Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Noen som har prøvd Pergotime?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-10, 17:21   #1
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Noen som har prøvd Pergotime?

Hei sliter med å bli gravid etter nesten 2 år med prøving..Var hos gyn.fikk beskjed om at jeg kunne prøve pergotime..men har ikke komt meg til å bestillt time ennå.Så lurer på om noen har erfaring med disse tabl.og om hvordan det har gått osv..Setter pris på svar

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 18:10   #2
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Jeg har, en PP, en enkelt dose. Og håper jeg slipper flere ganger, for var utrolig agressiv, lei meg, humørsvingninger, etc. Ikke til å leve med. Vondt psykisk....
Ble heller ikke gravid. Viste seg at det er mannen som har få og dårlige svømmere.

Så ville utredet mannen først, det er enkelt og smertefritt.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 18:50   #3
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Oi off, ja det er jo veldig kjekt akkrat så jeg trenger mer humørsvingningerOK. ja kanskje greit å sjekke mannebeinet først da ja.Alltid bivirkninger og jeg får som regel noen av dem.Off stakkar deg asså ikke fristende å prøve dette da, men tror jeg skal kontakte gyn. min.
Tusen hjertelig at du delte din erfaring.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 19:45   #4
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Men skal tillegge_ Om du har sjelden mens selv, så er jo pergo en ting å forsøke. Og teste med EL-tester, for indikasjon på at EL faktisk er på vei.. (med med 2 år bak deg regner jeg med du har testet allerede)

JEG ville dog sjekket mannen først. Nettopp for å slippe eventuell unødvendig medisiner.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:28   #5
Tvilling82
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Indre Østfold
Innlegg: 54
Tvilling82 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Hei!
Mine to første barn er resultat av pergotime
Husker egentlig ikke om jeg hadde noe særlig bivirkninger...
Men første gangen gikk jeg på dobbel dose i ETT ÅR!! Fatter ikke i ettertid at legen tillot det... Andre gangen holdt det med en runde da

Tvilling82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 00:00   #6
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Åh så flott da at det hjalp på deg Regner nok me at alle har forskjellige erfaringer med dette så det er vel bare å prøve egentlig

Takk for svar til dere begge.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:45   #7
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

jeg har prøvd det også etter 2 års prøving, men det hjalp ikke på meg altså... jeg ble gravid året etter da vi hadde gitt opp, og heller startet planlegging av bryllup... men nå skal det sies at jeg hadde en perfekt syklus da... mensen kom på dagen den skulle, selv om jeg blødde som en foss hver gang da...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 09:51   #8
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Ok.ja jeg har mensen jeg også da men tuller litt nå når jeg spiser lavkarbo.Flott at det ordnet seg til slutt med deg da

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 15:49   #9
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Alle mine tre barn er resultat av Pergotime
Fikk først enkle doser, så over på dobbel. Husker at jeg var rimelig ustabil i humøret i den tiden...

Med de to siste barna mine gikk jeg hos Dr. Holst på Aleris i Oslo. Da fikk jeg komme til kontroll for å sjekke med UL om jeg hadde eggeløsning Veldig flinke folk der må jeg si

Jeg brukte Primolut, Pergotime og Metformin (og vektnedgang) for å få igang mens og eggløsning... Jeg har PCOS.

Masse lykke til Håper det ordner seg for dere!

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 16:37   #10
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Har ikke prøvd det, men slet litt med å bli gravid med nr 2 og prøvde soneterapi/massasje. Det hjalp på. Kan anbefales!

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 11:54   #11
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Så flott da Lullen kjekt å høre at det gikk bra med dere da
Takker for svar til alle sammen.
Se om jeg får meket meg til å bestille time ,men kan jo være greit å ta av alle kiloene først kanskje ..Hvis evt. jeg skulle blitt gravid.Holder litt igjen det også ser dere.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 06:53   #12
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Jeg har gått på mange pergotimekurer. Hadde ikke mensen eller eggløsning i det hele tatt, så først fikk jeg Provera for å fremkalle mensen, deretter skulle pergotime tas. Vi timet rimelig nøyaktig hver gang, men gravid ble jeg ikke før jeg gikk over til lavkarbo.

Hadde forøvrig ingen problemer med humørsvingninger osv ift. Pergotime.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 07:41   #13
Lurvelille
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 5
Lurvelille er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Mitt første barn er et resultat av pergotime.
Eneste bivirkning jeg hadde var hodepine.

Lurvelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 23:54   #14
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Så flott at dere deler erfaringene deres ,da viser det jo at ikke alle får bivirkninger.
Takk takk

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 16:00   #15
NIK
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 53
NIK er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Jeg er nettopp ferdig med min første Pergokur. Har tatt dobbel kur, da gynekologen mente at det var det beste for meg. Venter og venter og venter på eggløsning, uten at den kommer. Og fytti rakkern for et ustabilt humør jeg har. Deprimert, frustrert og sinna... Men så lenge jeg blir gravid til slutt er det verdt det!

NIK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-10-10, 16:01   #16
NIK
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 53
NIK er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Kan også legge til at jeg har hatt noen helt vanvittige hetetokter som har kommet med jevne mellomrom, men dette er en bagatell i forhold til humørsvingningene...

NIK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 08:31   #17
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Uffda håper du blir gravid daLykke til..
Det blir nok pergotime her også men tenkte jeg vil ta av litt mer først så om en mnd eller to tenker jeg nok at det blir min tur

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 22:10   #18
dumidalia
Medlem
 
dumidalia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 223
dumidalia er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Jeg hadde 4 runder med pergotime, både enkle og doble, uten resultat. Det som funket var å gå ned i vekt. Gynekologen sa at 5-10% vektreduksjon kan gi bedring av hormonbalansen og graviditet. Jeg gikk ned fra 85 til 67 og etter tre måneder med stabil vekt satt gullungen

Lykke til

__________________
På vei mot bedre helse og et lettere liv



dumidalia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:51   #19
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Opprinnelig lagt inn av dumidalia, her.

Jeg hadde 4 runder med pergotime, både enkle og doble, uten resultat. Det som funket var å gå ned i vekt. Gynekologen sa at 5-10% vektreduksjon kan gi bedring av hormonbalansen og graviditet. Jeg gikk ned fra 85 til 67 og etter tre måneder med stabil vekt satt gullungen

Lykke til

Så flottJa det hjelper nok med vektreduksjon der er jeg på god vei nå.
Tenker på å ringe gynekologen å bestille time nå i nærmeste fremtid så får vi se ,jeg tror nok det blir utprøving av pergotime ja.
Takk for du delte din erfaring

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 09:20   #20
mocc@
Seniormedlem
 
mocc@ sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 707
mocc@ er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Jeg har gått på pergotime i 3 mnd. Og mnd etter ble jeg gravid..
Gubben ble utreddet 2 ganger og begge gangene hadda han dårlig kvalitet og svømmere..

Hadde ikke så mye bivirkninger, jeg ble utrolig følsom. Gråt for det minste.. Men det var vært det..

__________________


mocc@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 11:11   #21
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Da har jeg vært hos gyn.fått resept på Pergotime så begynner med den når jeg får mensen ...Spennede assåHar vel ikke ventet på mensen før men det gjør jeg nå, det er vel ca 2 uker til da.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 14:02   #22
Oktober
Medlem
 
Oktober sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 89
Oktober er på en erverdig vei
Smile

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Er vel derfor jeg er her nå. Har prøvd to doble kurer. Første ga ingen EL, mens den andre virlet bedre. Hadde da også gått ned et par kg. Men tror ikke det blir noe baby denne gangen heller, så da får jeg satse på å fortsette å gå ned.
Fikk noen bivirkninger, men ikke noe særlig plagsomt.
Lykke til!

Oktober er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 16:44   #23
misslinda
Medlem
 
misslinda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Hardanger
Alder: 40
Innlegg: 476
misslinda er en juvelmisslinda er en juvelmisslinda er en juvel

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Har ingen erfaring, men håper virkelig at det ordner seg for deg og dere andre som vil bli gravide. Kan tenke meg att det tærer på helsen å ikke få det til

Det ordner seg som regel til slutt

__________________
Har lagt på meg ca 15 kg.
De skal av pluss 10 kg til
misslinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 16:49   #24
Sugarmom
Medlem
 
Sugarmom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: mellom de 7 fjell
Alder: 37
Innlegg: 157
Sugarmom er på en erverdig vei

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Lykke til med pregotimekur Mange lykkes med dette så sant som problemet ligger hos damen Har mannen sjekket svømmerene sine ved oppstart? Det er ganske vanlig!

__________________
Startet med ketolysekur 03.09.12

Sugarmom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 18:53   #25
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Noen som har prøvd Pergotime?

Nei jeg har ikke fått han til å sjekke seg ennda, men hvis ikke pergotime funker nå så skal han gjøre det

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokosnøtt-mel, noen som har prøvd? Iset Generell ernæringsdebatt 18 16-03-13 07:40
Noen som har prøvd Alli? malin86 Spørsmål og svar 13 26-04-10 10:00
Noen som har prøvd? sara Spørsmål og svar 21 02-10-09 11:53
Pcos og pergotime ... Tulla81 PCOS og karbohydratkontroll 3 10-07-08 15:18
Noen her som har prøvd 5-htp ...? Borealis Kosttilskudd 22 22-03-07 19:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no