Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Kalsium, natrium, nyrer osv...

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-06-07, 10:24   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent
Question

Kalsium, natrium, nyrer osv...

Jeg har forstått det slik at kroppen skiller ut mer vann i ketose, og at en da kan få underskudd på kalium.

Dette kaliumet gjør et eller annet i nyrene, derfor er det viktig. Men så skal i praksis nyrene kunne erstatte kalium med natrium. Og natrium er vanlig salt som vi får i oss mer enn nok av.

Men så tenker jeg, at hvis en har for lite kalium, så vil en få salttrang? Siden kroppen bruker natrium i nyrene. Og når jeg spiser for mye salt, så blir jeg tyngre siden jeg får mere vann i kroppen. Vektnedgangen stopper opp eller går tregt.
Ergo er det lurt å kjøpe en boks kaleroid på apoteket hvis en ikke bruker ketolysevitaminene som inneholder kalium.
Høres dette logisk ut?

Jeg snakket med legen om det, og han mente det bare var å sette i gang. Han mente at jeg kan ikke bli overdosert på en kaliumtablett om dagen selv om mine verdier er normale. Og sannsynligvis har jeg lite kalium når jeg har vært i ketose lenge.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kalsium, D-vitamin m m Huldr Kosttilskudd 28 15-05-10 21:34
kalium tillskudd Isagel Lavkarbo generelt 19 19-03-05 16:51
Kalsium for menn Marianne Fysisk og mental helse 1 03-01-05 00:45
fantastisk side med vitaminer, mineraler osv osv Iset Generell diskusjon 2 24-03-04 11:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no