Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vekta står stille :(

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-06-08, 16:42   #1
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Vekta står stille :(

Jeg er i min andre uke på ketolyse, første uka gikk jeg ned 3,3 kg, men nå har det stoppa opp. Ikke gått ned noe siden torsdag, i dag hadde jeg til og med gått opp 500 gram. Til frokost spiser jeg f.eks 1-2 kokte egg med litt majones, til lunsj litt salat, agurk, reker og majones eller innimellom ett fiberrik knekkebrød med kokt egg og majones, til middag en kotelett stekt i masse meierismør med brokkoli og blomkål, litt smør el. fjordland bearnaisesaus og kvelds en salat med kylling, litt avocado og ost. Drikker kanskje litt lite, ca 1,2-1,5 liter vann, og 5 dl cola light.

Gikk på ketolyse i fjor og brusen hindret meg ikke i det hele tatt. Hvordan ser menyen ut?

Venter "perioden" min om noen dager, men pleier vel ikke stå stille i 5-6 dager før.

Blir litt utålmodig jeg.

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 17:25   #2
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 54
Innlegg: 24
savannah er ny på veien

Sv: Vekta står stille :(

Synes du har gått ned mye jeg!
Men hvordan er det med trim?

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 18:33   #3
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Vekta står stille :(

Det blir lite med trim, det må jeg innrømme. Og nå er det så varmt at jeg ikke orker å gå tur en gang. Får gått litt på jobben om natta da, men blir ikke så mye mer.

I fjor gikk jeg ned 10 kg uten å trimme, så tenkte det skulle funke nå også.

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 18:41   #4
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Vekta står stille :(

Tatt i betraktning hvor lite du skal ned, og for en god kickstart du hadde, synes jeg du skal være fornøyd! De siste kiloene skal visstnok være de verste å få av og.. så smør deg med tålmodighet, og kos deg heller med all den gode maten på ketolyse sålenge!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 18:56   #5
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Vekta står stille :(

kanskje du skulle prøve å kutte ut brus, ferdigsauser og knekkebrød bare for et par dager. Det bruker å gjøre susen for meg.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 18:58   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Vekta står stille :(

På lavkarbo"diett" er det ikke hodet men kroppen som bestemmer den endelige vekta. Vekta vil normalt sett stoppe opp der kroppen er fornøyd.
Selv om BMI ikke er noe man skal gå etter er det en liten pekepinn.. og du er normalvektig, så det kan hende kroppen er fornøyd... selv om hodet ikke er det.

en annen ting er at kroppen trenger hente seg inn igjen etter ett såpass raskt og stort vekttap, og det er BARE 3 dager siden torsdag, og jeg syns ikke det er lenge nok til å si eller vite om vekta har stoppet opp

TÅLMODIGHET er viktigere enn forventninger og du bør faktisk være MEGET fornøyd så langt!

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:06   #7
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Vekta står stille :(

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Tatt i betraktning hvor lite du skal ned, og for en god kickstart du hadde, synes jeg du skal være fornøyd! De siste kiloene skal visstnok være de verste å få av og.. så smør deg med tålmodighet, og kos deg heller med all den gode maten på ketolyse sålenge!

Jeg er veldig fornøyd med de kiloene jeg mistet første uka, men hadde håpet på bittelitt vektnedgang hver uke :O)

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:10   #8
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Vekta står stille :(

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

kanskje du skulle prøve å kutte ut brus, ferdigsauser og knekkebrød bare for et par dager. Det bruker å gjøre susen for meg.

Jeg har kuttet knekkebrød, prøver å kutte brusen :O)

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:14   #9
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Vekta står stille :(

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

På lavkarbo"diett" er det ikke hodet men kroppen som bestemmer den endelige vekta. Vekta vil normalt sett stoppe opp der kroppen er fornøyd.
Selv om BMI ikke er noe man skal gå etter er det en liten pekepinn.. og du er normalvektig, så det kan hende kroppen er fornøyd... selv om hodet ikke er det.

en annen ting er at kroppen trenger hente seg inn igjen etter ett såpass raskt og stort vekttap, og det er BARE 3 dager siden torsdag, og jeg syns ikke det er lenge nok til å si eller vite om vekta har stoppet opp

TÅLMODIGHET er viktigere enn forventninger og du bør faktisk være MEGET fornøyd så langt!

Jeg veide mindre enn nå i fjor etter lavkarbo, men gikk opp 5 kg igjen. Nå VIL jeg ha bort de siste

Jeg er ikke misfornøyd med vektnedgangen hittil, selv om det kanskje hørtes sånn ut, men man blir jo utålmodig når vekta står stille.

Egentlig burde jeg jo slutte å veie meg hver dag, men jeg klarer ikke. Må liksom kontrollere litt. Takk for svar!

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-08, 20:33   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vekta står stille :(

Skjønner du er utålmodig, men jeg synes du skal gi deg selv litt cred for jobben du har gjort så langt. Jeg har stått stille i vekt i ett år, prøv det du Noen dager sier overhodet ingenting om ditt generelle vekttap, og man bør gi det flere uker før man kan kalle det et platå, det som har fungert så langt kan fortsatt funke, men å veie seg hver dag har ingen hensikt, og maten i magen i seg selv veier også noe, og nå som det er så varmt så vil de fleste kropper samle litt vann.
Ha en fast veiedag i uka, og selv om du ikke klarer å holde deg borte fra vekta i dagene mellom, så la dette være den "gyldige" veiedagen. I tillegg burde du måle deg over alle "problemområder" med målebåndet, for det hender gjerne at man mister cm selv om man står stille på vekta.
Vær tålmodig, i hvert fall. Å stresse kan få kroppen din til å holde et eventuelt vekttap tilbake.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekten står stille Risneshuldra Ketolysekuren 14 15-02-07 12:43
Tips når motivasjonen står stille... therese1972 Eurodiett 7 07-11-06 12:51
Vekten står stille her Dagros Ketolysekuren 5 26-05-05 14:49
Beklager men vekta betyr noe. Bamseline Lavkarbo generelt 16 15-03-05 20:51
Hjelp - vekten står stille! Nutte Eurodiett 3 07-09-04 11:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no