme vis.

Helsekost eller apotek? *kremt* Glemte huskelappen hjemme så jeg fikk ikke kjøpt noe i dag...

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 00:20   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Helsekost eller apotek? *kremt* Glemte huskelappen hjemme så jeg fikk ikke kjøpt noe i dag...

Helsekost har best utvalg tror jeg, men du kan kjøpe på ebay.com og iherb.com også. Billigere og bedre utvalg. http://www.iherb.com/Bluebonnet-Nutr...aps/21160?at=0

http://www.iherb.com/Alta-Health-Mag...ets/10682?at=0

http://www.iherb.com/Carlson-Labs-Ch...ets/10928?at=0

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 00:40   #15
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening...

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Så her sier man altså at man kan få bort stølheten etter joggingen ved å øke inntaket av Magnesium? Dette var særdeles gode nyheter!

Du kan også prøve et isbad for beina. 10-15 minutter skal gjøre gode underverker sies det. Har prøvd i dag, vondt og jævlig, men deilig etterpå. Bare tappe badekaret med kaldt vann mens du sitter oppi anbefales fremfor å gå oppi isvann. Gradvis tilnærming med førstnevnte

Jeg er iallefall ikke treningsstøl i veldig stor grad. merker det når jeg gjør nye uvante bevegelser eller treningsteknikker, men det varer ikke så veldig lenge. beste tipset jeg har er å fortsette treningen, så forsvinner det av seg selv. Billigere er det også...

Men hvis man først skal bruke magnesium, så mener jeg at "slow release" magnesium er det aller beste og gir best effekt?


Sist redigert av ToreH : 17-01-12 kl 03:04.
  Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 11:13   #16
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...

Isbad øker endorfinene + blodomløpet. Både smertestillende og restituerende i samme slengen. Men du skal ikke trenge å sitte for å oppnå effekten. (Jeg har ikke testet dette selv, er frysepinn.) Vekselbad skal nemlig virke enda bedre...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 23:48   #17
aryx
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 9
aryx er på en erverdig vei

Sv: Å gå fra 20 til 100 karbo i forbindelse med trening ...

Om jeg kun jogger så går det greit, men om jeg kjører på med styrkeøvelse på bein så er jeg ødelagt resten av uka, går fint ann å jogge et par dager etter med støle bein, men da virker det som stølheten sitter lengere i.
Men tror jeg kutter litt på øvelsene, bulgarsk utfall er den store synderen.
Er bare en ting å gjøre og det er å prøve seg frem =)

__________________
Startdato: 23.07.2011
aryx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mer karbo i forbindelse med løp? Mangler eksplosivitet ... Mintu Trening 7 14-09-11 23:57
Trening og karbo etter prat med olympiatoppen dydde Trening 20 26-04-09 00:10
Ekstra karbo for mer effektiv trening? isrekl Spørsmål og svar 14 02-04-09 23:44
Kosthold, trening og karbo Runegutt Trening 6 10-10-08 14:27
Trening og karbo Tussi jenta Ketolysekuren 1 22-09-07 12:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no