Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blir litt forvirra ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-10, 01:00   #1
vimsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 39
Innlegg: 11
vimsi er på en erverdig vei

Blir litt forvirra ...

Virker som veldig mange her går på en spesiell diett..

Jeg vil spise lav karbo mat, og trene.. Men jeg har prøvd ketolyse,og jeg klarte ikke all egg og fett maten.så tror ikke jeg skal gå i ketose med det første.

Er det noe forum som passer for meg?

vimsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 01:38   #2
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Blir litt forvirra...

Hei!

For det første så burde du vel lese litt rundt på de forskjellige retningene: det finnes Fedon/Lindberg, Skaldemann (egnes nok ikke, da det er BARE fett + protein), Atkins, ketolyse,...

Lavkarbo går jo for det meste ut på å få i seg mye fett, da dette blir kroppens måte å skaffe energi, men det vil ikke si at egg + bacon er den eneste måten å få i seg fett på! Det er jo créme fraîche, rømme, fløte, smør, fett kjøtt, avokado... i tillegg kan man ta Cocosa/MCT-olje om man trenger et lite ekstra tilskudd av fett.

Lindberg sin filosofi er visstnok mer variert, da man kan spise litt mer grove typer pasta o.l, litt frukt... kan ikke så mye om den, men det er bare å lese i vei på forumet!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 09:10   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Blir litt forvirra...

Det går helt fint ann å ikke følge noe spesiell diett og være her

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 17:56   #4
littlettere
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 46
littlettere er på en erverdig vei

Sv: Blir litt forvirra...

Hei!

Les masse - både på forumet og i bøker, så finner du garantert noe som passer for deg! Ikke heng deg opp i navnet på en spesiell diett, men heller hvilke prinsipper som gjelder for lavkarbo. Går helt fint an å begynne med å kutte ned på karboinntaket og legge til fett etterhvert. Jeg har "bare" levd lavkaro i snart 6 uker, men merker enorm forskjell på hvilke mat jeg setter pris på

littlettere er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-10-10, 21:39   #5
vimsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 39
Innlegg: 11
vimsi er på en erverdig vei

Sv: Blir litt forvirra ...

ok,takk for svar


Jeg prøvde meg på ketolyse i to dager,ble rett og slett kjempekvalm av alt fettet. ( klarer enda ikke tanken på omelett)

Men, jeg merker etter en uke med fullkorn knekkebrød i stedet for vanlig brød osv. at jeg føler meg mindre oppblåst. Det er jo ett godt tegn

Ble inspirert av en artikkel jeg leste i allers ( Faktisk..) Sist uke,om ei som hadde gått ned masse med og begynne og spise lav karbo..Det stod at hun var i ketose da, men stod ingenting om hvilken diett hun hadde. Jeg er nødt og kunne spise knekkebrød til de vanlige måltidene, dagene er så travle med to små barn.

vimsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Litt forvirra - utholdenhet og ketogent kosthold indi Trening 6 15-03-10 10:55
Snart fase 2, litt forvirra Nola Vedvarende vekttap 2 20-01-09 19:10
Trenger hjelp, litt forvirra Runegutt Mer enn 30 kg overvekt 8 05-11-08 12:12
Blir litt lei meg ... (om å være i middagsbesøk) iren84 Generell diskusjon 26 28-01-08 10:45
Det blir vel litt mye karb. i taco Gunhild Ketolysekuren 10 21-01-08 21:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no