Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Diabetiker og hvitost?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-13, 14:29   #1
MustangEva
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 1
MustangEva er på en erverdig vei

Diabetiker og hvitost?

Hei. Har meldt meg inn her i dag fordi mannen min har blitt diabetiker. Synes det er veldig vanskelig med alle motstridende råd man får fra leger og diverse. I dag sa legen at mannen min ikke kan spise hvitost...? Er det noen som kan svare på dette? Det er vel ikke mye karbohydrat i hvitost?

MustangEva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetes Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 15:20   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Diabetiker og hvitost?

Ingen begrunnelse til hvorfor? Jeg vet at man som diabetiker skal være forsiktig med laktose som med andre sukkerarter, men det er virkelig ikke mye laktose i ost, sammenlignet med f.eks. vanlig melk, yoghurt og andre meieriprodukter. Har aldri hørt noen korrelasjon mellom diabetes og spesiell forsiktighet med ost eller andre meieriprodukter før.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 16:09   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Diabetiker og hvitost?

Jeg hadde dia2 i 8 år og har aldri hørt at jeg ikke kunne spise hvitost.
Sikker på at det var hvitost og ikke brun han skulle holde seg unna? For den brune er det jo masse karbohydrater i!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 20:53   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Diabetiker og hvitost?

Det var sannsynligvis pga fettskrekk...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 20:55   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Diabetiker og hvitost?

Nevnte legen andre ting han burde holde seg unna? Det er ikke helt enkelt å skjønne motivasjonen bak å fraråde "bare" ost - men om en ser hvilke andre matvarer vedkommende fraråder, blir det kanskje lettere å gjette tankegangen...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 04-09-13, 22:49   #6
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Diabetiker og hvitost?

Hvitost er jo en god proteinkilde og den er det ikke mange karbohydrater i. Kan ikke forestille meg at din mann ikke skal kunne spise det selv om han er diabetiker

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-09-13, 01:05   #7
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Diabetiker og hvitost?

Jeg har diabetes type 1 og spiser mye hvitost, noe ernæringsfysiologen aldri har hatt noe imot.
Ost inneholder mye protein, så om mannen din har fått nyreskader av diabetesen er det eneste grunnen jeg kan komme på hvorfor legen har sagt han skal være forsiktig med hvitost.
Ellers er det slik at selv om nyrene er spreke, så vil for mye protein føre til at blodsukkeret stiger noe, fordi kroppen omdanner det.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 11:02   #8
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Diabetiker og hvitost?

Jeg har diabetes 1 og aldri fått råd om å holde meg unna hvitost. Gussjelov !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp ang diabetiker på 145 kg! Linfrøknekk Spørsmål og svar 6 30-05-10 22:41
Insulinfri etter 15 år som diabetiker Trolljenta Nyheter / media 5 04-11-06 01:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no