Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Fotballfruens "kanelsnurrer"/cinnabuns?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-13, 01:27   #1
Lorien
Juniormedlem
 
Lorien sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Finnmark
Alder: 41
Innlegg: 41
Lorien er ny på veien

Fotballfruens "kanelsnurrer"/cinnabuns?

Noen andre som har prøvd å bake disse? Jeg bakte de i kveld og de ble knallgode!

__________________



Lorien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - max 25 gram kh Svar med sitat
Gammel 08-08-13, 08:17   #2
Gekke83
Medlem
 
Gekke83 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 118
Gekke83 er ny på veien

Sv: Fotballfruens "kanelsnurrer"/cinnabuns?

Opprinnelig lagt inn av Lorien, her.

Noen andre som har prøvd å bake disse? Jeg bakte de i kveld og de ble knallgode!

Jeg har planer om å prøve dem ikveld, gleder meg vilt!
Kanelsnurrer er det eneste jeg har savnet etter jeg gikk over til lavkarbo.

__________________




Gekke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, fase 1 Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 08:26   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Fotballfruens "kanelsnurrer"/cinnabuns?

Legg gjerne ut oppskrifta.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 09:35   #4
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fotballfruens "kanelsnurrer"/cinnabuns?

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Legg gjerne ut oppskrifta.

... i stedet for å bare friste...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 09-08-13, 10:12   #5
Gekke83
Medlem
 
Gekke83 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 118
Gekke83 er ny på veien

Sv: Fotballfruens "kanelsnurrer"/cinnabuns?

__________________________________________________ __________________________________________________ ______

ca. 10 snurrer

♥ 2 egg ♥ 3 ss. sukrin ♥ 1 ts. kardemomme ♥ 2 ss. kesam ♥ 2 ts. honning rørt ut i 1 dl. varmt vann ♥ 2 ss. fiberhusk ♥ 1 ts. bakepulver ♥ 1 klype salt ♥ 40 g. kokosmel ♥ 40 g. sesam-mel ♥ 40 g. mandelmel ♥ 30 g. smeltet meierismør ♥ sukrin gold ♥ kanel


slik gjør du:

Pisk eggene til eggedosis sammen med sukrin. Bland alt det tørre i en egen bolle og tilsett dette til røren mens du blander. Tilsett etter hvert kesam. Hell honning- og vannblandingen i en tynn stripe ned i deigen mens du blander. Gjør det samme med smøret. Bland godt til det har blitt en fin deig, og la den hvile i ca. 10 minutter før du starter å jobbe med den.


Når deigen har fått hvile, strør du kanel og sukrin gold utover et bakepapir. Lag deretter en pølse av litt deig og klapp den nedi bakepapiret. Press den utover til en passe tykk og lang pølse, og smør den inn med litt kesam eller meierismør. Strø over godt med kanel og sukrin gold før du ruller den sammen og legger den på et stekebrett med bakepapir.

Det hele skal settes inn i forvarmet ovn, 180 grader, i 25 minutter. Se an tiden underveis. Hele huset lukter helt fantatisk etter hvert!

De var knallgode!!

__________________




Gekke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, fase 1 Svar med sitat
Gammel 10-08-13, 19:23   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Fotballfruens "kanelsnurrer"/cinnabuns?

http://fotballfrue.no/2013/08/07/opp...r-og-hvetemel/ de ser til og med gode ut.. skal teste dem etterhvert

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? FrkMarge Trening 15 22-03-12 10:22
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no