Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

I morgen begynner jeg!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-08, 09:56   #1
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei
Talking

I morgen begynner jeg!

Jeg både gleder og gruer meg til å begynne på kuren i morgen. Jeg er redd for å få startproblemer når det gjelder inntaket ev karbohydrater og valg av matvarer. Jeg har skrevet opp en liste med matvarer jeg skal handle inn i dag, og har tenkt å bake brød med hjelp av bakemiksen jeg fikk tilsendt i pakken med Ketolysekuren i kveld.

Er det noen som har noen råd og tips ang starten av kuren? Håper jeg kommer raskt inn i den og at den ikke er så vanskelig å følge som jeg innbiller meg... Jeg er vant til å ha mat i kjøleskapet her på jobben - brød, pålegg, melk osv. Det må nok en del mer planlegging til på denne kuren. Jeg har aldri tid til å lage meg frokost (skal få 3 unger avgårde i barnehage og skole), men har pleid å spise når jeg kommer på jobben. Jeg får se hva jeg kommer til å gjøre - leste at frokost ikke er så viktig når man er i ketose, fordi man forbrenner fett hele døgnet uansett.

Lykke til til meg selv og alle andre som også skal begynne på kur i disse dager!

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:30   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: I morgen begynner jeg !

Ja, lykke til og velkommen til deg

hvis du føler deg sulten på morgenen, kan du ha noe klart i kjøleskapet som du bare tar i farten, feks: kjøttkake, kyllinglår, egg, skinke, ost.

dette kommer til å gå fint

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 10:40   #3
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: I morgen begynner jeg !

Første gangen jeg snuste på ketolysekuren syntes jeg det var vanskelig å holde meg til tillatte mengde karbohydrater, det til tross for at jeg ikke har spist noe særlig brød de siste 10 årene. Min svakhet innenfor den leia er hvitløksbaguetter..

Det må planlegges litt mer, ja, og jeg er et skikkelig b-menneske som sliter m å komme meg opp om morgenen, og da er det ikke noe særlig å fikse mat selv om jeg ikke har "problemet" med unger i skjørtekanten. Pleier å ha med meg omelett m bacon, og denne kan gjerne stekes opp kvelden før og legges i en plastboks. Spises kald el varmes i mikro. Alle på jobben pleier å kommentere det når jeg skal ha lunsj, for da strømmer det liflige dufter fra "kjøkkenkroken".

Lykke til! Det går helt sikkert bra! Bare vær litt nøye i starten med å telle karber. Er ikke så flink til dette selv må innrømmes, men pass på at du er i ketos ved å bruke stixene.

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 15:15   #4
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: I morgen begynner jeg !

Tusen takk for råd. Kyllinglår var jammen en god ide. Lettvint å spise til frokost! Jeg får lage meg noen gode salater med ost og bacon til lunch og variere litt.

Jeg sender en oversikt over menyene jeg har spist i de første dagene, så kan dere komme med innvendinger hvis jeg gjør noe galt.

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 15:26   #5
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: I morgen begynner jeg !

Velkommen så masse hit!
Lag den en journal, skriv opp det du spiser så blir det kontroll på deg og lettere for oss å komme med råd/tips til deg. Lykke til!

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-05-08, 15:44   #6
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: I morgen begynner jeg !

Masse lykke til! Går nok superbra

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 14-05-08, 09:06   #7
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei

Sv: I morgen begynner jeg!

Tusen takk for støtte!
I dag begynte jeg med et kyllinglår og bittelitt hjemmebakt lavkarbobrød til frokost.

Til lunch lagde jeg salat med purre, paprika, isbergsalat, Synnøve gulost og bacon.

Drikke på denne kuren - er det kun vann og te/kaffe?
Jeg drikker en del grønn te - er det ok?

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 11:16   #8
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: I morgen begynner jeg!

Hei, lenge siden sist!
Hvordan går det?

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 05-08-08, 13:23   #9
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: I morgen begynner jeg!

I dag begynner jeg også for fult - IGJEN!!!
Har hatt sommerferie fra både jobb og slanking,men nå er det på tide å ta seg inn igjen

Masse lykke til, dette klarer du\vi

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 23:40   #10
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: I morgen begynner jeg!

Ingen oppdateringer!?
Jeg vet ikke hvordan det er med grønn te på denne kuren dessverre.
Kanskje det står noe i boka?
Skal søke i forumet, kanskje jeg finner noe.

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 13-08-08, 23:43   #11
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: I morgen begynner jeg!

Det var fort gjort. Kanskje denne kan hjelpe deg litt...
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20505

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no