Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva kan jeg bruke kokosmelk til?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-08, 21:19   #1
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Hva kan jeg bruke kokosmelk til?

Har akkurat vært og handlet, og kommet hjem med en boks økologisk kokosmelk. 17 gr fett, 1,8 gr protein og 2,6 gr karbo pr 100 gram. Noen ide om hva jeg kan bruke den til?

Har tenkt å klare meg uten meieriprodukter etpar uker framover,- i det minste redusere betraktelig. Bør jeg holde meg unna kokosmelk også, eller kan jeg f.eks bruke litt i kokoskaffen i stedet for fløte?

Tips mottas med takk.

__________________



Velkommen til min journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17383
Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 00:46   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hva kan jeg bruke kokosmelk til?

du kan bruke den som fløte eller melk i middag (suppe, saus). Den passer perfekt til feks spinatsuppe, blomkålsuppe, thai-suppe, indisk gryte, etc, etc. 1/3 av middagene mine bruker jeg en halv boks til meg (det blir mye mat, men så trener jeg hver dag også)

Skal jeg lage suppe med kjøtt, heller jeg opp i kokosmelken, setter på varmen, har i kjøttet (rått, skjært opp), varmer uten å koke, når kjøttet har blitt grått så har jeg i grønnsakene jeg vil ha og varmer til de har ønsket konsistens. salt og krydder og ferdig... kjempegodt. Den litt søte lette smaken i kokos gjør seg veldig godt sammen med salt og krydret smak. Fløte kan ha en litt tyngre strammere smak, så kokos er en favoritt.

Du kan også ha i litt fløte for å runde av kokossmaken om du vil.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 01-03-08, 01:21   #3
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva kan jeg bruke kokosmelk til?

Takk for tips. Jeg har ikke åpnet boksen enda. I morgen skal jeg lage et eller annet med kylligfilet, så da skal jeg jammen prøve å bruke litt av kokosmelka.

__________________



Velkommen til min journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17383
Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no